Vegatopia Forum

Moestuin

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Moes)Tuin
« Reactie #580 Gepost op: 18 maart 2007, 15:30:44 »
Kiwi, misschien kun je ook nog snijbloemen gaan planten?

brenda_lelie

« Reactie #581 Gepost op: 18 maart 2007, 15:48:18 »
Die mist wel het gewicht van een glazen en aluminium kas.

En is dat een voor of een nadeel? Denk je dat ie omwaait? Ze zullen wel redelijk stevig zijn toch?

Aiko

« Reactie #582 Gepost op: 18 maart 2007, 15:58:27 »
Niet steviger dan een willekeurige tent. En dan is deze vooral hoog, zonder zijlijnen.
Maar het is wel makkelijker meenemen op de fiets...

brenda_lelie

« Reactie #583 Gepost op: 18 maart 2007, 16:01:21 »
Hij kan verzonden worden gelukkig. Ik heb maar even een mail gestuurd naar die winkel, want bij een ander model (duurder) staat expliciet erbij dat ie met grondankers in de grond bevestigd kan worden, dat klinkt wel goed, maar die is wel echt een stuk duurder. Ik ben benieuwd, mij lijkt het wel wat.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #584 Gepost op: 18 maart 2007, 16:11:24 »
Zijn er mensen die een kasje als deze: http://www.hazenberghobbykassen.nl/images/acdpremiere.jpg kennen? Deze lijkt me wel wat en hij is niet duur, tomaat kan erin, paprika kan erin.

Ik heb die gehad voor het beschermen van tomaten die buiten stonden, meer tegen de regen. Het werkt wel, maar overschat ook hier de grootte niet. Ik had er denk ik 6 tomatenplanten in. Ze zijn trouwens bestwel stevig, de poten gaan een flink end de grond in. Zorg ervoor dat de opening niet op de wind staat (maar op het oosten)

brenda_lelie

« Reactie #585 Gepost op: 18 maart 2007, 17:12:27 »
Ik heb die gehad voor het beschermen van tomaten die buiten stonden, meer tegen de regen. Het werkt wel, maar overschat ook hier de grootte niet. Ik had er denk ik 6 tomatenplanten in. Ze zijn trouwens bestwel stevig, de poten gaan een flink end de grond in. Zorg ervoor dat de opening niet op de wind staat (maar op het oosten)

Op zich zou drie tomaten (die ik nog moet opkweken trouwens en wat ingewikkelder lijkt dan ik dacht :( ) en drie paprika's perfect zijn qua grote. Een grotere kas wil ik toch niet in de tuin eigenlijk. Denk jij trouwens dat 41,50 (incl verzendkosten) een redelijke prijs is? Of kun je ze ook wel goedkoper bij tuincentra kopen?

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #586 Gepost op: 18 maart 2007, 18:36:43 »
Da's bestwel duur. De kas kost consumentenverkoop € 24,95, dat houdt in dat je ruim 15 euro voor het verzenden betaalt.  En dan te bedenken dat je bij TNT tot 30 kg kunt verzenden voor ca. 8 euro, tot 10 kg 6,20....

Ik wil wel eens voor je informeren voor welk bedrag ik 'm krijgen kan, dan PB ik je morgen wel even.

brenda_lelie

« Reactie #587 Gepost op: 18 maart 2007, 19:05:53 »
Dat is lief van je!

brenda_lelie

« Reactie #588 Gepost op: 23 maart 2007, 14:05:19 »
nah, het is toch niet te geloven :)
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_13/OFF06.HTM

brenda_lelie

« Reactie #589 Gepost op: 23 maart 2007, 14:05:59 »
maar die past vast niet in mn fietstas, zouden die snel uitverkocht zijn trouwens?
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2007, 14:10:53 door brenda_lelie »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #590 Gepost op: 23 maart 2007, 14:11:10 »
nah, het is toch niet te geloven :)
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_13/OFF06.HTM

:laugh:

Heb je niet iemand die dat even voor jou met de auto kan ophalen?
Ik ga er volgende week denk ik even heen, ik zal wel kijken hoe groot de pakketten zijn.

brenda_lelie

« Reactie #591 Gepost op: 23 maart 2007, 14:14:32 »
nee ik ken zo snel niemand aan wie ik dat zou kunnen vragen hier, maar ik denk dat het in de bus wel moet lukken, het zal wel een redelijk zwaar pakket zijn, maar goed ik ben best sterk :) , het is wel een heel mooi kasje :) maar ik kan er dus woensdag pas na 11-en heen en ik weet dat als ze pc's in de aanbieding hebben dat die dan dus al uitverkocht zijn. Maar dat zal met zo'n kasje wel meevallen, hoewel ie wel heel erg goedkoop is!

Offline Lona

• 812
« Reactie #592 Gepost op: 23 maart 2007, 18:33:21 »
mooi kasje! Ik zou er wel op rekenen dat ie snel weg is hoor! Meestal staat men al om 9 uur in de rij! Zeker ook voor zoiets. Is er niet iemand die hem voor jou kan halen?
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

brenda_lelie

« Reactie #593 Gepost op: 23 maart 2007, 18:51:19 »
oooh denk je dat echt?? Owjee, nee ik weet zo niet iemand, owjee owjee owjee.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #594 Gepost op: 23 maart 2007, 19:23:41 »
Geen paniek, hier in Friesland gaan dingen bij de Aldi zeker niet snel, dus mocht ik weg zijn dan kan ik hier in het durp nog wel kijken en hem aan je opsturen.

brenda_lelie

« Reactie #595 Gepost op: 23 maart 2007, 19:25:48 »
Ik heb al een lief mailtje naar mn vader gestuurd  ;D Maar ben bang dat ie misschien geen tijd heeft. Maar heel erg bedankt voor het aanbod, als ze hier overal uitverkocht zijn zal ik je pb'en!

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #596 Gepost op: 23 maart 2007, 19:27:39 »
G. ging een keer in Buitenpost (of omstreken) brilpoetsdoekjes halen die in de aanbieding waren, maar die waren twee uur na opening al uitverkocht... (Als ik het me goed herinner.)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Lona

• 812
« Reactie #597 Gepost op: 23 maart 2007, 19:29:55 »
ik heb er ooit zo'n backbackers rugzak gekocht, om 9 's ochtends (jaja) dat was ook dringen.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

brenda_lelie

« Reactie #598 Gepost op: 23 maart 2007, 19:30:02 »
ja maar dat is ook wel iets wat meer mensen nodig hebben dan een kweekkas natuurlijk.  ;)

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #599 Gepost op: 23 maart 2007, 20:33:21 »
G. ging een keer in Buitenpost (of omstreken) brilpoetsdoekjes halen die in de aanbieding waren, maar die waren twee uur na opening al uitverkocht... (Als ik het me goed herinner.)
Ja maar  hé, brilpoetsdoekjes, dat is wel een heeel ander verhaal natuurlijk!