Dat komt misschien ooit nog. Dat ligt soms in de lijn der verwachting: het hele ecosysteem naar de ratsmodee helpen is volksvermaak, maar lullig doen over hagen en bolbuxussen
Lieverd, ik ben een lovelocker, ik kan de verleiding van vrijwel geen plantsje weerstaan. Als ik ze niet kan knippen word ik ernstigs beknot en waarschijnlijk ook knot op den duur met een tuin met 3 plantsjes.
Overigens werp ik vast als argument op tegen de PvdP: een hoop plantsjes willen gewoon kort gehouden worden: mijn krentenboompje gaat de jaarlijkse snoeibeurt na de bloei spoedig uitbundig vieren. Overtuigender zijn de vlinderstruiken: die gaan ongesnoeid takbreuken krijgen, waarmee de poort wordt open gezet voor virussen en narigheid. waarschijnlijk dan een gevolg van cultiveren. Vermoedelijk worden de takken van de wilde, minder zwaar. Een vlinderstruik uit de Intratuin is een soort van dikbil. Daarmee heeft de PvdP wel weer een punt misschien.
Geef je mensen als Aiko of buurvrouw de gelegenheid...die kerstbomen planten en suks: dan kun je alle plantsjes verder in de tuin aan Maarten geven. Niet de Sint, maar die van de pijp. Ook niet aardig, hoor, voor al die planstjes. De natuur is altijd in oorlog. Het is maar goed dat de lelien des velds groen zijn en geen geluid maken als ze omkomen in het geweld: opgegeten, vertrapt, verdroogd, verdronken, gevierendeeld en doorgaans stilletjes versterven.
Mensen die niet kunnens snoeien echter die moeten er met hun takken afblijven. Je hebt kappers en slagers.