Ik heb een paar keer als ik een appel at of ergens voor gebruikte, wat pitjes apart gehouden en later in een balkonbak in de aarde gestopt. Als ze opkomen, geven we ze weer weg aan mensen met een echte tuin en interesse.
Gaat tot nu toe redelijk goed, we hebben hier al vijf appelboompjes zien opkomen en een perenboompje. De grootste appelboom is nu 13 cm hoog,
. Binnenkort maar weer verkassen, dus.
We hebben ze een paar weken/maanden terug geplant, geen idee of dat de bedoeling is, misschien gaan ze binnenkort wel weer dood ofzo.
For the record: ik heb totaal geen verstand van tuinieren enzo. Het enige wat we hier doen is allerlei pitjes en zaden van wat we eten in potjes aarde stoppen, af en toe water geven en verpotten als een plantje er te groot uitziet voor de pot waar-ie in woont. Tot op heden lijkt het er net op dat die methode werkt; we hebben enthousiast ogende tomatenplantjes, mosterd (in bloei, nu), bruine bonen en quinoa staan.
Ook ontdek ik net in een ielig potje een best al groot ding, dat aan de pit te zien misschien wel een pompoenplant is.
Een dezer dagen dus maar weer eens een paar grote potten extra kopen.