Vegatopia Forum

Moestuin

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moestuin
« Reactie #1260 Gepost op: 25 april 2013, 19:55:24 »

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #1261 Gepost op: 25 april 2013, 21:42:04 »
Want a sugarcube?

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #1262 Gepost op: 26 april 2013, 09:00:42 »
Hiziki, mijn vader heeft een fantastische volkstuin en heeft veel connecties waardoor hij vaak bijzondere zaden heeft. Ik kan hem wel vragen of hij eventueel voor je aan daslook kan komen.

Ik verheug me nu al op de chocoladetomaten, de paarse spruitjes en al het andere lekkers wat hij heeft staan! Wat ik vooral erg leuk vind, is zijn enthousiasme en dat hij de natuur zo goed mogelijk haar gang laat gaan. Geen bepaalde netten in de kas want dan raken de vlinders verstrikt, padden die in de aspergebedden nestelen, van iemand die vroeger juist allerlei ongedierte/insecten aan het bestrijden was, is hij nu compleet tegenovergesteld bezig :)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

« Reactie #1263 Gepost op: 26 april 2013, 10:53:59 »
Hij kweekt ongedierte?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #1264 Gepost op: 26 april 2013, 12:27:38 »
Hiziki, mijn vader heeft een fantastische volkstuin en heeft veel connecties waardoor hij vaak bijzondere zaden heeft. Ik kan hem wel vragen of hij eventueel voor je aan daslook kan komen.

Lief van je, maar ik heb inmiddels 10 daslookplantjes hier staan, via MP.

Die tomaten klinken goed, maar waarschijnlijk alleen chocolade qua kleur?;)

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #1265 Gepost op: 28 april 2013, 08:46:29 »
Nederlandstalige petitie tegen Monsanto en co.

Offline RvO

• 286
« Reactie #1266 Gepost op: 28 april 2013, 10:25:36 »
... Ik kan hem wel vragen of hij eventueel voor je aan daslook kan komen. ...
Mocht je toevallig tegen een daslookje oplopen, dan houd ik me aanbevolen, maar doe er niet teveel moeite voor. Groet, RvO.

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #1267 Gepost op: 29 april 2013, 08:43:19 »
Helaas, vader had geen daslook.

Chocoladetomaten heten zo idd vanwege de donkere kleur. Ze smaken ook anders dan ' gewone' tomaten maar nog steeds naar tomaat en niet naar chocolade :)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #1268 Gepost op: 29 april 2013, 10:15:58 »

Wij (geen koninklijk meervoud, maar onze moestuinclub) zijn natuurlijk altijd geinteresseerd in bijzondere zaden!

Offline RvO

• 286
« Reactie #1269 Gepost op: 29 april 2013, 12:02:48 »
@Djooiss, Dank voor de moeite. Groet, RvO

@LL de Ling, wellicht ten overvloede.
Suggesties voor bijzondere zaadjes: www.moestuinforum.nl
Ruilen met andere moestuiniers en (bijzondere) zaadhandels op de linkpagina (http://www.moestuinforum.nl/linkpage/lp_category.php?cat_id=4)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #1270 Gepost op: 12 mei 2013, 10:34:59 »

@LL de Ling, wellicht ten overvloede.
Suggesties voor bijzondere zaadjes: www.moestuinforum.nl
Ruilen met andere moestuiniers en (bijzondere) zaadhandels op de linkpagina (http://www.moestuinforum.nl/linkpage/lp_category.php?cat_id=4)

Bedankt voor de tip, leuk!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #1271 Gepost op: 15 mei 2013, 19:36:15 »
Net als Hiziki wil ik graag daslook in mijn tuin, ik was nog aan het twijfelen tussen kopen of eentje uitgraven in het Amsterdamse bos (ja, ze zijn beschermd, maar er staan daar velden vol, eentje meenemen om op een andere plek te laten verwilderen zal geen ecologische ramp zijn - mits niet iedereen ze gaat stelen), maar net trof ik dit aan in mijn tuintje:

Ik vind het er best op lijken.

Hoe weet ik nu zeker dat het daslook is, en niet iets anders wat giftig is?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #1272 Gepost op: 16 mei 2013, 09:14:10 »
Ik vind het er ook op lijken! Kun je het niet ruiken? Daslook heeft een erg sterke geur vind ik.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #1273 Gepost op: 16 mei 2013, 09:39:00 »
Ik had net gefloraturaad antislakken knoflook, dus kon het niet ruiken. Ben bang dat ik er een blaadje af moet halen en kapot moet wrijven.

Ik hoop dat hij vriendjes mee gaat nemen, kan ik nog iets doen om hem blijer te maken?

En als het in je tuin staat, is het dan beschermd, of mag je er dan van eten, mits hij vriendjes heeft?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #1274 Gepost op: 22 mei 2013, 12:48:31 »

Zaterdag wordt er in 330 steden gedemonstreerd tegen Monsanto, o.a. in Amsterdam.

Offline zrtx

• **
  • 26
« Reactie #1275 Gepost op: 26 mei 2013, 23:42:28 »
Ik was erbij in Wageningen. Goede opkomst en prima sfeer tijdens de protestmars..

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #1276 Gepost op: 27 mei 2013, 06:14:39 »
In Antwerpen ging het er ook leuk aan toe... klik
(ik was er tot mijn spijt niet bij, had al eerder iets anders gepland)

Offline RvO

• 286
« Reactie #1277 Gepost op: 07 juli 2013, 00:53:06 »
Helaas. Monsanto cs hebben een omweg verzonnen.
Ze krijgen patent op alle broccoli! Ook op alle broccoli die op traditionele wijze is veredeld.  :o

Citaat
[... is] the European Patent Office (EPO), nu bezig met het toekennen van patenten aan biotechbedrijven voor volkomen natuurlijke producten zoals broccoli. [...] Daardoor heeft Monsanto nu een Europees patent op broccoli, niet alleen op de zaden, maar ook op delen van de plant, eigenlijk alles wat in de ruimste zin des woords met broccoli te maken heeft. Dit betekent dat hoewel de biotechindustrie er niet in is geslaagd om de natuur te vervangen door haar Frankensteinproducten, ze dit nu heeft opgelost door patenten te claimen op de natuur zelf. [...]
Cursief van mij. Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/80513/Monsanto_krijgt_patent_op_broccoli.html , maar er zijn er meer die in andere woorden hetzelfde zeggen.
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2013, 00:55:11 door RvO »

« Reactie #1278 Gepost op: 07 juli 2013, 01:24:42 »
Een patent toegekend krijgen, en er iets aan kunnen hebben zijn (gelukkig in dit geval) twee verschillende dingen. In dit geval vraag ik me af waarom Monsanto hiervoor geld door het afvoerputje gooit. Ik zie bijvoorbeeld niet hoe Monsanto zich tegen 'prior art'-claims wil wapenen, en er zijn ongetwijfeld vele andere juridische en patentrechtelijke zwakheden te vinden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #1279 Gepost op: 05 augustus 2013, 19:41:49 »
Wij hebben waarschijnlijk per 1 september de tuin!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken