Hebben jullie nog tips voor lekkere eetbare dingen die in een klein stukje kunnen? (ben dol op bv paprika en courgette)
In mijn eigen tuintje heb ik veel kruiden. Verse kruiden ruiken en smaken zo veeeeel lekkerder dan het "hooi" dat ze in zo'n potje stoppen. Ik voel me echt rijk als ik handenvol verse kruiden in de salade, soep of pasta gooi
Helaas is de tuin nu wel zo'n beetje leeggegeten.
Meestal heb ik ook veel sla ed (rucola, postelein, winterpostelein, veldsla, roodlof, snijbiet). Vind ik lekker. Liefst "pluksla". Dan hoef je niet een hele krop te oogsten, maar pluk je net wat je nodig hebt.
In het vroege voorjaar capucijners! Mmmmm verse capucijntjes! (heten ook wel velder(w)tjes).
Omdat die zo vroeg zijn kun je hetzelfde stukje grond daarna voor iets anders gebruiken.
's Winters heb ik meestal palmkool (lekker!) en boerenkool (al was het maar voor de foto) en stengelui (maar dat gebruik ik meer als kruid).
En ik vind het ook heel leuk om van dit alles bijzondere rassen te kopen. Waarom zouden tomaten rood moeten zijn, worteltjes oranje, sla groen? Afwisseling is zoveel leuker.
Rabarber mag hier in de siertuin, een beetje op de achtergrond, dat dan weer wel.
In een vorig huis had ik bosaardbeitjes als bodembedekker in de siertuin.
Inspiratie genoeg?