Vegatopia Forum

Moestuin

Offline Nick

• 578
Re:Moestuin
« Reactie #100 Gepost op: 13 mei 2004, 11:37:47 »
Toch wel. Snap het nog steeds niet. Sorry!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Kiwi

« Reactie #101 Gepost op: 13 mei 2004, 11:41:43 »
Holle bolle Gijs is die vent die heel veel eet. Papiertjes, patatbakjes, blikjes ect. "Papier hier. Papier hier. Dank u!"
Ik begrijp dat naaktslakken hiermee worden vergeleken omdat ze ook zo heel veel eten.

Offline Nick

• 578
« Reactie #102 Gepost op: 13 mei 2004, 11:43:14 »
 :-[
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #103 Gepost op: 13 mei 2004, 12:01:00 »
Het is oorspronkelijk een kinderrijmpje:

Holle Bolle Gijs

Heb je wel gehoord van de holle bolle wagen,
waar die schrokkerige Gijs op zat?
Die kon schrokken
grote brokken :
Een koe en een kalf
Een heel paard half
Een os en een stier
En zeven tonnen bier
Een schip vol rapen
Een kerk vol schapen
En nog kon Gijs van de honger niet slapen!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ellen

« Reactie #104 Gepost op: 13 mei 2004, 15:07:39 »
Maar toch heet de smilie : pil: (Extra spatie ingevoegd). Is ook veel universeler dan Holle Bolle Gijs.

« Reactie #105 Gepost op: 13 mei 2004, 15:21:25 »

In de versie die ik ken zat er een Holle Bolle Gijs op de wagen, geen Schrokkerige Gijs.
Waarom de Wagen Hol en Bol moet zijn ontgaat me, dat zal een dichterlijke vrijheid zijn.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline animal lover

• 592
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #106 Gepost op: 22 mei 2004, 16:33:48 »
Lijkt me heel leuk een moestuin. Lekker je eigen groente en fruit. Alleen bij mij een nadeel: ik heb geen tuin en absoluut geen groene vingers. Ben al blij dat mijn kamerplanten al een tijdje staan.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
  • Geslacht: Man
« Reactie #107 Gepost op: 23 mei 2004, 16:10:01 »
Nu eindelijk de slabonen opkomen na 2 of 3 weken, worden ze aangevreten... overal kleine ronde gaatjes. En geen beestje te bekennen, kweet niet wat ik moet doen. Van de spinazie blijven ze af, terwijl daar juist genoeg blad aan zit om van te eten  ???

En de luizen zitten er ook nog..
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline maud

• 373
« Reactie #108 Gepost op: 23 mei 2004, 16:13:29 »
kweet niet wat ik moet doen.

Gewoon laten zo als t is en blij zijn dat die lieve beestjes ervan hebben kunnen genieten! :D

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #109 Gepost op: 23 mei 2004, 16:13:51 »
Probeer het eens met die brandnetelgier. Ik heb aardvlooien op de ruccola en op de Chinese Kool. Kweetniet hoe erg dat is. Maar goed: ik ben geen inwoner van Soedan, dus de ergte kan variëren tussen een klein beetje erg en een heel klein beetje erg.
de tuin: dat ben ik

Offline Viz

• 395
« Reactie #110 Gepost op: 23 mei 2004, 20:11:38 »
Alleen om hier ff te proberen:
weet iemand toev. een aantal planten (wel leuke, met bloemen enzow) die niet giftig zijn voor konijnen zijn en (het liefst :P ) die konijnen ook niet lusten? :)  (vooral dat laatste is moeilijk... :P  )

Groetjez Isa en knijnen
'fish are friends, not food!'

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #111 Gepost op: 23 mei 2004, 21:14:41 »
Dat staat in een boek dat ik heb uitgeleend. Zal het terug vragen. Welke vaste plant waar, heet het - meen ik. Giftig voor konijnen, eten ze dat dan even goed? Lijkt me dat het instinct bij  tamme konijnen nog aardig ontwikkeld is. Kun je opzoeken in de Tirion Giftige Plantengids. Die heb ik, dus als dat uitgeleende boek terug is kan ik niet-giftige, voor konijnen onsmakelijke combi voor je zoeken.
In ieder geval weet ik het van schoenlappers, dat ze die  niet lusten en er vanaf blijven (Bergenia huppelepup) Aardige plant met deels groenblijvend groot blad, mooie, meestal roze aren in voorjaar. Hoogte ongeveer 40 cm, bodembedekkend(geen nare woekeraar)

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #112 Gepost op: 23 mei 2004, 21:47:00 »
Viz, als je bij Google Discussiegroepen Geavanceerd zoeken konijnen invoert en nieuwsgroep nl.tuinen krijg je een vloed aan informatie.
Als je zoiets in engelstalige tuinnieuwsgroepen doet, waarschijnlijk een zondvloed

Barb1970

Groenten kweken op je balkon
« Reactie #113 Gepost op: 23 mei 2004, 23:08:49 »
Wie weet bestaat deze tread al, maar ik kon hem niet vinden. Ik heb geen tuin, maar wel een balkon. Heb niet echt groene vingers, dus ik doe maar wat. De kruiden lukken nog wel en de tomaten gaan ook wel okee. Al weet ik eigenlijk nog steeds niet of die nou in de zon moeten staan of niet en veerl water nodig hebben enzo. Maar nou zag ik bij de turkse groenteboer hier om de hoek ook paprikaplanten en aubergineplanten! Die wil ik ook! Maar hoe moet je die behandelen?
Of eigenlijk is mijn vraag welke groenten kan je makkelijk op een balkon kweken en hoe doe je dat dan?
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2004, 08:57:22 door Sander »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #114 Gepost op: 24 mei 2004, 14:06:37 »
In een bak met veel grond zetten, zorgen dat ze veel zon hebben (balkon op het noorden gaat dus niet) en dagelijks water geven.

Ik denk dat je bijna alles wel ook op het balkon kan kweken, ligt er een beetje aan hoeveel ruimte je hebt. Zorg dat het in grote bakken zit, zodat ze genoeg voeding krijgen.

Misschien zijn mini-fruitboompjes leuk voor jou? Zie http://www.bakker-hillegom.nl/default.asp

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #115 Gepost op: 24 mei 2004, 17:50:50 »
Wel iets door je balkon vlechten tegen de wind, zeker wat die aubergines en paprika's betreft en bidden om een zomer als die van 2003. Duimen mag ook :P

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #116 Gepost op: 24 mei 2004, 20:26:09 »
Iemand ervaringen met aardbeien? Ook i.v.m. de vogels e.d. Wil op het laatste stukje maagdelijke grond aardbeien zetten. Helaas, helaas: in de bieb hier niet één boekje over biologisch-dynamisch tuinieren. Zoek goede buren voor de aardbeien.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #117 Gepost op: 24 mei 2004, 21:09:34 »
Ik heb aardbeienplantjes bij de welkoop gekocht. Ze doen het prima voorlopig, uiteraard nog geen aardbeien :). Ik geloof dat je er wat stro onder moet leggen zodat de aarbeien niet op de grond liggen en een netje eroverheen spannen kan ook geen kwaad. Dat houdt vogeltjes op een afstandje.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #118 Gepost op: 24 mei 2004, 21:32:52 »
Ze kunnen er in verstrikt raken en dan is het ver van mijn huis  :-\ Een blauw net helpt: dan denken ze dat het water is. Dieren zijn zó stom(ik zoek ruzie :P) Maar als er nu een eend over  vliegt...dat staat dan weer niet bij die tip.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2004, 21:34:31 door Lovelocker »

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #119 Gepost op: 24 mei 2004, 21:42:28 »
Misschien moet ik het niet willen: ze groeien beter op zandgronden. Vandaar dat hier op de geestgronden vooral vroeger veel aardbeien werden geteeld. Maar waar ik "boer" is klei.
Verder lees ik net over wat aardbeien allemaal kunnen oplopen. De Tien Plagen van Egypte zo'n beetje...