ik durf niet kijken .
Trouwens Peta gaat nu nog iets extremer doen (tenminste men kan het extremer vinden). Met 'holocaust on your plate' staan ze in NL:http://www.peta.nl/holocaust.aspbenieuwd wat dat voor reacties uitlokt
Oh, maar die bestaat al een tijd hoor, minstens een half jaar, wslk langer. Ik negeer dat gewoon.
Citaat van: Artemis op 08 april 2004, 10:03:04Oh, maar die bestaat al een tijd hoor, minstens een half jaar, wslk langer. Ik negeer dat gewoon.Die campagne is er wel langer maar geloof nog niet in NL geweest.
Vandaag staat PETA in A'dam op het Leidseplein met die fototentoonstelling. Duurt van 12:00 u tot 14:00 u.
Nu op Nova.
Citaat van: Poek op 08 april 2004, 22:48:56Nu op Nova.Gemist. Klaarblijkelijk verboden door de gemeente omdat ze dierenleed met de holocaust vergelijken (en dat een gevaar vormt voor de openbare orde, neem ik aan)?
Maar lijkt me gewoon verbod op vrijheid van meningsuiting.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles kunt roepen en laten zien wat je wilt. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo verwonderlijk dat zo'n campagne op niet al te veel begrip kan rekenen in een stad van waaruit in de Tweede Wereldoorlog zoveel mensen zijn weggevoerd naar de concentratiekampen.
Maar het hele idee van 'shockerend' is aan het kantelen, zo lijkt het. Zie bijvoorbeeld de beelden van verkoolde lichamen en gegijzelde Japanners in Irak en de uitingen van sommige columnisten in kranten en op websites. Er kan blijkbaar ineens veel meer dan een paar jaar terug.
Maar lijkt me dat de emotionele mening van mensen toch weinig moet uitmaken of iemand dat gebruikt?
Ja, ok, maar als men in eerste instantie een vergunning geeft en op het laatst in trekt, dat lijkt me toch niet juist?Op de dingen waarmee ze stonden, stond wel nog wat over holocaust, maar blijkbaar ging het om de beelden van holocaust.
Ik weet niet hoe dat gegaan is, maar het lijkt me niet dat je een vergunning nodig hebt om iets tentoon te stellen.
Maar als je de vrijheid hebt om dingen tentoon te stellen, dan kan natuurlijk ook wel wat wo2-beelden. Hoewel dat waarschijnlijk op de straat wel de nodige reacties zou opleveren.