Vegatopia Forum

Muggen

lsl

Muggenplaag in huis vanuit de kruipkelder
« Reactie #40 Gepost op: 28 maart 2006, 23:37:48 »
 ???

Sinds enkele weken zitten er coninu tientallen muggen in huis, blijkt dat de kruipkelder letterlijk krioelt van de muggen en het water zwart ziet van de larven, wat kan ik daar aan doen ?
Leegtrekken van de kruipkelder levert niets op omdat hij zeer ongelijk ligt en de dag erna staat er trouwens al terug water in.

langnek

Re:Muggenplaag in huis vanuit de kruipkelder
« Reactie #41 Gepost op: 29 maart 2006, 00:18:23 »
Je kan misschien wasmiddel in het water doen, dan stikken ze misschien.
Dit trukje ken ik eigenlijk met olie, dat drijft op het water en komen ze in de problemen met hun luchtpijpjes! Maar een laag olie i n je kelder is niet echt ee n goed idee, dus is misschien wasmiddel een optie, al haalt die het vet juist weg, maar er blijft een zeeplaagje vermoed ik.

Dee

« Reactie #42 Gepost op: 29 maart 2006, 09:35:03 »
Dat lijkt me nu een echte nachtmerrie  :pukey:.

Wasmiddel lijkt me wel te werken. Voor de veganisten onder ons: je kan de larven er misschien uitscheppen en ergens in het wild uitzetten  ;)

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 29 maart 2006, 09:44:38 »
Guppies nemen? ;)
Dat grapten wij toen onze vereniging er last van had.

Zeezout werkt theoretisch ook?
of een pompje, overleven ze niet alleen in stilstaand water?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

langnek

« Reactie #44 Gepost op: 29 maart 2006, 23:39:23 »
Dat lijkt me nu een echte nachtmerrie  :pukey:.

Voor de veganisten onder ons: je kan de larven er misschien uitscheppen en ergens in het wild uitzetten  ;)
Misschien een optie voor aquarium-liefhebbers onder ons?
Wie wil er nog wat larven?  ;D
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2006, 23:40:55 door langnek »

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #45 Gepost op: 03 april 2006, 22:20:35 »
Een paar pakken keukenzout zullen ze niet fijn vinden, denk ik zo. Maar dat denk ik zomaar. Ik heb nog nooit van muggenlarven in zeewater gehoord en als die al bestaan zitten ze niet in jouw kruip-.
de tuin: dat ben ik

langnek

« Reactie #46 Gepost op: 04 april 2006, 01:18:18 »
Zout water is zwaarder dan gewoon water, de larven zullen zich op de Dode Zee voelen of gepekeld! :-\
-zeewater is meestal bewegend water, vandaar dat er -meestal- geen larven in zeewater voorkomen, al zal het zout op hun 'rietjes' niet gezond zijn! :-\

Je kelder doorspoelen ie zeker geen optie? ;)
« Laatst bewerkt op: 04 april 2006, 01:23:48 door langnek »

madfred

« Reactie #47 Gepost op: 08 mei 2006, 08:29:28 »
Ik heb hetzelfde probleem  >:(

Reeds enkele maanden worden wij geteisterd door muggen.

Zelfs vannacht. Mijn vrouw is opgestaan om 01:00 uur en heeft 5 bloederige muscitoos tot pulp gemept.

Dan denk je: hehe, nu eindellijk slapen.

Maar nee hoor. het licht gaat uit en voor je het weet is het weer zover. bzzzzzzzzz. Om gek van te worden.

Ik heb vanochtend ook nog eens drie muggen geplet. En dan maar weer poetsen om de bloedvlekken te verwijderen.

Vanochtend heb ik het luik naar de kruipruimte afgetaped.

Nu ga ik eens zoeken naar een middel om van deze plaag af te komen.

Suggesties zijn zeer welkom.

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #48 Gepost op: 16 mei 2006, 20:40:35 »
Brrr! Ik krijg echt rillingen van muggen, vind het viesviesvies!
Maar ik denk dat zout of zeep de beste oplossing is.
Verder is een goede tip misschien citroen(sap) op de kamer zitten of blaadjes van citroenmelisse (of hoe noemt het.. het is een plant die ruikt naar citroen) leggen.

proud-veggie

Re:Muggen
« Reactie #49 Gepost op: 13 oktober 2006, 18:34:09 »
Ik vind dat je geen enkel dier moet doodmaken om er zelf beter van te worden. Dus ook geen muggen.

Gwennepen

« Reactie #50 Gepost op: 13 oktober 2006, 18:39:44 »
Ik hoef niet beter te worden van een mug. Maar om hem nou ongegeneerd z'n gang te laten gaan. Ik dacht het niet. Die gaat er gewoon aan.

Offline braam

• 460
« Reactie #51 Gepost op: 15 oktober 2006, 10:53:41 »
Het seizoen is over maar klamboe over je bed en klaar ben je.

Jirko

« Reactie #52 Gepost op: 18 oktober 2006, 14:54:05 »
vliegen en dergelijke vang ik ook altijd in een glas en zet ze daarna weer buiten, maar muggen vormen voor mij de uitzondering die de regel bevestigen, ik word dan ook hoorndol van hun eeuwig gezoem :-)

Patrick

« Reactie #53 Gepost op: 18 oktober 2007, 16:30:11 »
hehe, ik ben snel en pijnloos :p..

Veganfairy

« Reactie #54 Gepost op: 19 december 2007, 12:40:14 »
Hi,

Als je een spin hebt die gewoon laten zitten dan wordt die mug vanzelf gevangen.

Gr,
Jade

Offline Marit

• **
  • 55
    • Marits Stekkie
« Reactie #55 Gepost op: 21 januari 2008, 21:28:26 »
Als ie op een muur zit vang ik hem wel maar meestal zitten muggen niet op een muur en vliegen ze, dan heb ik zo'n raket en zijn ze in 1 keer dood.

Waarom? omdat ze beruchte en gevaarlijke virussen overbrengen op mijn nijnen en dus een gevaar zijn en omdat ik zelf allergisch ben, iedere mug hier bin huis lijkt vrouw te zijn want ze steken allemaal. Met allergisch bedoel ik ook echt allergisch, alles zwelt heel naar op en 1 steek garandeerd een arm vol bultjes, beginnend bij de steek, waarna er steeds meer komen en er een enorm spoor ontataat. Antimuggenspul is leuk maar werkt meestal niet afdoende en kan je niet op ogen en en mond smeren en ook niet op je huisdieren....

Zelfverdediging en als het maar snel gaat, zeker sinds we weer nijnen hebben neem ik geen enkel risico.

Vliegen hetzelfde als er heel veel van zijn maar die gaan gelukkig niet dood van zo'n schokje. Die kan je daarna buiten zetten en binnen een paar minuten komen ze bij en vliegen weg (meestal laten we ze binnen bijkomen in een bak).

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #56 Gepost op: 22 januari 2008, 19:44:50 »
Ik word eigenlijk bijna nooit geprikt als J. in mijn buurt is en als ik geprikt word heb ik er nauwelijks last van. Maar afgelopen week ben ik twee keer gestoken door ik neem aan dezelfde mug; ik heb nu nog twee rode bulten en ze jeuken nog steeds.  :(

sinner

« Reactie #57 Gepost op: 03 februari 2008, 17:05:02 »
muggen kan ik nog wel mee leven maar wespen vind ik niet leuk!

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #58 Gepost op: 03 februari 2008, 19:13:28 »
wespen zijn maar een paar weken per jaar (augustus) hinderlijk en de rest van het jaar heb je er geen last van. Muggen daarentegen zitten in je slaapkamer en houden je uit je slaap. Ik word bijna nooit gestoken, maar waarom moeten die beesten nou zo irritant in je oor gaan zitten zoemen?

Ichabod

« Reactie #59 Gepost op: 02 maart 2008, 14:36:42 »
Dat zoemen is idd het vervelends, ik kan er namelijk heel slecht tegen als ik uit me slaap gehouden wordt >:(  Daarom sla ik muggen ook dood als ze me 's nachts wakker houden (en de spinnen hun werk niet goed doen). Dit is meer ter verdediging van me territorium, net zoals het in het dierenrijk gaat ;D

Als je een beer gaat wakker maken als die in z'n winterslaap zit denk ik ook dat je er niet makkelijk vanaf komt...