Je bent wel opvallend mild als het over de PvdD gaat. En gaat er stevig tegen aan als het SP of GroenLinks betreft. Een vraagje: is het debat over het opnemen in de grondwet ook bedoeld voor de stemmers of voor de dieren. Hieronder de tekst uit een persbericht van GroenLinks.
De rechten van dieren moeten worden verankerd in de Grondwet. GroenLinks wil dat de overheid de plicht krijgt om zich in te spannen voor bescherming en verbetering van het welzijn van dieren. Femke Halsema zal dit voorstellen in het debat over grondrechten, dat aanstaande dinsdag plaatsvindt.
Nou natuurlijk kan er ook wel kritiek geuit worden op de PvdD. En kan daar ook wel over spreken.
Maar het gaat nu over GroenLinks, die nu opeens komt met dierenrechten in de grondwet, maar al tijden niet meer echt daarover sprak. Waarom nu? Vraag ik me af.
Niet dat het verkeerd is ofzo dat ze er mee komen, maar ik vind dat partijen niet alleen bij vlagen en populaire onderwerpen moet gaan gooien met termen over dierenwelzijn of rechten. Ik mis een beetje een constante stroom om zulke onderwerpen te bespreken.