Vegatopia Forum

Poll

Lacto, ovo of toch iets anders?

Veganist
37 (13.6%)
Lacto-ovo-vegetarier
148 (54.4%)
Lacto-vegetarier
13 (4.8%)
Ovo-vegetarier
12 (4.4%)
Totaal-vegetarier
16 (5.9%)
Fruitarier
0 (0%)
Pescotarier
31 (11.4%)
Iets anders
15 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 90

Wat voor vega ben jij?

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat voor vega ben jij?
« Reactie #220 Gepost op: 27 augustus 2010, 10:33:25 »
Heee brrrrrr. Ik was al bang voor zo'n soort verhaal. Maar toch bedankt.
Weer iets dat ik niet meer gebruik.

« Reactie #221 Gepost op: 09 september 2010, 20:10:20 »
Ik ben lacto ovo vegetariër.
Ik eet wel ei en zuivel producten. Ik probeer zo veel mogelijk buiten-eieren te eten. Scharrel vertrouw ik niet.
Melk koop ik half biologisch (van arla) en half "fout" van de zaanse hoeve. Als ik een breder budget zou hebben zou ik meer goede en diervriendelijkere producten kopen. Maar helaas zit dat er nu nog niet in.
Ik ben ook gestopt met gelatine. Leer draag ik wel, maar niet extreem veel en ik koop het ook (bijna) nooit. Maar ja, ik heb al jaren een aantal leer producten (riem en schoenen) en die ga ik niet weggooien.

Ik stoor me wel aan mensen die zeggen dat ze vegetariër zijn maar wel vis eten en soms ook biologisch vlees. Ik vind dat je jezelf dan geen vegetariër moet noemen want dan gaan mensen er inderdaad van uit dat vegetariërs wel vis en bio vlees eten. Ik hoorde zelfs iemand een keer zeggen dat ze vegetariër was maar wel kip at want dat vond ze geen vlees op de een of andere manier.

Offline Uniflame

• 180
« Reactie #222 Gepost op: 29 december 2010, 18:13:55 »
Ik ben sinds een jaartje of 3 een pescotarier, maar vond daar zonet dus pas het Nederlandse woord voor. Ik zei uit veiligheid maar dat ik vegetarier ben omdat ik dus er geen Nederlands woord voor wist. Ik ben nu erg blij, want nu hoef ik mensen niet te misleiden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo thuis ben in de kaas zonder stremsel ed. Ik ben er nu eindelijk aan toe om er wat meer op te gaan letten. Maar het budget is krap en ik kan niet zo milieubewust leven als ik zou willen. Wel koop ik zo vaak mogelijk biologische groenten op de markt want dit is zoveel lekkerder en goedkoper! Ik eet overigens niet vaak vis. Maar als ik buitenshuis eet, is het wel makkelijker. Ik heb er zelf wel moeite mee om het te rijmen en kies dan ook altijd voor vis met een keurmerk, maar daar zitten volgens mij ook weer haken en ogen aan. Ik kan het trouwens niet meer voorstellen dat ik ooit vlees at. Ik word nu al ziek bij de gedachte. Ik leef in een gemengd huishouden. Mijn vriend eet wel vlees maar hij eet in de regel vegetarisch met mij mee omdat we geen zin hebben om dubbel te koken. Maar buitenshuis eet hij dus wel vlees. 

Offline Sidhariel

• **
  • 33
« Reactie #223 Gepost op: 12 januari 2011, 08:46:42 »
Ik ben lacto-ovo vegetariër, ik ben net begonnen met vegetarisch eten en ben nog een b12 tekort aan het inlopen dus volledig dier-vrij lukt me nog niet en dat lijkt me ook erg moeilijk om ''cold turkey'' te doen.

Ik ben vooralsnog van plan om eerst eens te kijken hoe me dit bevalt en dan geleidelijk aan misschien zo min mogelijk zuivel te gaan consumeren, al denk ik dat ik het nooit helemaal uit mijn dieet zal schrappen. Wel ga ik proberen om zo veel mogelijk biologische zuivel en kaas te gebruiken omdat ik het erg belangrijk vind dat de dieren van wie ik het afneem tenminste een redelijk bestaan hebben en dat er minder of geen nare antibiotica etc op hen gebruikt worden. Ik hou van koken en heb me voorgenomen om zo weinig mogelijk voorverpakte/door een fabriek samengestelde producten te eten omdat ik zo veel mogelijk additieven in mijn voeding wil mijden.

Verder wil ik ook overstappen op natuurlijke zeep en afwasmiddel etc, omdat ik denk dat mijn lichaam baat heeft bij zo min mogelijk chemicaliën. Ook ben ik van plan om vanaf nu geen leren/wollen producten te kopen, wat ik nog heb gebruik ik uiteraard nog wel op.
Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
« Reactie #224 Gepost op: 19 april 2011, 14:40:08 »
vijf jaar lacto-ovo

Dertien jaar veganist

Een klein jaar scampi-eter voor B12, volgens Hiz dus pescotariër, volgens mij scampitariër
Maar ik word terug vegan, want hier zijn geen scampi's :(

« Laatst bewerkt op: 28 april 2011, 03:04:02 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
Re:Wat ben jij?!
« Reactie #225 Gepost op: 04 juni 2012, 18:45:48 »

« Reactie #226 Gepost op: 04 juni 2012, 19:13:39 »
Biologische kazen bevatten plantaardige stremsel.

Niet per definitie. Biologische boerenkaas bijv. is dierlijk gestremd, anders mag het geen boerenkaas heten. Heb ik me op de biologische boerderij laten vertellen toen ik daar ooit naar vroeg.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #227 Gepost op: 04 juni 2012, 22:47:32 »
't Meisje bij de bio-winkel zei ook een keer dat alle kazen daar vega waren, want bio. Toen ik toch maar even de etiketjes las, zag ik dat lang niet alle kazen daar vegetarisch waren (ze waren wel allemaal biologisch).

Offline Sedna

• 160
« Reactie #228 Gepost op: 05 juni 2012, 10:04:06 »
't Meisje bij de bio-winkel zei ook een keer dat alle kazen daar vega waren, want bio. Toen ik toch maar even de etiketjes las, zag ik dat lang niet alle kazen daar vegetarisch waren (ze waren wel allemaal biologisch).

Oke! Ik dacht ook zelf dat het zo was omdat de biologische kazen die ik gekocht heb plantaardige stremsel gelukkig bevatten. Maar dat geld dus niet voor alle kazen?

@Poek als jij een andere benaming hebt voor hoe jij eet ben je natuurlijk welkom om het te dele :thumbsup:n
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #229 Gepost op: 05 juni 2012, 14:37:29 »

Ik werk zelf vaak op de kaasafdeling van een Ekoplaza en het is waar, biologische kazen kunnen dierlijk stremsel bevatten. Dat geldt inderdaad voornamelijk voor boerenkazen, en enkele buitenlandse kazen (ik denk dat met die origine bescherming te maken heeft?) Het is over het algemeen op de verpakking te vinden, anders op de hele kazen. Als je twijfelt, kan je er altijd naar vragen. Als degene achter de balie het niet weet, dan is het wel zo klantvriendelijk dat ze het even bij de leverancier navragen.

Maar over het algemeen zijn er wel veel meer biologische kazen die vegetarisch gestremd zijn dan dierlijk, is toch mijn bevinding. Er was toch zo'n kaaslijst hier ergens te vinden?
Maar als die bio-winkel een beperkt assortiment heeft (Bastiaansen, Zuiver Zuivel) dan kan het waar zijn dat ze alleen vegakazen hebben.

Offline Selly

• 30.783
,,,,فلافل

Offline Sedna

• 160
« Reactie #231 Gepost op: 06 juni 2012, 01:23:54 »
Lacto-ovo-vegetarier
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

« Reactie #232 Gepost op: 08 juli 2012, 16:14:31 »
lacto vegetarier

Offline Tania91

• *
  • 8
    • Mijn tekenblogje
« Reactie #233 Gepost op: 08 augustus 2012, 13:02:35 »
Deze maand alweer vijf jaar lacto-ovo vegetariër  ;D

Mijn zuivelproducten koop ik biologisch, en ik krijg regelmatig eitjes van een bio-boer in de buurt. Als ik ooit genoeg ruimte heb buiten na mijn studie, wil ik graag een eigen groepje Barnevelder kippetjes :)
Zhe starvin' vegetarian artist 8D

Antoinette

« Reactie #234 Gepost op: 22 september 2012, 19:01:14 »
Hoi,
ik zie dat ik kan stemmen en ben dus lacto-ovo-vegetarier
was ook een boek aan het lezen waar dat in stond
ben ook pas een beginnertje
van jaren minder vlees en vis eten naar geen vlees en vis sinds april van dit jaar
op dit moment heb ik er ook nog niets tegen om bijvoorbeeld boter en zure room te gebruiken of eieren te eten omdat dat geen dieren doodt (even kort door de bocht hoor)
ik kies dan wel voor scharreleieren, biologisch, etc.
als ik dat woord hierboven zo zie ; lacto-ovo-vegetarier, dan haal ik daar het volgende woord uit :
love
===

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #235 Gepost op: 22 september 2012, 20:45:43 »
Hoi,
van jaren minder vlees en vis eten naar geen vlees en vis sinds april van dit jaar
op dit moment heb ik er ook nog niets tegen om bijvoorbeeld boter en zure room te gebruiken of eieren te eten omdat dat geen dieren doodt (even kort door de bocht hoor)
als ik dat woord hierboven zo zie ; lacto-ovo-vegetarier, dan haal ik daar het volgende woord uit :
love
===

Vroeger had je ook vivovegetariërs. (Vivo was een soort Albert Heijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijwillige_Inkoop-_en_Verkoop_Organisatie)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #236 Gepost op: 23 september 2012, 11:43:10 »
Hoi,
love
===

Vroeger had je ook vivovegetariërs. (Vivo was een soort Albert Heijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijwillige_Inkoop-_en_Verkoop_Organisatie)

??? ??? ???
Want a sugarcube?

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #237 Gepost op: 23 september 2012, 18:40:05 »
Hoi,
love
===

??? ??? ???

Je kan natuurlijk ook zeggen: "vis-en-vogel-vegetariër".
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!