Vegatopia Forum

Poll

Lacto, ovo of toch iets anders?

Veganist
37 (13.6%)
Lacto-ovo-vegetarier
148 (54.4%)
Lacto-vegetarier
13 (4.8%)
Ovo-vegetarier
12 (4.4%)
Totaal-vegetarier
16 (5.9%)
Fruitarier
0 (0%)
Pescotarier
31 (11.4%)
Iets anders
15 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 90

Wat voor vega ben jij?

Lize

Re:Wat voor vega ben jij?
« Reactie #200 Gepost op: 18 november 2008, 20:21:53 »
Ik vind het ook irritant dat als je vegetariër bent (of op een andere manier bepaalde idealen hebt) mensen altijd op zoek gaan naar kleine details waarin je jezelf er niet aan houdt. Zo werd ik ook door veganisten op een festival aangesproken op dat ik ei eet. Ja, er gaan dieren dood in de hele industrie er omheen, maar ik doe al m'n best om steeds iets beter te leven en daar kan de aandacht blijkbaar nooit op liggen.

momenteel eet ik zoveel mogelijk de eieren van de kip van m'n beste vriendin, en die heeft een leuk kippenleventje :)

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #201 Gepost op: 27 november 2008, 18:33:03 »
Doe elke dag een stapje, en je gaat vooruit.

Maar sta stil, als je dat wil.

En een stap terug als je niet kan.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

mirandaaatje

Pescotariër
« Reactie #202 Gepost op: 03 april 2010, 13:47:29 »
Volgens wikipedia ben ik een pescotariër, omdat ik geen vlees eet maar wel af en toe vis of een visproduct, zoals kroepoek.
Grappig, ik had er nog nooit van gehoord.

Kiwi

Re:Pescotariër
« Reactie #203 Gepost op: 03 april 2010, 14:06:11 »
Hier kun je meer lezen over de verschillende vormen.
Eén verzoekje: zeg alsjeblieft niet dat je vegetariër bent als je wel nog vis eet. Dat zorgt er namelijk voor dat 'echte' vegetariërs vaak vis of schaaldieren voorgeschoteld krijgen, omdat mensen denken dat dan alle vegetariërs wel vis zullen eten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw

Offline Sam

• 7.191
Re:Pescotariër
« Reactie #205 Gepost op: 03 april 2010, 14:29:23 »
Om het makkelijk te maken, kun je gewoon zeggen  dat je geen vlees eet als je ergens gaat eten, dan gebruik je het incorrecte woord vegetarier niet en hoef je ook het woord perscotarier niet aan mensen uit te leggen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #206 Gepost op: 03 april 2010, 22:20:23 »
En in plaats van kroepoek kan je emping of casave-kroepoek eten.

moonlight

« Reactie #207 Gepost op: 28 juni 2010, 19:09:42 »
ik ben nog een lacto-ovo-vegetarier...

ik begin net en ik moet eerst goed kennismaken hoe alles werkt en toch goed me pitamientjes (a.k.a vitamines :P) binnenkrijg. ik vind het al knap voor de eerste twee weken totaal geen vlees of iets dergelijks te eten. alleen de melk vind ik een beetje te lekker hihi maar dan let ik er wel op dat ik melk gebruik van de koeien met een heerlijk leven :D

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #208 Gepost op: 28 juni 2010, 19:23:10 »
Een goed begin toch? (Zelf ben ik na 20+ jaar vegetarierschap nog steeds lacto-ovo trouwens)
Zeker in het begin zou ik het mezelf niet te zwaar maken, dan is de kans groter dat je het volhoudt.
Woon je sinds kort op kamers, dat je nu vegetarier bent geworden of ligt er een andere reden aan ten grondslag?

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #209 Gepost op: 28 juni 2010, 19:48:09 »
Welkom Moonlight. Ik ben al levenslang lacto en een beetje ovo.

Offline Ray01

• **
  • 55
« Reactie #210 Gepost op: 28 juni 2010, 21:14:59 »

Ik ben ook nog maar pas bezig, zo'n maandje of 3.
Zelf ben ook een lacto-ovo type, maar ik probeer wel zo eerlijk mogelijk aan mijn zuivel en eieren te komen.

Ik heb mijn melk & ei gebruik wel wat teruggedraaid en probeer de koemelk zo veel mogelijk af te wisselen met Soja melk.

Het feit dat je al bent gestopt met het eten van vlees en vis geeft al aan dat je al heel wat meer bewustzijn over een vegetarische levenswijze hebt aangekweekt, voor het zelfde geld dacht je er nu helemaal niet overna en was je er helemaal niet mee bezig, toch?

Ik merk zelf dat het idd belangrijk is om zelf je keuzes te bepalen, en je eigen tempo hierin te vinden.

En vergeet niet: alles wat je doet telt mee!

Welkom trouwens & Sucses!

moonlight

« Reactie #211 Gepost op: 12 juli 2010, 23:56:27 »
Een goed begin toch? (Zelf ben ik na 20+ jaar vegetarierschap nog steeds lacto-ovo trouwens)
Zeker in het begin zou ik het mezelf niet te zwaar maken, dan is de kans groter dat je het volhoudt.
Woon je sinds kort op kamers, dat je nu vegetarier bent geworden of ligt er een andere reden aan ten grondslag?

nee ik woon al 4 jaar op kamers.. heb altijd wel vegetarier willen zijn maar vanwege het niet weten hoe en wat heb ik dit nog uitgesteld verder waren er nog andere dingen waardoor ik er nog niet voor ging. maar sinds ik op college levende ratten (note ik had mijn hamster ook mee ivm insecticede thuis) zag en die later gedood werden om te kijken hoe hun lichaam in elkaar zit en ze daarna weg te gooien ben ik gaan denken... zou ik dit mijn eigen hamster of elk ander dier aan kunnen doen ... nee .. dus wat geeft mij het recht ze te eten als we ze niet nodig hebben om te overleven.. wij kunnen prima zonder.. toen ben ik er gewoon aan begonnen ..

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #212 Gepost op: 13 juli 2010, 03:58:24 »
Goeie motivatie zeg.
Tsja dat blijft wel hangen zoiets lijkt me. Nou mocht je nog twijfels hebben over het hoe en wat dan vind je hier in ieder geval genoeg antwoorden.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #213 Gepost op: 13 juli 2010, 17:05:20 »
Er zijn hier heel veel ervaringsdeskundigen.

natsuki

« Reactie #214 Gepost op: 09 augustus 2010, 09:48:51 »
Ik heb lacto-ovo aangevinkt.
Ik heb de laatste jaren nooit veel vlees gegeten. Sinds 1,5 week geleden ben ik helemaal gestopt met vlees.
Ik eet wel eieren en gebruik zuivelproducten, weliswaar zoveel mogelijk biologisch.

Offline Grote Grutjes

• **
  • 89
« Reactie #215 Gepost op: 09 augustus 2010, 20:53:43 »
Ja, er gaan dieren dood in de hele industrie er omheen, maar ik doe al m'n best om steeds iets beter te leven en daar kan de aandacht blijkbaar nooit op liggen.
Inderdaad, daar gaat het om. Ikzelf heb nog steeds niet de kloten om fulltime vegetariër te worden en ik denk ook niet dat het ooit gaat gebeuren. Maar het gaat er om dat je doet wat je kunt, op een manier die voor jou werkbaar is.

SilkenTofu

« Reactie #216 Gepost op: 24 augustus 2010, 02:46:38 »
Geen vlees, geen dierlijk stremsel in kaas (tenzij op visite en ze hebben niks anders dan kaas), geen gelatine, zeer beperkt gebruik van melkproducten (vind het niet logisch omdat het bestemd is voor een kalf), alleen biologische eieren eet ik wel soms.
Ik heb leren producten maar zal niet snel iets nieuws ervan kopen. Wat ik aan leer heb zal ik zorgvuldig gebruiken juist omdat het dan niet voor niets is geweest.
(Ik ben nog niet zo lang bewust hiermee bezig)
Ik koop geen zijde meer en met wol wil ik scheerwol kopen en anders liever niet.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #217 Gepost op: 24 augustus 2010, 18:13:49 »
Zijde is echt behoorlijk gruwelijk, ik vraag me wel eens af of de meeste mensen zich dat wel realiseren.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #218 Gepost op: 27 augustus 2010, 09:12:18 »
Ehh... nee. Maar heb nu A gehoord en wil dan toch B wel horen.
(Eigenlijk niet....)

Kiwi

« Reactie #219 Gepost op: 27 augustus 2010, 10:15:12 »
Zijde is afkomstig van cocons van de zijderupsen. Die spinnen zich in als rups om als vlinder weer uit die cocon te komen. Om een zo lang mogelijke draad zijde te verkrijgen mag die cocon niet kapot gemaakt worden. De cocons worden dus met duizenden tegelijk in grote ketels gekookt. Hierdoor komt de zijde met strengen van honderden meters lang los van de cocon. En sterven de rupsen die er in zitten dus ook met duizenden tegelijk. :(