Vegatopia Forum

Poll

Lacto, ovo of toch iets anders?

Veganist
37 (13.6%)
Lacto-ovo-vegetarier
148 (54.4%)
Lacto-vegetarier
13 (4.8%)
Ovo-vegetarier
12 (4.4%)
Totaal-vegetarier
16 (5.9%)
Fruitarier
0 (0%)
Pescotarier
31 (11.4%)
Iets anders
15 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 90

Wat voor vega ben jij?

boris

Re:Wat voor vega ben jij?
« Reactie #20 Gepost op: 16 maart 2004, 11:46:08 »
anders gaan wij dit jaar met kerst zelf iets maken  :D

oma heeft een oven :D

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2004, 12:15:19 »
Ik ben veganist, alhoewel er tegenwoordig wel vaker dingen doorheen glippen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #22 Gepost op: 16 maart 2004, 12:26:15 »
Gij zondaar!

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #23 Gepost op: 16 maart 2004, 12:30:51 »
Ik vind het wel grappig om te zien dat terwijl ik zelf in de loop van de tijd steeds plantaardiger ging eten een aantal van de vegans hier steeds vaker "uitzonderingen" maken. We hebben een Yonina nodig of iemand van the veganpolice! ;D
:witch2:

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #24 Gepost op: 16 maart 2004, 13:26:57 »
Ik vind het wel grappig om te zien dat terwijl ik zelf in de loop van de tijd steeds plantaardiger ging eten een aantal van de vegans hier steeds vaker "uitzonderingen" maken.

Mooi he, zoals mensen naar elkaar toegroeien hier ;)

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #25 Gepost op: 16 maart 2004, 17:51:00 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben vegetariër die wel melk drinkt en kaas eet maar nu las ik ergens op dit forum dat kaas o.a. gemaakt wordt van kalfmaagjes.

Je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen. Het gaat om het stremsel wat gebruikt wordt. Volgens mij intussen gebruikt wérd, maar dat weet ik niet zeker(?) Melk en kaas e.d. betekenen wel indirect stierkalveren die verdwijnen in de vleesindustrie.
de tuin: dat ben ik

Offline Viz

• 395
« Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2004, 22:23:49 »
Ben lacto- ovo vegetarier. Eet het liefst ook geen gelatine enzo.

Vind het filosofisch concept dat fruit een keuze heeft om van een boom te vallen wel interessant overigens. (dus een vrije wil?) Daar ga ik me eens verdiepen. :P

Maar das toch abortus  ;)
'fish are friends, not food!'

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #27 Gepost op: 16 maart 2004, 22:34:35 »
Ben lacto- ovo vegetarier. Eet het liefst ook geen gelatine enzo.

Vind het filosofisch concept dat fruit een keuze heeft om van een boom te vallen wel interessant overigens. (dus een vrije wil?) Daar ga ik me eens verdiepen. :P

Maar das toch abortus!  ;)

Nou nee, dan zou het eerder een miskraam zijn. En dan zijn fruitplukkers dus wel aborteurs.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #28 Gepost op: 16 maart 2004, 22:46:49 »
Ik snap dat je je onder durk voelt staan om vis te eten als je familie het speciaal voor je koopt. Ik ga ook niet zeuren als mensen kaas kopen of iets met kaas maken, door te zeggen dat het niet vegetarisch gestremd is. Maar vis zou ik níet eten. Als je het elke keer braaf blijft eten als ze het je voorzetten, kopen ze het de volgende keer zo weer. Gewoon weigeren heeft denk ik meer nut, zien ze meteen dat je er toch niks mee doet. Probeer het eens, zou ik zeggen!
Zelf ben ik lacto-ovo-vegetarier.

Ik heb dat precies zo! Ik heb ook een paar tantes (en een vader ::)) die eerst probeerden of ik 'dan nog wel kip' (wat???) 'of anders toch zeker wel vis' at (mijn vader probeerde me vorige week nog zalm aan te smeren. Dat vond ik echt zooooo stom van hem! :(), maar dan leg ik uit dat ik geen dieren eet, en dan begrijpen ze het wel. Soms moet je het dan de keer erna wéér uitleggen, maar ik heb nog nooit meegemaakt (gelukkig!) dat iemand speciaal voor mij vis had gekocht (meestal vragen ze wel vantevoren wat ik eet).

Soms halen mensen speciaal voor mij een kaassoufflé, en dan baal ik mooi, want die vind ik goor. Ik hou sowieso niet zo erg van Hollandse kaas. Maar als er bijvoorbeeld belegde broodjes zijn, ham en kaas, dan neem ik wel kaas, ook al is het met dierlijk stremsel. Of als iemand een pak Knorr maakt als je komt eten, met iets van Quorn erdoor, dan ga ik ook maar niet beginnen over het kippenvet dat er misschien in de kruidenmix zit ofzo. Dat ik nou zelf ingrediëntenlijstjes uitspel voor ik iets koop, wil niet zeggen dat ik hetzelfde ook van mijn vrienden verwacht.
Maarja, als ze dan een toetje hebben waarvan ik wéét dat er gelatine in zit, dan sla ik dat wel af.

En fem, is het anders ook niet een idee om (ruim) voor je de volgende keer naar je familie in Limburg gaat, even contact met ze te hebben, en dat je dan iets zegt als: 'inmiddels eet ik ook geen vis meer' ofzo. Dan hebben ze niet al te erg het idee dat je voorheen erg tegen je zin vis zat te eten, maar is wel duidelijk dat je dat niet meer wilt. En dat je groenteburgers vies vindt... eet je die wel liever dan vis, of dat niet? Anders kun je dat misschien overwegen, om je familie gerust te stellen wat jouw binnengekregen voedingsstoffen betreft.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #29 Gepost op: 17 maart 2004, 14:04:09 »
En dat je groenteburgers vies vindt... eet je die wel liever dan vis, of dat niet? Anders kun je dat misschien overwegen, om je familie gerust te stellen wat jouw binnengekregen voedingsstoffen betreft.
van groenteburgers eet ik altijd één hap, om er dan achter te komen dat ik het heel vies vind, en dan eet ik de rest ook echt niet meer op
ik kan me niet voorstellen dat dat kwaad kan, als het alleen maar gebeurt op karatekamp, en als ik bij andere mensen eet, maar mijn familie maakt zich al zorgen als ik gebak of chips o.i.d. afsla
Supercalifragilisticexpialidocious!

Elsbeth

« Reactie #30 Gepost op: 17 maart 2004, 16:19:49 »
Joh, vind je alle vleesvervangers vies?
Ook bijv. champignonburger van de AH of stukjes Quorn in pindasaus?

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2004, 12:22:57 »
tja, door mijn traumatische ervaringen met een aantal burgers, hoeft dat hele burger-gedoe van mij niet meer zo
quorn-stukjes vind ik wel te eten, en tivall-balletjes ook wel

maar die eet ik vrijwel nooit, eet vooral tofu, sojabrokjes en seitan

Offline animal lover

• 592
« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2004, 16:46:11 »
Ik eet geen vlees en vis, probeer gelatine te vermijden,maar ben daar niet altijd strikt in. Ik gebruik melk in gerechten,maar drink het niet.Gebruik yoghurt altijd biologisch,eet heel soms vla. Kaas zo veel mogelijk biologisch gestremt. Leren schoenen alleen in de winter, in de zomer niet. Make up en andere beauty dingen proefdier vrij.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Di.

• 177
« Reactie #33 Gepost op: 18 maart 2004, 19:40:44 »
Geen vlees en vis. Wel bio- zuivel en eieren.
Geen gelatine en leer (probeer ook geen e-nummers). Wel vegetarisch gestremde kaas. (buitenshuis soms ook normale)

Het enige wat ik echt mis zijn spekjes, winegums en dat soort snoepjes...
Maar ik voel me fijner als ik het niet eet, dan als ik het wel eet.
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #34 Gepost op: 18 maart 2004, 20:40:34 »
maar die eet ik vrijwel nooit, eet vooral tofu, sojabrokjes en seitan

Ik ben nogal gek op quorn in pangang-saus. Vivera heeft ook sojastukjes in een rode saus die ik héél erg lekker vind. Misschien eens proberen. Als ik het nl. een gast voorzet, tot nu toe: altijd succes.
de tuin: dat ben ik

Offline CJ

• 228
« Reactie #35 Gepost op: 18 maart 2004, 20:45:06 »
'k Behoor tot de groep lacto-ovo vegetariërs.
Wel heb ik de sojamelk en zijn aanverwante producten leren ontdekken en ik vind ze super lekker. (volgens mij is dit een kwestie van gewoonte.)
"spreken is zilver, zwijgen is goud"

Wemba

« Reactie #36 Gepost op: 22 maart 2004, 21:55:13 »
overigens vind ik vissen niet zielig
Bekijk deze link van PETA eens.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #37 Gepost op: 23 maart 2004, 10:54:23 »
ik ben niet pro-vissen (als de bezigheid) ofzo, ik heb gewoon niet genoeg invoelingsvermogen om medelijden met vissen te hebben

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #38 Gepost op: 24 maart 2004, 16:47:32 »
Lacto-ovo vegetariër. Ik koop ook geen leer meer.

Wemba

« Reactie #39 Gepost op: 27 maart 2004, 02:06:04 »
Is het goed als ik tegen leken blijf zeggen dat ik gewoon vegetarier ben??
Toen ik lacto ovo was, noemde ik mij gewoon vegetarier.

(uhh draag je als l-o-veg wel leer e.d.?? want dat doet ik wel)
Dat ligt  echt aan de vegetarier. Ik stopte persoonlijk behoorlijk snel met leer, omdat ik het zo ontzettend irritant vond dat iedereen me daar op aanviel. Ik kon nooit een normaal gesprek met mensen hebben over vegetarisme zonder dat ze naar mijn schoenen wezen.

Ik vind eigenlijk dat leer ook niet bij vegetarisme hoort, omdat je voor leer natuurlijk een dier moet doden.

Maar iedereen moet natuurlijk zelf beslissen wat wel of niet goed voelt.