Vegatopia Forum

Poll

Lacto, ovo of toch iets anders?

Veganist
37 (13.6%)
Lacto-ovo-vegetarier
148 (54.4%)
Lacto-vegetarier
13 (4.8%)
Ovo-vegetarier
12 (4.4%)
Totaal-vegetarier
16 (5.9%)
Fruitarier
0 (0%)
Pescotarier
31 (11.4%)
Iets anders
15 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 90

Wat voor vega ben jij?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat voor vega ben jij?
« Reactie #180 Gepost op: 28 februari 2008, 20:23:53 »
Ik geloof niet dat ik zin heb om hierover met jou te discussieren, maar goed:
Jij vínd het geen moeite, maar je bent te gast, en dan is het onbeleefd om eisen te stellen. Zo zou je het ook kunnen zien.

Zieligheidsvegetarier, Bambivegetarier, oogjesvergetarier ... Nooit van gehoord? Dat wat het verschil tussen een hertje en een maiskolf zeg maar.

"En als het voor je gezondheid is, vind ik persoonlijk dat daar geen speciale benaming voor moet zijn." --> maar die is er dus wel, gezondheidsvegetarier bijvoorbeeld. Het gaat er niet zo om wat je daar van vindt, het ís.

Persoonlijk eet ik buitenshuis eventueel wel vlees, omdat er al 51 ingredienten niet mogen. Zo kan ik me dondersgoed voorstellen dat er meer mensen een reden hebben. Net zoals ik me goed kan voorstellen dat iemand veganistisch wil eten.

Jeetje, wat ben jij prikkelbaar zeg.
Prikkelbaar? Omdat ik geen zin heb om hierover met jou, op jouw toon, te discussieren? Heeft echt weinig met prikkelbaar te maken hoor.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline IneN

• 873
« Reactie #181 Gepost op: 29 februari 2008, 14:07:27 »
Ik geloof niet dat ik zin heb om hierover met jou te discussieren, maar goed:
Jij vínd het geen moeite, maar je bent te gast, en dan is het onbeleefd om eisen te stellen. Zo zou je het ook kunnen zien.

Zieligheidsvegetarier, Bambivegetarier, oogjesvergetarier ... Nooit van gehoord? Dat wat het verschil tussen een hertje en een maiskolf zeg maar.

"En als het voor je gezondheid is, vind ik persoonlijk dat daar geen speciale benaming voor moet zijn." --> maar die is er dus wel, gezondheidsvegetarier bijvoorbeeld. Het gaat er niet zo om wat je daar van vindt, het ís.

Persoonlijk eet ik buitenshuis eventueel wel vlees, omdat er al 51 ingredienten niet mogen. Zo kan ik me dondersgoed voorstellen dat er meer mensen een reden hebben. Net zoals ik me goed kan voorstellen dat iemand veganistisch wil eten.

Jeetje, wat ben jij prikkelbaar zeg.
Prikkelbaar? Omdat ik geen zin heb om hierover met jou, op jouw toon, te discussieren? Heeft echt weinig met prikkelbaar te maken hoor.

Hmm.. Er was langs mijn kant ook geen vraag naar discussie hoor, vind dat mijn toon dat helemaal niet aangeeft? Maar goed, je kan al eens een slechte dag hbben.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #182 Gepost op: 29 februari 2008, 14:43:02 »
Discussie, of niet, ik voelde me in elk geval aangesproken. En nogmaals, ik had gister een prima dag, jouw toon stond me gewoon niet aan, noch jouw kijk op de wereld.

Maar als buitenhuis vego eten zo makkelijk is
Citaat
Flexanist zijn vind ik goed te begrijpen (het is als veganist ècht wel moeilijk om buitenshuis te gaan eten), maar flexitariërs... Die logica ontgaat mij volledig.
: vertel mij dan even wat ik na een strandwandeling gisteren in Den Haag als maaltijd kan gebruiken.
Normaal namen we falafel en/of patat, maar dat mag niet meer he.
Ik hoor graag van je, welke makkelijke opties ik vergeet.

Offline IneN

• 873
« Reactie #183 Gepost op: 29 februari 2008, 14:48:26 »
Discussie, of niet, ik voelde me in elk geval aangesproken. En nogmaals, ik had gister een prima dag, jouw toon stond me gewoon niet aan, noch jouw kijk op de wereld.

Maar als buitenhuis vego eten zo makkelijk is
Citaat
Flexanist zijn vind ik goed te begrijpen (het is als veganist ècht wel moeilijk om buitenshuis te gaan eten), maar flexitariërs... Die logica ontgaat mij volledig.
: vertel mij dan even wat ik na een strandwandeling gisteren in Den Haag als maaltijd kan gebruiken.
Normaal namen we falafel en/of patat, maar dat mag niet meer he.
Ik hoor graag van je, welke makkelijke opties ik vergeet.

Hmm, ik val jou toch ook niet aan met jóuw kijk op de wereld? Een forum is bedoeld om je eigen mening te kunnen uiten, volgens je eigen kijk op de wereld (en die van mij is helemaal niet extreem, of raar ofzo  ??? ). Dus ik begrijp je heftige reactie niet.

Ik sprak bovendien niemand in het bijzonder aan, het was een bemerking, geen beschuldiging (dus je hoeft je niet aagesproken te voelen, dat was NIET de bedoeling).

Verder ben ik niet erg vetrouwd met de omgeving van Den Haag, en vraag me af waarom je geen falafel (is toch vege?) of frietjes (aardappelen zijn eveneens geen vlees/vis/zeevruchten/melk/ei/...) kan eten.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #184 Gepost op: 29 februari 2008, 14:54:56 »
Omdat er een verwijt in doorklinkt, en je totaal niet begrijpt waarom iemand buitenshuis niet makkelijk vego kan eten. Maar ja, dan ga je voorbij aan de situatie waarin anderen zich in kunnen bevinden. Je verplaatst je niet in een ander en roept maar wat.

Trouwens, heel Nederland flexanist redt beestjes dan een handvol veganisten bijelkaar.

Offline IneN

• 873
« Reactie #185 Gepost op: 29 februari 2008, 14:58:22 »
Omdat er een verwijt in doorklinkt, en je totaal niet begrijpt waarom iemand buitenshuis niet makkelijk vego kan eten. Je verplaatst je niet in een ander en roept maar wat.

Ik begrijp dat heel goed, ben namelijk toch ook zèlf vegetariër!! Hoe kan jij mij nu beschuldigen van hoe en wat ik denk?  ???
Laat zitten, jézus, wat flauw.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #186 Gepost op: 29 februari 2008, 15:16:19 »
Ontgaat mij niet volledig, zoals P. Singer zegt: je kan buitenshuis mensen niet met jouw keuzes opzadelen. Misschien wil niet iedereen dat de omgeving zich voor hem in de bochten wringt?

Maar de wereld is gebaseerd op een continue stroom van meningen en keuzes van anderen waarmee je moet leven. In een restaurant is er vaak wel wat vega, dus geen probleem.
Als je bij mensen thuis gaat eten is het niet meer dan normaal dat de gastheer/vrouw rekening houdt met het feit dat je geen vlees en vis eet. Ik heb nog nooit hoeven eisen. Als je een moslim te gast krijgt, zal je er ook rekening mee houden.
Maar ik kan me jouw situatie wel voorstellen, want je hebt met je allergieen al zoveel beperkingen. Maargoed, dat heeft ook niet iedereen natuurlijk.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #187 Gepost op: 29 februari 2008, 15:33:07 »
Ontgaat mij niet volledig, zoals P. Singer zegt: je kan buitenshuis mensen niet met jouw keuzes opzadelen. Misschien wil niet iedereen dat de omgeving zich voor hem in de bochten wringt?

Maar de wereld is gebaseerd op een continue stroom van meningen en keuzes van anderen waarmee je moet leven. In een restaurant is er vaak wel wat vega, dus geen probleem.
Als je bij mensen thuis gaat eten is het niet meer dan normaal dat de gastheer/vrouw rekening houdt met het feit dat je geen vlees en vis eet. Ik heb nog nooit hoeven eisen. Als je een moslim te gast krijgt, zal je er ook rekening mee houden.
Maar ik kan me jouw situatie wel voorstellen, want je hebt met je allergieen al zoveel beperkingen. Maargoed, dat heeft ook niet iedereen natuurlijk.
Was misschien wel handig, als iedereen ze had ;)

En zeker, goed gastheerschap houdt in dat je je gasten goed verwelkomt. Maar dat Singer zegt, dat je als gast zoiets niet kan eisen, zit ook wat in.

« Reactie #188 Gepost op: 29 februari 2008, 15:35:25 »
Het probleem lijkt me te zijn dat IneN in de gewraakte berichten een beetje dat superieure toontje laat horen, waar menigeen (moi incluis) nogal eens allergisch op reageert (een flexitarier is een halfslachtige vegetarier, iedereen dient zich maar onverkort aan andermans vegetarische gedachtegoed aan te passen). Ik zat ook al aardig van  :-X, maar heb me tot nu toe weten in te houden. Ik begrijp heel goed dat bambi zich aan die berichten ergert, en zich er zelfs door aangesproken voelt.

En volgens mij is een forum als dit in de eerste plaats bedoeld om te discussiëren en van gedachten te wisselen, het feit dat IneN vindt dat een forum bedoeld is om "je eigen mening te kunnen uiten" spreekt wat mij betreft boekdelen. Natuurlijk mag je je eigen mening uiten in een discussie, maar het geeft geen pas vervolgens te zeggen dat "er langs jouw kant geen vraag naar discussie was". Als het niet je bedoeling is dat er op je berichten gereageerd wordt, kan je beter gewoon niets posten, lijkt me.

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #189 Gepost op: 29 februari 2008, 15:49:08 »
Ik kan de reacties van bambi ook niet echt vriendelijk noemen....

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #190 Gepost op: 29 februari 2008, 16:18:41 »
Ach, jongens. Een forum behoort gewoon tot het echte leven. Met je geliefden ruzie je toch ook?

Ik geloof dat het 'superieure' toontje van IneN mij is ontgaan trouwen, maar ik zie wel vooral gekat van twee kanten door een meningsverschil.
Zullen we het hier zo maar bij laten?

Offline IneN

• 873
« Reactie #191 Gepost op: 29 februari 2008, 17:00:47 »
Ach, jongens. Een forum behoort gewoon tot het echte leven. Met je geliefden ruzie je toch ook?

Ik geloof dat het 'superieure' toontje van IneN mij is ontgaan trouwen, maar ik zie wel vooral gekat van twee kanten door een meningsverschil.
Zullen we het hier zo maar bij laten?

Het was (voor de zoveelste keer) echt niet mijn bedoeling superieur over te komen, ik snap niet waar dat gehaald wordt. We laten het hierbij!

Offline IneN

• 873
« Reactie #192 Gepost op: 30 april 2008, 09:38:42 »
Iemand die vedisch eet gebruikt geen vlees, vis, ei, ui, knoflook, prei en champignons.
Hihi waarom zou dat zijn?

Offline IneN

• 873
« Reactie #193 Gepost op: 09 juli 2008, 14:49:31 »
Ik had tijdens het eten een discussie met mijn werkgever over vegetarisme (ik háat discussies over wat ik eet tijdens mijn eten).
Hij zei (de vleeseter!!) dat ik geen vegetariër was omdat ik wel leren schoenen droeg.
En dat de soep die ik at waarschijnlijk ook niet vegetarisch was, omwille van de bouillon.  
Daarbij voegde hij er nog aan toe dat ik ook wèl eieren eet.
Ik antwoordde hem met "ik ben geen veganist hoor".

Hij bleef maar zaniken en zeuren en uiteindeli!jk heb ik hem gewoon genegeerd, het is zo'n man die nooit maar iéts ongelijk wil halen.

Ik vind het ZO vervelend als mensen mij pakken op van die dingen, mij vastpraten, en zeker tijdens het eten, want dan wil ik niet discussiëren.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #194 Gepost op: 09 juli 2008, 17:23:46 »
Leren schoenen zijn alleen lekker als ze flink zijn doorgebakken met veel mayonaise en een beetje knoflook.   ;)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

• 873
« Reactie #195 Gepost op: 09 juli 2008, 19:41:23 »
Haha ;D
En er was op die beurs al zó weinig vegetarisch te eten dat ik de soep (na twee dagen broodje kaas te eten) wel moest nemen. Er zat zelfs room in, bah.

LF

« Reactie #196 Gepost op: 18 juli 2008, 21:52:28 »
Ik eet geen vlees of vis maar eet wel kaas, eieren en drink melk. Snoepjes met gelatine at ik wel maar nu eigenlijk niet meer omdat ik meer van de chips/popcorn/chocolade enz ben. Met kaas zou ik wel langzamerhand willen minderen maar dat doe ik als ik op mezelf woon :)

Offline Grote Grutjes

• **
  • 89
« Reactie #197 Gepost op: 24 september 2008, 14:08:11 »
Volgens mij is mijn mate van vegetarischheid ernstig aan het veranderen naar: helemaal geen dood beest op bord, in plaats van alleen deeltijd. Volgens mij verandert mijn smaak ofzo?
« Laatst bewerkt op: 24 september 2008, 14:08:57 door Grote Grutjes »

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #198 Gepost op: 24 september 2008, 14:37:48 »
Volgens mij is mijn mate van vegetarischheid ernstig aan het veranderen naar: helemaal geen dood beest op bord, in plaats van alleen deeltijd. Volgens mij verandert mijn smaak ofzo?

Je gaat het licht zien.  ;)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Chantal

• 127
« Reactie #199 Gepost op: 24 september 2008, 15:22:07 »
Ik vind het ZO vervelend als mensen mij pakken op van die dingen, mij vastpraten, en zeker tijdens het eten, want dan wil ik niet discussiëren.

Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb eens een paar maanden in een hotel vastgezeten voor mijn werk met zo'n idioot (collega). Dat was nog een graatje erger: hij was het er niet mee eens dat ik geen vlees at. En bleef altijd etterig doen tegen mij.
Bovendien: ik ga toch ook niet iemand aanspreken op het feit dat hij wel vlees eet? Al doe ik dat dus soms wel als mensen commentaar over mijn leren schoenen e.d. maken.
Ik heb overigens wel plastic / nepleren schoenen gehad, maar 1) je krijgt er zweetvoeten van, en 2) bij de kleinste beschadiging zijn ze niet meer te herstellen en kun je ze weggooien. Dus, uit milieu-oogpunt...