Ik ben een lacto-ovo-vegetariër. Geen vlees/vis, 'gewone' kaas, gelatine e.d.
Als ik zelf boodschappen doe let ik op alle E-nummers die zeker of misschien dierlijk zijn (heb zelf een lijst samengesteld). Als ik ergens anders ben ga ik geen kruidenmixje controleren ofzo, tenzij ik daar zelf moet koken. Bovendien, als ik me op mijn gemak voel bij iemand weiger ik sneller iets.
Als ik een feestje of iets dergelijks heb, eet ik geen gebak (gewoon uit voorzorg, zeg maar) of andere producten waar redelijk waarschijnlijk iets dierlijks (zoals gelatine) in zit. Scheelt trouwens heel wat calorieën op een dag
Als ik iets 'fouts' zou eten, zou ik het mezelf niet kwalijk nemen, mits ik het van tevoren niet wist/heb kunnen weten.
Heb overigens wel puma's (suede) en 2 riemen. Die puma's zijn nu versleten en dus aan vervanging toe. Als ik redelijke schoenen van een ander materiaal dan leer vindt, zou ik deze kopen. Maar ik vind het zelf nogal moeilijk om fatsoenlijke schoenen te vinden... 1 riem geef ik weg en de andere gebruik ik totdat 'ie versleten is. Weggooien vind ik ook niet echt wat. Maar een leren jas/bank ofzo zou ik nooit kopen.
Op wol e.d. let ik niet zo zeer. Wel heb ik laatst een synthetisch kussen boven een donskussen verkozen.
Verder ben ik op dit moment een beetje aan het uitvogelen wat allemaal dierlijk is. Ben ook sinds kort pas op de hoogte van de E-nummers/stremsel/gelatine, dus daar ben ik nog mijn weg in aan het zoeken.