Vegatopia Forum

BoBo's in the Bush

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #40 Gepost op: 15 maart 2004, 15:57:20 »
Gewoon effe uitproberen of het lukt thuis?

Misschien nieteens zo'n slecht idee. Iedereen moet eerst zn eigen dieren opeten (huisdier) voor het naar de winkel mag voor een ander stuk vlees.
Wie weet hoeveel veggies er dan bij komen :)

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #41 Gepost op: 15 maart 2004, 16:02:59 »
En dat vraag je mij? Het gaat hier om een op sensatiebelust programma dat met educatie niets te maken heeft.

Je kunt natuurlijk ook eerst een discussie gaan lezen, voordat je je ermee bemoeit... Het bezwaar van Dragonfly is dat het dier ter vermaak geslacht wordt. Hij heeft tegen een kookprogramma (waar ook dode dieren gebruikt worden) geen bezwaren, omdat dat ter educatie is. Dus vraag ik of hij bezwaar heeft tegen een programma waarin een dier daadwerkelijk ter educatie geslacht wordt. Als je dan reageert met  'maar het dier wordt ter vermaak geslacht, niet ter educatie' heb je of niet goed gelezen, of manupileer je.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #42 Gepost op: 15 maart 2004, 16:07:46 »
We blijven wel aardig voor elkaar, he, jongens en meisjes?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #43 Gepost op: 15 maart 2004, 16:20:14 »
Dus vraag ik of hij bezwaar heeft tegen een programma waarin een dier daadwerkelijk ter educatie geslacht wordt. Als je dan reageert met  'maar het dier wordt ter vermaak geslacht, niet ter educatie' heb je of niet goed gelezen, of manupileer je.

Tuurlijk heb ik daar bezwaar tegen, net zo goed als eigenlijk tegen kookprogramma's waar vlees bij word gebruikt.
Dat is alleen maar bezwaar tegen inhoud van deze educatieve programma's. Echter heb ik niet bezwaar tegen dat er een cursus is of dat er een kookprogramma is.

Citaat
Hij heeft tegen een kookprogramma (waar ook dode dieren gebruikt worden) geen bezwaren, omdat dat ter educatie is. [/quot]
Poek, daarnaast is een kookprogramma natuurlijk niet per defenitie een programma waar ook dode dieren word gebruikt :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #44 Gepost op: 15 maart 2004, 18:28:33 »
Wie is die meneer Mental Theo, ik bedoel waarvan is hij bekend?

In de jaren '90 scoorde hij een aantal vette hits met zijn maatje Charlie Lownoise (house-muziek) en hij presenteert nu wat bij TMF. Onlangs issie beschuldigd van aanranding.



Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #45 Gepost op: 15 maart 2004, 18:46:57 »
Oh, en weten jullie dan wel zeker dat het echt varkensgekrijs was in dat spotje? Miss Piggy??
de tuin: dat ben ik

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2004, 20:02:57 »
Jongens!

Jullie brengen mij op een geniaal idee!

Je ziet nou bij Idols dat het ehm, tsja, hoe zullen we het zeggen, het Idols-fanate deel der natie meer dan bereid is om fucking fortuinen weg te sms'en voor iets doms.

Het nieuwste TV-concept wordt: interactief met dierendood!

Beelden van een schattig rondzwemmende dolfijn.
Een meisje in laag uitgesneden badpak voert hem een visje, en hij doet een salto. Hij zwemt rond met een bal op zijn neus en maakt dat domme geluid waarvan dolfijnenliefhebbers vinden dat het schattig is.
Hij wordt gelokt naar een kleine enclave van het zwembad, en er schuift een deurtje achter hem dicht.
Het meisje in badpak loopt naar een groot scorebord:

Vrijlaten          0

Doodmaken    0

"Ja, jongetjes en meisjes, Yorin gaat een nieuwe betekenis geven aan interactieve televisie! Je kunt nu stemmen wat er met deze dolfijn gaat gebeuren, leuk hè? Als je wil dat we hem vrijlaten, SMS dan 'Vrij' naar 4242 ( 1 euro per keer). Heb je een hekel aan dolfijnen, sms dan 'dood' naar 4243! In dat geval steken we deze electriciteitskabel in deze badkuip, en gooi ik die hendel daar om; en gaat er een stroomstoot van 1000 volt door het water!.
Oh, daar is de eerste SMS al! 'dood'. Dat gaat snel! Je hebt het komende half uur nog om te SMS'en.

Dat wordt cashen!
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2004, 20:50:27 »
Oh, en weten jullie dan wel zeker dat het echt varkensgekrijs was in dat spotje? Miss Piggy??


Aangezien Yessica het er al over had gehad, kon ik gister op tijd switchen naar een ander kanaal toen het spotje langskwam. Maar misschien was het geschreeuw wel van een vd andere B-sterren die per ongeluk werd doorboord.

« Laatst bewerkt op: 15 maart 2004, 21:02:13 door Hizikigrrrl »

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #48 Gepost op: 15 maart 2004, 20:50:38 »
 :yes: :D :O ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Toeps

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #49 Gepost op: 15 maart 2004, 21:01:58 »
Wat een tering promo is dat zeg. Zit je nietsvermoedend tv te kijken... Wat een rotgeluid. Gaat door merg en been, ik moest er bijna van huilen. Da's toch geen tv meer?! Net als die baggerprogramma's fear factor of zo, waar deelnemers koeienogen of levende krekels moeten eten. Nou nou, leuk hoor.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #50 Gepost op: 15 maart 2004, 21:03:23 »
Ik gok dat Theo zo druk aan het loeren was naar het 'natuurschoon' dat ie zichzelf in de voet stak  :devil:
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2004, 21:04:05 door Hizikigrrrl »

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #51 Gepost op: 15 maart 2004, 21:27:28 »
Je kunt natuurlijk ook eerst een discussie gaan lezen, voordat je je ermee bemoeit...

 :yawnee:

Citaat
Als je dan reageert met  'maar het dier wordt ter vermaak geslacht, niet ter educatie' heb je of niet goed gelezen, of manupileer je.

Of je wíl het verkeerd begrijpen, kan natuurlijk ook.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #52 Gepost op: 16 maart 2004, 15:36:06 »
Ook bij de vegetariërsbond zijn ze boos:

Citaat
Subject: PERSBERICHT:  NVB roept omroepen op tot gedragscode voor diergebruik: Bobo's in de bush is barbaars vermaak
Date: Tue, 16 Mar 2004 12:38:50 +0100
From: Info (Ned. Vegetariërsbond) <Info@vegetariers.nl>
To: [hier het hele adressenbestand voor alle geadresseerden zichtbaar...]

PERSBERICHT  
16 maart 2004

 
NVB roept omroepen op tot gedragscode voor diergebruik

Bobo s in de Bush voorbeeld van barbaars diergebruik

 

In het Yorin programma Bobo s in the Bush overschrijden de makers en hoofdrolspelers de grenzen van het diergebruik in tv-programma s. Het zelf doden van dieren voor het plezier van een miljoenen publiek is een variatie op de Romeinse spelen ter lust en vermaak. In een samenleving waarin al miljoenen dieren een barbaars leven leiden in de bio-industrie is het voor de lol doden van dieren door bekende Nederlanders niet alleen overbodig, het is ook normloos en decadent. Er dient een gedragscode te komen voor omroepen en programmamakers waarin duidelijk een grens wordt gesteld aan het gebruik van dieren ter vermaak en lering.

In het Yorin programma bobo s in de bush werden in de eerste uitzending op volstrekt ondeskundige wijze vissen gedood. Tevens laten de programmamakers in promo s zien, zij suggereren op zijn minst, dat ook een biggetje door de deelnemers wordt afgemaakt. Dit zou met behulp van een speer zijn gebeurd.

Het is niet de eerste keer dat dieren worden gedood of anderszins misbruikt in tv-programma s. Eerder al werden levende wormen of sprinkhanen gegeten en kreeften levend gekookt. Er lijkt een tendens te zijn in Hilversum om de kijkers te verlustigen, zoals in het oude Rome, met het doden van dieren voor het plezier.

De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) is van oordeel dat het doden van dieren voor consumptie überhaupt een overbodige luxe is, maar vindt het doden van dieren voor de kijkcijfers van een omroep normloos en niet passen in een tijd waarin beleid wordt gemaakt gebaseerd op de eigenwaarde van dieren.

De NVB hoopt dan ook dat de Hilversumse Keizers van de programma-arena s een halt toeroepen aan hun brood- en spelenvermaak en kiezen voor andere alternatieven waarbij het leven van dieren gespaard wordt.

De NVB pleit ook voor meer educatieve programma s waarin onder andere getoond wordt hoe dieren leven in de bio-industrie. Dat zou mensen de ogen doen openen en aanzetten tot een dier- en milieuvriendelijk consumptiepatroon. Ook zou er in plaats van de vele kookprogramma s met vlees en vis een goed kookprogramma moeten komen met uitsluitend vegetarische ingrediënten. In een land waar ruim 700.000 mensen geen vlees eten en miljoenen mensen wekelijks meerdere dagen kiezen voor een vegetarisch alternatief is dat geen overbodige luxe.

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #53 Gepost op: 16 maart 2004, 15:42:27 »
To: [hier het hele adressenbestand voor alle geadresseerden zichtbaar...]

O gottegottegot....
Wanneer leren die mailer programma's nou toch eindelijk eens een keer te naggen als je meer dan drie adressen in het TO: veld zet.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Elsbeth

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #54 Gepost op: 16 maart 2004, 17:40:30 »
Goed, ik ben waarschijnlijk de enige die er een andere kijk op heeft? Uitleg: ik kijk afgelopen zaterdag met mijn broertje (13 en dol op vlees) tv. Hij keek inderdaad naar dat voorstukje van Bobo's en kreeg grote ogen toen hij dat geluid hoorde. Hij keek me een beetje bang aan, met zo'n blik van: Leg met uit wat dit is! Ik zo: 'Ja, dat is dus een varken dat geslacht wordt. Naar geluid hé?' Hij geloofde het bijna niet, zo vervelend vond 'ie het. M.a.w. mensen worden dus aan 't denken gezet (hope so).
Trouwens, ik ben wel vóór Barts plan. Kijken hoeveel mensen een kuikentje levend laten...
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2004, 17:41:11 door Elsbeth »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #55 Gepost op: 16 maart 2004, 17:45:26 »
Er was een korte discussie op Radio 1, een woordvoerder van de Dierenbescherming en een programmamaakster. Van de argumenten van de laatste liet de dierenmeneer geen spaan heel. Het waren dan ook non-argumenten.
Laat alsjeblieft niemand van mijn collega's erover beginnen en zo... met dat hypocriete gedrag van de meeste mensen t.a.v. dieren ben ik helemaal klaar namelijk >:(
de tuin: dat ben ik

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #56 Gepost op: 16 maart 2004, 19:49:00 »
Ik denk dat de programmamakers maar wat blij zijn, met de commotie die we hier maken. Dat is toch wat ze willen, dat er flink over wordt gepraat..  :-\

Fabian

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #57 Gepost op: 16 maart 2004, 19:51:19 »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #58 Gepost op: 16 maart 2004, 20:52:46 »
De bobo's hebben honger, dus ze moesten wel... goh, wat zielig. Dat was 1 van die argumenten van die juffrouw. Zelden hoor je zulke onzin verkondigen. Moeten we volgende week een collecte gaan houden?
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #59 Gepost op: 16 maart 2004, 20:57:50 »
Ze hadden ook aan Henk Schiffmacher kunnen beginnen. Daar zit meer dan genoeg vlees op.