Vegatopia Forum

Enschede

Offline Viz

• 395
Enschede
« Gepost op: 21 november 2003, 23:41:14 »
In Enschede schijnt iets van een 'kas' ofzow te zijn waar je vegatarisch en vegan kunt eten. Toof en ik moeten er ook nog een keertje heen :)

Je moet er alleen wel van te voren voor reserveren....  ;D

'fish are friends, not food!'

Offline Christiaan

• 10.293
Het Paradijs
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2003, 23:58:49 »
Dat is Het Paradijs. Ik ben er één keer binnen geweest en het ziet er erg mooi uit. Ik wil er binnenkort ook een keertje eten. Als veganist kan je er geloof ik ook aardig terecht want ze koken er "... met zo veel mogelijk gebruik van biologische en plantaardige produkten."

Elke donderdagavond wordt er gekookt, reserveren is gewenst.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 11:07:06 door Sander »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Enschede
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2004, 17:11:35 »
Volgende week zondag wordt mijn pa 50, en om dat te vieren gaan we uit eten. Het liefst in Enschede, omdat m'n oma meegaat en er dus 1 iemand niet in de auto past. Toen mijn moeder 50 werd zijn we bij Pinocchio geweest, en om dat nu weer te doen (en of dat nou zo spectaculair is...). Het Paradijs komt niet in aanmerking want oma wil liever niet te spectaculair onbekend en klein zusje wil vlees.
Verder staat Café Crash in de V'topia-gids, is dat wat? En zijn er misschien nog andere eettentjes die te doen zijn voor een vegetarier, een veganist, een carnivoor, een zoutarme, een cholesterolarme en een alleseter?

HÈÈÈÈÈÈÈÈÈLP!
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 10:53:01 door Sander »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Re:Uit eten in Enschede
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2004, 22:09:17 »

Is een Javaans restaurant wat?

Indonesisch Specialiteiten Restaurant Ramayana,
Walstraat 15.

Eigenaar is getrouwd met een Javaanse, die uit liefhebberij een restaurant is begonnen.
Ik heb er een paar jaar geleden uitstekend vegetarisch gegeten!

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2004, 07:16:56 »

Is een Javaans restaurant wat?

Ik vrees van niet.

Dat uit eten wordt echt helemaal niks...

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2004, 11:26:02 »
Verder staat Café Crash in de V'topia-gids, is dat wat?
Nee.

Overigens vroeg ik me al af wanneer de vraag zou komen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Viz

• 395
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2004, 11:28:56 »
Wij hebben wel eens gegeten in turks restaurant Alladin. (ook in centrum vlakbij de oude markt). Is op zich wel gezellige opstelling van de (lange) tafels en erg aardige bediening (gratis drankjes). Ze hebben op zich wel lekkere falafel-schotels met veel aardappeltjes en saus erbij :). Nadeel is alleen dat ze ook van dat soort turkse vleesgerechten hebben en dat als vleeseters dat nemen je dan naast zo'n groot bord met dampend (schapen?)vlees moet zitten... snif. Ze hebben overigens ook pizza's.

Is dat Griekse restaurant naast de Concordia en Douwe egberts winkeltje trouwens nix? Kben er nog nooit geweest, maar misschien kan je Christiaan erop uit sturen om even de kaart te bekijken?  ;D

Ow, schiet me nu trouwens binnen wat zeker een aanrader is: Het chinese restaurant 'International' op het Van Heek plein. Ze hebben, in tgstelling tot andere chinese restaurants een hele lijst met vega-gerechten (naja, wel beetje de standaard NLse-chinees gerechten, maar toch! ). Toof en ik hebben daar nu 2x eten afgehaald, waarvan 1x met mijn (niet-vega) ouders, die de vega maaltijden ook erg lekker vonden :). En je krijgt heeel erg veel :) Aanrader: vega mi fang (is gwoon mie, bami (niet in van die vieze dikke slierten :)  ) en tjap tjoi. Als je van ei houdt is de ehm hoe heet dat gerecht ook al weer , naja, met zo'n ei omelet met groente en saus ook lekker (volgens toofje garantie) :)  Het eten is ook niet zo vet als in de meeste Chin. restaurants! :D
Ik zou dus voor deze laatste gaan!  :yes:

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2004, 11:36:02 »
Wij hebben wel eens gegeten in turks restaurant Alladin.
Bedoel je niet Turquoise?

Alladin is niet goed. Alhoewel, de eigenaar (of de neven die de toko runnen) is al 3 keer veranderd sinds ik er ooit wat geprobeerd heb, maar liever niet.

Ik vrees dat al het exotische ook een beetje uitgesloten is.

Ik heb zelf wel goeie dingen gehoord over Atrium, maar of ze daar weten wat een veganist is... ?
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2004, 11:38:14 door Christiaan »

Offline Viz

• 395
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2004, 11:46:12 »
Hmmm, de vega gerechten zien er op zich wel lekker uit :) Misschien moeten wij die ook maar eens proberen, want ik heb ook nog steeds een (kerst) dineetje van mijn werk tegoed :)
De gerechten zien er verre van vegan uit, maar gezien ze bij de Nlse vegetariersbond aangesloten zijn zullen ze toch ook wel wat vegans in elkaar weten te flansen als je van te voren belt?

Blub! Wel jammer van die vizmaand... snif Maar tis alweer maart :)
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2004, 11:49:18 door Viz »

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2004, 12:47:29 »
Twee dingen gevonden die gebeld gaan worden om te vragen of ze ook veganistisch iets in elkaar kunnen flansen. En anders eten we gewoon bij mijn ouders. Mag Christiaan zelf iets koken ;)

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2004, 16:59:00 »
Het wordt de Australier (http://www.lacuisine-enschede.nl/). Die willen wel iets veganistisch in elkaar flansen.

Offline Jasper

• 338
    • Jasper M - virtuele expositie
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2004, 20:27:33 »
Het wordt de Australier (http://www.lacuisine-enschede.nl/). Die willen wel iets veganistisch in elkaar flansen.

Heej, die kende ik nog niet. Laat maar weten of het wat is, dan kan ik die toko al dan niet eens uitproberen als ik weer in de regio ben.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2004, 20:32:42 »

Heej, die kende ik nog niet. Laat maar weten of het wat is, dan kan ik die toko al dan niet eens uitproberen als ik weer in de regio ben.
Tegenover Alhambra, in een pand met gele muren.

Offline Viz

• 395
« Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2004, 20:41:14 »

Wrom is het niet het Atrium geworden?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #14 Gepost op: 15 maart 2004, 20:43:26 »
Het zal wel aan de mogelijkheid om een veganistisch gerecht te krijgen hebben gelegen...

Offline Viz

• 395
« Reactie #15 Gepost op: 15 maart 2004, 20:56:03 »
Het zal wel aan de mogelijkheid om een veganistisch gerecht te krijgen hebben gelegen...

owja, daar was ik ook al achter gekomen... :)
Is het Atrium trouwens een gezellig knus restaurantje? En is er een aparte rokersruimte? blub!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #16 Gepost op: 15 maart 2004, 22:12:30 »

Nee hoor, voor jou was de Australier toch eerste keuze? Nou, daar hebben we heen gebeld, en naar nu blijkt: als het nodig is hebben wij best een voortvarende vader. Atrium heeft dus niet eens de kans gekregen.

Offline Viz

• 395
« Reactie #17 Gepost op: 16 maart 2004, 12:45:11 »
Nee hoor, voor jou was de Australier toch eerste keuze?

huh? ikke? Ik ken de Australier helemaal niet, mate! :P

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2004, 11:05:25 »
Even een correctie:

La Cuisine blijkt dus niet de "Australier" tegenover Alhambra te zijn die ik in gedachten had, dat was De Tropen, die ik niet kan terugvinden in de gouden gids online.

La Cuisine zit ook aan de Noorderhagen, maar dan bij de Irenepromenade in de buurt.

Maar De Tropen heeft ook vegetarische gerechten op de kaart staan, waaronder een boboti met quorn. Geen Australier maar een Zuidafrikaan dus :P

Vanavond meer.

Offline Viz

• 395
« Reactie #19 Gepost op: 21 maart 2004, 13:08:02 »
Hihi, wij gaan misschien vanavond ook nog wel uit eten gezien ik nog snel voor ik naar Suriname vertrek de (kerst?)dinerbon van m'n werk op moet maken... T wordt dan waarschijnlijk het Atrium (met of zonder film :D  ) Verslagje volgt dan natuurlijk ook.
Culinair Vegetarisch Enschede wordt nog goed uitgeplozen vandaag  ;D