Wij hebben eindelijk de vakantieknoop doorgehakt en de vliegtickets naar Delhi zijn inmiddels binnen.
We gaan vijf weken, zowel naar noord als zuid India.
Vegetarisch eten is daar natuurlijk geen punt, maar de beruchte 'Delhi belly' vind ik toch wat angstig.
Iemand ervaringen of tips?
Ha mevrouw Lelle,
Selly vroeg me te reageren. We zijn dit voorjaar in India geweest en het jaar ervoor ook. Zowel in Noord, west, oost en zuid.
Onze ervaring: alles OK, niks aan de hand. Maar wel simpele voorzorgen nemen, hoewel die soms helemaal niet nodig zijn. Het water in Mumbai, bijvoorbeeld, is gechloreerd en ik dacht in Delhi ook. Maar toch: gewoon flessenwater kopen, kost een krats, Wel altijd kijken of de seal goed is. In supermarkten zul je er geen last van hebben.
Er wordt (las dat in kranten daar) gefrot met frisdrankflesjes. Een kleine bottelarij is zo opgezet. Wat dat betreft kun je beter blikjes nemen.
Bier: zoek de government licence shop op. Prima bier, Australisch, India's voor een krats.
Eten: in Delhi is zelfseen goede Fast FoordVineet's Vegetariian Indian FastFoord, vlak bij het Red Fort opChandni Chowk aan de nordzijde van de straat (rechts als je van red Fort komt). Verder kijk op Google, overal prima veggie restaurants. In Delhi is Saravan Bhavan South Indian heel erg goed. Er zijn er twee, een op Connaught Place aan de westkanten een op Janpath, oostzijde van de straat, vlak bij hoek Tolstoy Marg. Daar kun je zelfs hun gewone water dat ze bij het eten serveren drinken. Zogenoemd filtered water.
Mumbai: vele veggie restaurants. Kamat op Colaba Causeway is heel erg goed, vooral lunch.
Op straat kun je rustig eten waar er vers gefriturud wordt, somosa bijvoorbeeld.
Wij hebben nergens last gehad.