Ik zit net over het streepje met een lengte van 1.70 en een gewicht van 73 kg.
Maar ik vind die hele bmi flut!
Want er wordt geen rekening gehouden met spiermassa die veel zwaarder is dan vetmassa en als fervent paardrijdster heb ik spieren genoeg.
BMI is een beetje achterhaald, maar ze hebben niet voor niets ruime marges. Je ideale gewicht kun je er niet mee bepalen, het kan alleen een indicatie geven van over/ondergewicht.
Tevens wordt er m.i .om die reden geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen.
Wel toch? Dat daar verschil is zit is wel een bekend feit.
en als ik 50 kg zou wegen wat nog zou moeten kunnen, ben ik echt ziek! Ik heb een prima figuur en ben blij met mijzelf. Ik ben geen tenger pupke maar dat past ook niet bij me.
Ik hou meer van volwassen katten dan van jonge poesjes. Bij jonge poesjes is er zo weinig om te aaien... dat gaat bij vrouwen ook (tot op zekere hoogte) op.
Laten wij ons als vrouwen toch niet gek maken zeg (en sommige mannen onder ons :)Laat ons blij zijn met de vetrol! Weet je wat die dingen ons hebben gekost!! Je moet eens uitrekenen wat je aan consumpties betaald hebt om dat rolletje te kweken. Met elk ander iets waar je zoveel geld aan had uitgegeven zou je dolblij zijn!!
Dat vind ik nou weer niet zo'n sterk argument. Mensen investeren ook een boel om longkanker te krijgen, maar ze worden er niet erg blij van denk ik.
Nicky-too jij bent trouwens een geweldig lieve meid zoals ik uit je postings begrijp en met een lieve leuke verloofde..so what is your point
25 kilo meer of minder scheelt in hoe je behandeld wordt door mensen. En dat heeft weer invloed op hoe je zelf handelt. Hoe is eigenlijk heel triest, maar je kan echt een beter mens worden van 25 kilo minder.
edit: en nicky bevestigt dat min of meer. Een negatief zelfbeeld is niet fijn om te hebben, en ja, het ligt aan de maatschappij, maar ja, die verandert voorlopig niet...
Dat geldt weer niet voor een paar kilo eraf, dat is puur ijdelheid.