@ Muis: stressen om wel of niet te licht zijn is in ieder geval niet goed! Er is -wat mij betreft- niet zoveel mis met een bmi van 18,4; het is net onder wat met 'een gezond gewicht' noemt, maar je gewicht kan dus fluctueren door bijvoorbeeld stress en sommige mensen zijn nou eenmaal van nature zwaarder dan anderen. Ik denk dat je zeker moet gaan sporten als je je nu niet goed voelt omdat je bent gestopt: sporten is belangrijk omdat je spieren kweekt (die trouwens meer wegen dan vet) en omdat het serotonine aanmaakt. Ik ben zelf in behandeling geweest voor een eetstoornis, en dan werd ook aangeraden te sporten hoewel ikzelf lichter was dan 49 kilo! Ik zou me pas zorgen beginnen te maken als je flink afvalt zonder dat je snapt waarom of als je je lichamelijk niet goed voelt en je denkt dat het door je gewicht komt (bijvoorbeeld heel moe zijn, het erg koud hebben). Verder heb ik alleen algemene tips voor je: zoek calorierijke, maar ook gezonde voedingsmiddelen uit om aan te komen (pindakaas, avocado, studentenhaver etc.), vergroot langzaam je porties en eet meer tussendoortjes. Ik wens je in ieder geval veel succes!