Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #580 Gepost op: 06 december 2007, 09:52:27 »
@ Muis: stressen om wel of niet te licht zijn is in ieder geval niet goed! Er is -wat mij betreft-  niet zoveel mis met een bmi van 18,4; het is net onder wat met 'een gezond gewicht' noemt, maar je gewicht kan dus fluctueren door bijvoorbeeld stress en sommige mensen zijn nou eenmaal van nature zwaarder dan anderen. Ik denk dat je zeker moet gaan sporten als je je nu niet goed voelt omdat je bent gestopt: sporten is belangrijk omdat je spieren kweekt (die trouwens meer wegen dan vet) en omdat het serotonine aanmaakt. Ik ben zelf in behandeling geweest voor een eetstoornis, en dan werd ook aangeraden te sporten hoewel ikzelf lichter was dan 49 kilo! Ik zou me pas zorgen beginnen te maken als je flink afvalt zonder dat je snapt waarom of als je je lichamelijk niet goed voelt en je denkt dat het door je gewicht komt (bijvoorbeeld heel moe zijn, het erg koud hebben).  Verder heb ik alleen algemene tips voor je: zoek calorierijke, maar ook gezonde voedingsmiddelen uit om aan te komen (pindakaas, avocado, studentenhaver etc.), vergroot langzaam je porties en eet meer tussendoortjes. Ik wens je in ieder geval veel succes!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #581 Gepost op: 06 december 2007, 11:35:43 »
Het grootste probleem met een te laag gewicht is de verkleinde weerstand. Je hebt helemaal geen reserves om bijvoorbeeld een kuur voor (ik noem maar wat) de ziekte van Lyme op te vangen. Een dergelijke kuur kost je gauw nog eens 4 á 5 kilo van je gewicht. Dit geldt ook voor een doorsnee griep of zelfs voor een stevige verkoudheid.
Wat dat betreft kun je beter wat ruimer boven die 18,5 BMI zitten.
Aan de bovengrens heb je veel meer aan een goede conditie. Bij een lengte van 1,85 praat je toch over een verschil in gewicht van omstreeks 25 kilo met de laagste BMI. Dat moet je toch allemaal maar meezeulen en dan heb je die conditie echt wel nodig.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #582 Gepost op: 18 december 2007, 17:09:36 »
Een dergelijke kuur kost je gauw nog eens 4 á 5 kilo van je gewicht. Dit geldt ook voor een doorsnee griep of zelfs voor een stevige verkoudheid.
:o Dat meen je toch niet? 4 a 5 kilo afvallen van griep of verkoudheid?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #583 Gepost op: 18 december 2007, 18:25:49 »
Een dergelijke kuur kost je gauw nog eens 4 á 5 kilo van je gewicht. Dit geldt ook voor een doorsnee griep of zelfs voor een stevige verkoudheid.
:o Dat meen je toch niet? 4 a 5 kilo afvallen van griep of verkoudheid?
een verkoudheid heb ik er wel voor over ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #584 Gepost op: 18 december 2007, 20:19:57 »
17. En Jezus, heb ik nu ondergewicht?! Wat een gedoe.
Het enige probleem dat ik heb, is dat ik het heel vaak koud heb. Verder heb ik nergens last van. En heb vorig jaar alles laten testen in mijn bloed, kwam niéts tekort. Wat een onzin dus, dat BMI :)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #585 Gepost op: 18 december 2007, 20:27:07 »
Wat een onzin dus, dat BMI :)

BMI is geen onzin, maar enkel de BMI gebruiken om de gezondheid/ongezondheid van iemands gewicht te beoordelen is wel onzinnig.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #586 Gepost op: 19 december 2007, 06:41:43 »
Een dergelijke kuur kost je gauw nog eens 4 á 5 kilo van je gewicht. Dit geldt ook voor een doorsnee griep of zelfs voor een stevige verkoudheid.
:o Dat meen je toch niet? 4 a 5 kilo afvallen van griep of verkoudheid?
We praten over een zware griep

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #587 Gepost op: 19 december 2007, 08:49:47 »
Van een echte griep, dus een week echt ziek in bed, koorts, nauwelijks eten, val je inderdaad een boel af. Niet alleen gewicht, ook je hele conditie moet je weer opnieuw opbouwen.
Ik heb dan ook graag wat reserve  ;D

Offline Marit

  • **
  • 55
  • Geslacht: Vrouw
    • Marits Stekkie
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #588 Gepost op: 19 december 2007, 13:28:15 »
Ik ben 102 kilo, 4 kilo aangekomen in de afgelopen 2 maanden maar in maten 3 maten afgevallen, ik pas geen van mijn kleren meer. Laatst zakte mijn broek ineens af  :o
Ik zet op dit moment letterlijk vet om in spieren, best grappig om te merken, hoewel het ook frustrerend is dat als je broek afzakt, je op de weegschaal gaat staan vol hoop, je 4 kilo zwaarder bent!!

Ik kom slecht aan en val slecht af dus we zien wel wat er gebeuren gaat als ik eenmaal beter ben. Minder eten is geen optie volgens de dokter (en mezelf ook want ik weet er wel het e.e.a. van ;) )

RabbitPrincess

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #589 Gepost op: 21 december 2007, 02:05:42 »
Ik ben zeker niet mager maar ook niet te dik. :)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #590 Gepost op: 26 december 2007, 08:00:01 »
Het is me gelukt. Dit jaar slechts vijf kilo minder door niet te snoepen (chips, gebak, koekjes, chocola).

In 2008 hoop ik door meer te bewegen wat gewicht kwijt te raken.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #591 Gepost op: 27 december 2007, 16:46:31 »
Door een aantal weken weinig eetlust, zit ik nu op mijn streefgewicht. Ik ben er nog niet zo heel erg blij mee, want zo ken ik mezelf niet. Ik heb wel eens eerder zo veel gewogen maar normaal eet ik altijd veel meer. Ik vind het maar gek.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2007, 16:49:24 door LL de Ling »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #592 Gepost op: 27 december 2007, 18:13:43 »
Door een aantal weken weinig eetlust
Speciale reden, of...?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #593 Gepost op: 27 december 2007, 18:18:24 »
Ik wou dat ik het wist. Mijn vriend zegt "stress". Dan zou het over moeten gaan, want ik heb nu vakantie. Kijk het eventjes aan, anders ga ik in januari naar de dokter, want ik wil weer iets meer genieten van eten.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #594 Gepost op: 27 december 2007, 18:41:24 »
90 kilo bij 1.83 m en een een lichte bouw.
...
Ik ben het nu zat, dus ik ga weer terug naar rond de 75 kilo.

Ik wil met mijn 1,83 m en ongeveer 67 kg wel een kilo of 5-10 van je overnemen.  Maar dan natuurlijk wel geen overtollig vet, het liefst spier- en/of hersenmassa  ;)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #595 Gepost op: 27 december 2007, 20:49:40 »
90 kilo bij 1.83 m en een een lichte bouw. ... Ik ben het nu zat, dus ik ga weer terug naar rond de 75 kilo.

Ik ben ongeveer net zo lang en streef ook naar 75. Wedstrijdje?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #596 Gepost op: 28 december 2007, 14:52:12 »
90 kilo bij 1.83 m en een een lichte bouw. ... Ik ben het nu zat, dus ik ga weer terug naar rond de 75 kilo.

Ik ben ongeveer net zo lang en streef ook naar 75. Wedstrijdje?

Wie het snelst afvalt of wie vervolgens het langst zijn streefgewicht kan handhaven?

Wordt toch een beetje moeilijk. Ik zit al op 80. Maar laten we december 2008 eens kijken hoe de stand is.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #597 Gepost op: 28 december 2007, 22:48:05 »
90 kilo bij 1.83 m en een een lichte bouw. ... Ik ben het nu zat, dus ik ga weer terug naar rond de 75 kilo.

Ik ben ongeveer net zo lang en streef ook naar 75. Wedstrijdje?

Wie het snelst afvalt of wie vervolgens het langst zijn streefgewicht kan handhaven?

Wordt toch een beetje moeilijk. Ik zit al op 80. Maar laten we december 2008 eens kijken hoe de stand is.



Deo volente. ;) En wat is de wed in onze strijd?

Daar kunnen we nog een jaar over nadenken. Waarschijnlijk ben je al dolgelukkg als je wint. En diep bedroefd als verliest.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Veganfairy

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #598 Gepost op: 03 januari 2008, 21:28:41 »
Aardig wat.

trashydiva

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #599 Gepost op: 15 januari 2008, 12:48:09 »
Ik heb een BMI van 18,3 ben 1.72 en weeg 53/54 kg. Dan zou ik officieel te dun zijn, maar dat zou je niet zeggen als je me ziet en als je 10 kilo erbij denk ben ik ronduit vet, dus ik snap dat gedoe nooit zo.