Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline lianne

  • **
  • 79
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #560 Gepost op: 28 mei 2007, 11:40:41 »
Die 3 uur die ik nu per dag in het OV steek aan reizen ga ik zo toch echt wel anders gebruiken ;).Dat is echt hetgeen wat er voor zorgt dat ik nergens puf voor heb.  
Heb gewoon een heel druk jaar achter de rug, en dat word over een paar weken anders. Ga verhuizen zodat ik niet meer veel hoef te reizen; nieuwe baan, alles lekker in de buurt.  
Ik kan de slechte dingen in de winkel laten liggen; ben inmiddels vaak alleen thuis aangezien mijn ouders op de camping zitten, in de zomervakantie al gauw een week of 7-8; en doe dan ook alles om mezelf levende te houden  ;D.
Dat komt allemaal wel goed!
Én ik heb ook niet gezegd dat ik nou gelijk een maatje 34 moet hebben ofzo, 38 zou al fijn zijn.
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2007, 11:41:11 door lianne »

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #561 Gepost op: 28 mei 2007, 15:41:36 »
Ik ken dat, als ik alleen thuis ben eet ik opeens 2x zoveel fruit en veel minder sultana's/koekjes/andere ongezonde troep.
Het gekke is dat ik er pas zin in krijg als het pak open is...
Mijn bmi ligt trouwens rond de 17/17,5, maar om me aan te sluiten bij Noortje, dat heeft niets met mijn vegetarisme te maken.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #562 Gepost op: 20 juni 2007, 09:21:19 »
Geen idee wat mijn BMI is, maar ik ben 1.65 en weeg 77 kg. "te zwaar dus" > licht overgewicht volgens voedingscentrum. Maar ik voel me er prima bij...  krijg ondertussen een hele lange baaaaaaaaaaaaaaaard van dat BMI gedoe....

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #563 Gepost op: 20 juni 2007, 09:36:06 »
Geen idee wat mijn BMI is, maar ik ben 1.65 en weeg 77 kg. "te zwaar dus" > licht overgewicht volgens voedingscentrum. Maar ik voel me er prima bij...  krijg ondertussen een hele lange baaaaaaaaaaaaaaaard van dat BMI gedoe....
BMI van jou is: 28,28
30 is de norm voor sterk overgewicht.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

smikkeltje

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #564 Gepost op: 01 augustus 2007, 01:39:02 »
ik ben in Litouwen op een geweldig apparaat, nl het BMI-apparaat gaan staan... het was geweldig, een combinatie van een weegschaal met een soort douchekop die boven je hoofd hangt en je lengte bepaalt... en dan komt er een bonnetje uitrollen met je BMI. Die van mij was 23,7 dus enigszins aan de hoge kant naar mijn mening (ben nogal fijntjes gebouwd dus je ziet het er ook aan af).
Verder erg veel plezier gehad met het apparaat, jammer dat ie in een winkelcentrum staat (zag m later ook in het station e.d. maar dus niet echt plekken waar je je kleren uittrekt ivm extra gewicht ;)).

Tanwen

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #565 Gepost op: 03 augustus 2007, 17:43:32 »
Ik heb een BMI van 17,1, maar net zoals bij Noortje en Dame Noire heeft dat niets met mijn vegetarisme te maken. Ik ben zelfs iets aangekomen sinds ik vegetarisch ben gaan eten (da's nog niet zo heel lang geleden)..
Wel een leuk topic trouwens, want ik heb me ook een hele tijd afgevraagd of dat nou waar was, de stereotype magere vegetarier =P

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #566 Gepost op: 19 augustus 2007, 13:55:33 »
Hee, volgens het voedingscentrum heb ik een BMI van 19! Dus gezond! Ik dacht altijd dat ik ondergewicht had. :) Toch vind ik het wel raar, met mijn lengte (1.72) mag ik tot 73 kilo wegen! Dat lijkt me dus wel te zwaar.  Dat is bijna 20 kilo meer dan wat ik nu weeg....

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #567 Gepost op: 19 augustus 2007, 14:14:44 »
Hee, volgens het voedingscentrum heb ik een BMI van 19! Dus gezond! Ik dacht altijd dat ik ondergewicht had. :) Toch vind ik het wel raar, met mijn lengte (1.72) mag ik tot 73 kilo wegen! Dat lijkt me dus wel te zwaar.  Dat is bijna 20 kilo meer dan wat ik nu weeg....

Zoals al zeker in deze draad geschreven is (waarschijnlijk ook door mij) is een BMI niet meer dan een indicatie maar is het noodzakelijk om andere factoren zoals de hoeveelheid lichaamsvet in rekening te nemen om te beoordelen of iemand een gezond gewicht heeft.  Met een BMI van 19 kan je een gezond gewicht hebben maar je kan evengoed te weinig wegen.

Ik raad je aan deze draad door te lezen, daar staat vast en zeker meer informatie in.

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #568 Gepost op: 19 augustus 2007, 16:39:55 »
Ik begrijp dat het een indicatie is. De meeste mensen zullen van zichzelf wel weten of ze te weinig of te veel wegen, daar heb je meestal geen BMI voor nodig... Ik ben tevreden met mijn gewicht en ik kan toch niet aankomen, dus al zou ik ondergewicht hebben, dan ga ik daar toch niets aan veranderen.

Sarake_1

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #569 Gepost op: 24 augustus 2007, 15:52:08 »
Ik ben bijna 17 en ik heb een bmi van 22,7. (ik weeg 61 kg voor een 1.64m).

Ik voel me best goed in mijn vel, wetende dat ik een maand en half geleden 10 kilo meer woog. Maar nu ik lees wat jullie bmi's zijn, zakt de moed me toch weer een beetje in de schoenen...

Ik streef naar een bmi van 21, m.a.w. nog 4 kilo'tjes te gaan, maar tis toch oh zo moeilijk :(!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #570 Gepost op: 24 augustus 2007, 16:05:46 »
Joh, je hebt een prachtig gewicht! Ik zou willen dat ik dat had, mijn BMI zit erg dicht bij de 30... ;)

Probeer zo gezond en lekker mogelijk te eten en niet teveel in korte tijd af te vallen, dat is helemaal niet gezond als je nog in de groei bent.

Sarake_1

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #571 Gepost op: 24 augustus 2007, 16:10:37 »
Mijn bmi leunde een tijdje geleden bij 27 aan, uiteraard ben ik nog jong, maar door rugproblemen moest ik er echt iets aan beginnen doen.Door die overtollige kilo'tjes werd het toch alleen maar erger :).

Vandaar dat ik vermagerde :), al ben ik me wel bewust van het feit dat het niet erg gezond kan zijn, maar ik wou redelijk snel afvallen... :)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #572 Gepost op: 24 augustus 2007, 16:11:05 »
Ik weeg iets meer en ben iets langer dan jij. Ik heb maat 38/36 dus ik denk dat je inderdaad ook een prima gewicht hebt hoor.

Sarake_1

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #573 Gepost op: 24 augustus 2007, 16:12:19 »
gelukkig maar :)

Tom32

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #574 Gepost op: 28 september 2007, 23:40:28 »
1 meter 78 en 71 kilo

BMI van 22,4 Best okay, als je bedenkt dat ik in december nog 82 woog..

maria

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #575 Gepost op: 25 oktober 2007, 12:43:57 »
ooit woog ik 107 maar nu weeg ik 72 kilo.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #576 Gepost op: 25 oktober 2007, 14:34:56 »
ooit woog ik 107 maar nu weeg ik 72 kilo.

Knap hoor! Been there myself...nu ben ik al jaren op ongeveer hetzelfde gewicht en das echt te danken aan mijn vrij stricte vegetarische eetgewoonten :)
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #577 Gepost op: 04 december 2007, 23:33:03 »
Forumkenner 2007 8)

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #578 Gepost op: 06 december 2007, 00:36:24 »
Was opeens paar kilo afgevallen door stress 3 maanden terug, maar omdat ik toen te weinig woog en er last van begon te krijgen heb ik 3 maanden amper gesport, dus me conditie is ver weg, en gezorgt dat ik veel meer calorien binnen kreeg, nu weeg ik 49 kilo, dan is me bmi 18.4. Dat kan op zich wel vind ik, maar kan dat kwaad? Voel me namelijk niet gezonder dan 3 maanden terug, voornamelijk door dat weinige sporten denk ik, maar dan ga ik weer afvallen denk ik. Ik kan het me niet permiteren om te dun te zijn of ongezond te eten te vaak en weet dat aankomen ook met gezond eten kan maar dat probeer ik al 3 maanden, ben de eerste 6 weken 4 kilo aangekomen en voor de rest niks meer. Maar vraag is dus eigenlijk of die paar kilo op den duur kwaad kan of dat op het randje van gezond gewicht ook goed is, normaal gesproken had ik trouwens altijd wel normaal gewicht, rond de 54.

Denk dat me goede voornemen voor volgend jaar minder verwarrend schrijven wordt.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #579 Gepost op: 06 december 2007, 07:41:25 »
Was opeens paar kilo afgevallen door stress 3 maanden terug, maar omdat ik toen te weinig woog en er last van begon te krijgen heb ik 3 maanden amper gesport, dus me conditie is ver weg, en gezorgt dat ik veel meer calorien binnen kreeg, nu weeg ik 49 kilo, dan is me bmi 18.4. Dat kan op zich wel vind ik, maar kan dat kwaad? Voel me namelijk niet gezonder dan 3 maanden terug, voornamelijk door dat weinige sporten denk ik, maar dan ga ik weer afvallen denk ik. Ik kan het me niet permiteren om te dun te zijn of ongezond te eten te vaak en weet dat aankomen ook met gezond eten kan maar dat probeer ik al 3 maanden, ben de eerste 6 weken 4 kilo aangekomen en voor de rest niks meer. Maar vraag is dus eigenlijk of die paar kilo op den duur kwaad kan of dat op het randje van gezond gewicht ook goed is, normaal gesproken had ik trouwens altijd wel normaal gewicht, rond de 54.

Denk dat me goede voornemen voor volgend jaar minder verwarrend schrijven wordt.

Zoals in deze draad al vaker geschreven is is het helemaal niet nodig om je om een BMI te fixeren.  Een BMI geeft hooguit een indicatie van gezond gewicht.  Lichaamsvetpercentage, conditie, de gewichtsevolutie, ... zijn ook belangrijk als je wilt oordelen of je lage gewicht al dan niet een probleem is.

Als ik het goed begrijp heb je trouwens de meeste (alle?) van de verloren gegane kilo's al terug bijgewonen. Zo dat het geval is zou ik me niet te veel zorgen maken. Als je je wel zorgen maakt lijkt dan zou ik eens met een goede arts en/of diëtist gaan praten.