Totaal aantal stemmen: 78
Volgens mij gaat er een stroompje door je lichaam, en aan de hand van de weerstand wordt je vetpercentage bepaald. Vet geeft andere weerstand dan water. Als je bijv. met natte voeten op zo'n weegschaal gaat stan dan krijg je ook een andere meting.
Klopt!en vetpercentage is gewoon het percentage van je gewicht dat uit vet bestaat. Voor mannen is dit sowieso lager dan voor vrouwen, ik weet niet wat een gezonde vetpercentage is voor mannen, voor vrouwen in ieder geval tussen 20-30 % ofzo.
Eerst afvallen, als je buikspieren wiltdoor Wouter Sinke, foto's: Drukke tijden voor de verkopers van buikspierapparaten en wondermiddelen tegen vetkwabben rond het middel. Maar liefst een kwart van de omzet van Tell Sell, marktleider in thuisfitnessapparatuur, wordt kort na de feestdagen verdiend. Volgens de televisiespotjes hebben de kopers al na enkele weken crunchen, abflexen of de abs (buikspieren) elektrocuteren een gespierde buik gelijk een wasbord.Helaas is het niet zo dat iedereen zomaar vanuit een ongetrainde situatie een platte buik met spieraftekening kan realiseren. Want lokaal afvallen is een fabeltje, stellen deskundigen. Eerst moet het algemene vetpercentage teruggebracht worden naar een niveau waarop het effectief is om buikspieroefeningen te gaan doen. Doe je dit niet, dan train je spieren onder de laag vet waardoor het bierbuikje alleen maar in omvang toe zal nemen.Een paar keer per week flink hardlopen om af te vallen heeft volgens hoogleraar Humane Energetica Klaas Westerterp van de Universiteit van Maastricht niet bijster veel zin. De onderzoeker op het gebied van energieopname en energiegebruik stelt dat het vijf keer effectiever is minder te eten dan stevig te sporten. Als mensen bijvoorbeeld een uur gaan hardlopen, zijn ze daarna moe en doen ze later op de dag minder. Hierdoor wordt per saldo hetzelfde verbrand. Daarnaast maakt de inspanning hongerig waardoor weer meer wordt gegeten en de verbrande calorieën weer worden aangevuld.Een (regel-)matig en gezond dieet samen met laagintensieve training, als wandelen en fietsen, werkt beter, aldus Westerterp.
Citaat van: Modub op 31 maart 2006, 16:34:55Volgens mij gaat er een stroompje door je lichaam, en aan de hand van de weerstand wordt je vetpercentage bepaald. Vet geeft andere weerstand dan water. Als je bijv. met natte voeten op zo'n weegschaal gaat stan dan krijg je ook een andere meting.Volgens mij moet je er juist altijd met natte voeten opstaan, anders doet 'ie het niet.
Citaat van: Sanja op 31 maart 2006, 23:26:16Citaat van: Modub op 31 maart 2006, 16:34:55Volgens mij gaat er een stroompje door je lichaam, en aan de hand van de weerstand wordt je vetpercentage bepaald. Vet geeft andere weerstand dan water. Als je bijv. met natte voeten op zo'n weegschaal gaat stan dan krijg je ook een andere meting.Volgens mij moet je er juist altijd met natte voeten opstaan, anders doet 'ie het niet.Ik ben het niet voor de zekerheid gaan nakijken, maar ik heb met droge voeten in de gebruiksaanwijzing, van die van mij, gelezen, dacht ik, en 't werkt! en met natte voeten zou de meting niet kloppen, dus zal deze anders zijn!
Hoe komt het eigenlijk dat de meeste mensen als ze vegetarier worden dan afvallen?
Citaat van: Muis op 21 mei 2006, 20:54:21Hoe komt het eigenlijk dat de meeste mensen als ze vegetarier worden dan afvallen?Kort door de bocht: omdat ze minder vlees en meer vezels gaan eten.