Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #440 Gepost op: 07 maart 2006, 15:15:07 »
Ok dan!  :thumbsup:   Waar streef je naar?

graag onder de 80, het liefst onder de 70...

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #441 Gepost op: 17 maart 2006, 11:44:20 »
Ik weet mijn BMI niet en ik wil hem niet weten ook. Van de vorige gezondheidsrage weet ik nog dat ik in de categorie 'te mager' viel en toen was ik toch echt nog vleeseter.
Sinds ik vegetariër ben geworden ben ik niet afgevallen (gelukkig) en ik schijn één van de weinigen te zijn die hopen dat er kilo's van de zwangerschap blijven hangen   :alien:. Ja, ik weet het, ik spoor niet.

Ik vind al die zogenaamde meetpunten onzin, omdat ze niet naar het totaalplaatje kijken. Zo is de befaamde: Fabel 13, ik heb zware botten geen fabel. Mijn oma woog 80 kilo in de hongerwinter, dus probeer mij maar eens wijs te maken dat zware botten NIET bestaan. Bovendien staat het voedingscentrum nou niet echt bekend als onafhankelijk (Keuringsdienst van Waarde wel eens gezien??).
Iedereen die af wil vallen omdat hij/zij zich daardoor beter gaat voelen: succes :cheer_eerie:
Maar alleen omdat het voedingscentrum je verteld dat je te dik bent???

Kijk niet alleen naar je BMI, of je 'echte leeftijd' (hoe bent u afgevallen na de bevalling:
1) Ik ben niet afgevallen
2) Ik ben gaan sporten
3) Ik ben op dieet gegaan
4) een combinatie van dieet en sporten



En waar is antwoord 5) ik ben bevallen!)
Kijk eerst naar hoe je je voelt en natuurlijk naar of je kledingmaat nog te vinden is in de grote maten-winkels. Dat kan nog wel een motivatie zijn af te vallen  ;)

Voor de rest:  :hungry:
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #442 Gepost op: 17 maart 2006, 12:05:30 »
Voor een groot deel geef ik je gelijk. Ik zeg hier altijd: de spiegel liegt niet. Uitgezonderd natuurlijk mensen die dingen in de spiegel zien die er niet zijn.  De weegschaal kan de deur uit, of het raam zo je wilt.
Ik kan beter zelf met lichte lovehandles genoegen nemen, want voordat die verdwijnen krijg ik eerst ingevallen wangen en gaat iedereen vragen of het wel goed met me gaat.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2006, 12:07:45 door lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #443 Gepost op: 17 maart 2006, 12:45:06 »
Voor een groot deel geef ik je gelijk. Ik zeg hier altijd: de spiegel liegt niet. Uitgezonderd natuurlijk mensen die dingen in de spiegel zien die er niet zijn.  

Dus dan liegt de spiegel nog steeds niet. :P

Ik zie het meer als een persoonlijk iets. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik heb van een vriendin gehoord (die co-assistent is) dat dieten per definitie slecht is voor je lichaam. De reden is alom bekend het jojo effect en het evt. tekort aan voedingsmiddelen. Wat beter is, is gezond en regelmatig eten en veel bewegen.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #444 Gepost op: 18 maart 2006, 10:21:08 »
Geleidelijk afvallen, echter dat zou je vriendin zeer toe moeten juichen. Want het is wat af en toe? Soms frons ik mijn wenkbrauwen.
Gisteren: nieuw apparaatje voor mensen met diabetes, om ze te helpen dit te reguleren. Zo nodig een verbinding met de huisarts of zo. De eerste mevrouw met zo'n apparaatje...schat ik van de foto op minstens 50 kg overgewicht. Wat kost zo'n mevrouw allemaal wel niet denk ik dan; ik voel mij dan net Hoogervorst. Ik ben gewoon niet aardig met mijn zelfdiscipline die akelig kan zijn. Buiten het feit dat ik niet heb te oordelen over een wildvreemde vrouw.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2006, 10:22:09 door lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Migrator

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #445 Gepost op: 18 maart 2006, 14:34:35 »
Je BMI is volgens mij ook maar een richtlijn, geen wet. Heb je zware botten of veel spierweefsel zal je sneller een hogere BMI hebben maar dat hoeft dan niet slecht te zijn. Veel vetrandjes daarintegen zijn misschien niet zo goed. Zelf ook nogal een ingevallen hoofd maar voel me prima. Als ik weer eens wat te ruim eet voor een tijdje en een paar kilo aankom zegt iedereen, wat zie je er goed uit. Voel me alleen altijd een stuk minder.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #446 Gepost op: 18 maart 2006, 14:43:59 »
Daarom heeft de BMI ook zo'n ruime marge.

Ben je 175 cm lang, dan moet je zo'n beetje tussen de 57 en 76 kilo wegen om goed te zitten. Dat is een groot verschil en zo kan er dus rekening worden gehouden met grover en fijner gebouwde mensen.



Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #447 Gepost op: 18 maart 2006, 15:34:14 »

65 kilo! Vandaag is m'n supersonische weegschaal aangekomen! Vetpercentage beetje hoog, 30.3, vochtgehalte was goed, iets van 50 geloof ik. Wat zo'n ding toch allemaal door je voeten kan meten !   :o


Net weer alles gemeten, 61,6 kilo, vetpercentage 27,1, vocht 53%. Ik probeer wat gezonder te leven en eet alleen in het weekend nog chips, niet meer door de week (want dan eet ik elke dag een zak leeg.....).

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #448 Gepost op: 25 maart 2006, 16:47:37 »
Ben weer bijna onder de 60 kilo :D Weeg nu iets van denk 61,5.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #449 Gepost op: 25 maart 2006, 18:05:07 »
Las dat voor het eerst sinds heel veel jaren het aantal volwassenen met overgewicht iets is afgenomen.
De grootste zorgen baren de 55-plussers en de 20-minners. Daar is nog steeds wel een iets stijgende lijn.
de tuin: dat ben ik

smikkeltje

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #450 Gepost op: 25 maart 2006, 20:32:14 »
ik las vorige week dat BMI geen goede indicator is voor gezondheidsproblemen, het gaat om de hoeveelheid buikvet. dus als je veel vet hebt maar het zit op je heupen is dat wel okee. ik dacht dat bij vrouwen een buikomtrek van meer dan 80 cm ongezond is en bij mannen 100 cm ofzo.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #451 Gepost op: 26 maart 2006, 18:33:32 »
Buikvet is iid gevaarlijk, maar de kans dat je een 'bierbuik' hebt én een goede BMI is klein.

Harry

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #452 Gepost op: 27 maart 2006, 14:09:25 »
Ik geloof dat het enige gezonde aan mij momenteel mijn eetlust is. Mijn BMI zit op 27,5. Ik moest me maar eens wat gaan matigen met eten en drinken en wat meer gaan sporten. :-[

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #453 Gepost op: 27 maart 2006, 14:24:09 »
ik dacht dat bij vrouwen een buikomtrek van meer dan 80 cm ongezond is.

Volgens mij moet dat 88 cm zijn.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Migrator

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #454 Gepost op: 27 maart 2006, 15:36:17 »
63 vandaag, erg hard omlaag gaat het niet. Zal de leeftijd wel zijn. En dat nu ik toch drie keer per week ga sukkelen voor een halfuurtje. Geduld geduld geduld.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #455 Gepost op: 28 maart 2006, 09:42:34 »
Hé mensen: spieren wegen meer dan vet!

Altijd onthouden als je af wilt vallen: het gaat niet om de kilo's, maar om de omvang (behalve als je 150 kilo weegt natuurlijk  ;D)
Hoor wie klopt daar kinders???

Migrator

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #456 Gepost op: 28 maart 2006, 10:34:35 »
Deze meneer http://www.bodybuilders.com/yates.jpg weegt over de 130.
Geen vet, maar vast niet gezond.  ;D


smikkeltje

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #457 Gepost op: 29 maart 2006, 14:59:43 »
ik dacht dat bij vrouwen een buikomtrek van meer dan 80 cm ongezond is.

Volgens mij moet dat 88 cm zijn.

het leek me al zo weinig :)

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #458 Gepost op: 29 maart 2006, 15:55:05 »
Hoe meet ik dat dan? Om de middel ofzo?

langnek

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #459 Gepost op: 29 maart 2006, 22:10:08 »
Is dit het vetprecentage? het mijne is 16,4. Moet wat meer met die "ouwetjes" gaan praten, hoe ze dat toch doen, zo'n buikje kweken! :P