Je moet ook permanent dingen veranderen. Misschien kan je wel een diëtist inschakelen die je kan helpen bij het plannen van wat je eet, alhoewel ik denk dat die wel eens moeilijk kan gaan doen over dat je veganist bent.
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Zat ook al wat te lezen op dieetsites. Kwam net een vetvrij-dieet tegen. Maar geen idee of dat helpt.
Ik ben zelf een beetje terughoudend in het geven van voedingsadviezen, maar wat ik me zo herinner van die van het voedingscentrum moet je per dag 5-8 boterhammen, 2 ons groente, twee stuks fruit, en een portie aardappelen/pasta/rijst eten. Het vlees en de zuivel negeren we nu, en daar voor in de plaats nemen we wat in het boekje "lekker vegetarisch" als vervanger voor 1 ons biefstuk wordt gegeven: 100 gram sojaprodukten of 75 gram gare peulvruchten of 40 gram noten.
Ik eet ongeveer 5 boterhammen (met beleg), 2 ons groenten eet ik (ongeveer), en 2 stuks fruit. Nou de laatste weken iig ongeveer 2 uitgeperste sinasappels per dag. Telt dat ook?
100 gram sojaproducten, ik eet wel sojaburger, soms tofu, of sojadrinks en wel wat noten. Misschien wel meer dan 100gr.
Maar ik eet ook wel wat teveel qua sojaproducten, noten of koekjes e.d.
Dat je weet welke kant je ongeveer op moet. En vergeet niet je B12 te slikken.
B12 neem ik geregeld in
Misschien moet je iets zoeken wat je leuk vind.
Tsja, ik vind vet eten wel leuk
Ik zal komende weken iig meer actievere dingen gaan (proberen) doen. Nu ben ik elke dag al wat sit-ups en gewicht heffen te doen, maar komt binnenkort dan nog wel fietsen bij.
Misschien dat ik eerdaags ook maar naar een dietist ga...
Dat zijn dan maar mijn eerste stapjes