Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ivy

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #280 Gepost op: 18 mei 2005, 09:09:35 »
Ik heb ook een gezond gewicht... woeii  :)

ooh ja ben dus 1m70 en 55 kg

Mariska

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #281 Gepost op: 01 oktober 2005, 17:40:14 »
Ik ben 1.68 en 59 kilo, ah het is wel best geloof ik  :).

viv

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #282 Gepost op: 02 oktober 2005, 23:03:59 »
1.61 en 59 kg aantal kg afgevallen wel trots op :D

Elsbeth

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #283 Gepost op: 03 oktober 2005, 12:19:44 »
Wat zijn jullie allemaal mini!  :o Ik ben 1.78 en iets van 68 kg. Wil graag 63 wegen.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #284 Gepost op: 03 oktober 2005, 18:55:35 »
Wat zijn jullie allemaal mini!  :o Ik ben 1.78 en iets van 68 kg. Wil graag 63 wegen.
Word je dan niet erg mager? Je zakt dan onder de 20 BMI en met je 68 kilo zit je mooi in het midden van wat gezond is.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #285 Gepost op: 03 oktober 2005, 19:03:00 »
Wat zijn jullie allemaal mini!  :o Ik ben 1.78 en iets van 68 kg. Wil graag 63 wegen.
Word je dan niet erg mager? Je zakt dan onder de 20 BMI en met je 68 kilo zit je mooi in het midden van wat gezond is.

die 20 BMI zegt natuurlijk erg weinig. Het is een richtlijn, maar je moet met nog veel meer rekening houden dan dat BMI. Elsbeth lijkt me een redelijk verstandige afvalster, die veel over haar eigen lichaam weet, dat zegt me meer dan dat rare BMI dat heel vaak een gekke richtlijn is.
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2005, 19:03:26 door Selly »
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #286 Gepost op: 03 oktober 2005, 19:18:51 »
Wat zijn jullie allemaal mini!  :o Ik ben 1.78 en iets van 68 kg. Wil graag 63 wegen.
Word je dan niet erg mager? Je zakt dan onder de 20 BMI en met je 68 kilo zit je mooi in het midden van wat gezond is.

die 20 BMI zegt natuurlijk erg weinig. Het is een richtlijn, maar je moet met nog veel meer rekening houden dan dat BMI. Elsbeth lijkt me een redelijk verstandige afvalster, die veel over haar eigen lichaam weet, dat zegt me meer dan dat rare BMI dat heel vaak een gekke richtlijn is.
Ja, richtlijn prima. Maar het is toch wel een indicatie of je mager (onder de 18,5) of iets meer dan een gezonde weerstand hebt (boven de 25). En als dat een indicatie is dan is een cijfer van rond de 20 dat ook. En het komt bij mij niet over als erg veel overgewicht als je 21,5 BMI hebt, integendeel. Ik geloof je graag als je zegt dat Elsbeth een redelijk verstandige afvalster is, maar de vraag is of iemand zichzelf niet een teveel aan gewicht aan zit te praten. Ook al kun je vraagtekens zetten bij die 'gekke richtlijn'.  :)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #287 Gepost op: 04 oktober 2005, 07:57:48 »
ik ken mensen die echt een BMI van 18.5 hebben, en toch ook dat vetrandje bij de navel, die zouden echt wel overgewicht hebben met een BMI van 21.5

aangezien ik van Elsbeth heb begrepen dat ze pas wil afvallen sinds ze studeert en aangekomen is, neem ik aan dat ze vroeger 63 kilo woog en zich daar prima bij voelde
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #288 Gepost op: 04 oktober 2005, 11:10:20 »
ik ken mensen die echt een BMI van 18.5 hebben, en toch ook dat vetrandje bij de navel, die zouden echt wel overgewicht hebben met een BMI van 21.5

Is dat zo? Heeft dat niet te maken met een natuurlijk grotere hoeveelheid wetweefsel van een vrouw? Of was dat bij een man dat je die vetrand zag. Is dat IDEE over te veel vet niet dé oorzaak van eetstoornissen? Ik ken ook jonge vrouwen met een prima figuur, sporters en een uitstekende verhouding vet en spiermassa, rond de 20 BMI en die zich véél te dik vinden. Rare vrouwen die vrouwen  ;) (vrij naar Asterix)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #289 Gepost op: 04 oktober 2005, 13:18:33 »
ja, maarals je een bmi van 18.5 hebt en toch een vetrandje, dan zul je wel niet te licht zijn

tuurlijk ben je wel fijn gebouwd als je zo'n laag gewicht kunt hebben, maar het is niet zo dat als je onderin die schaal zit, je gezonder wordt als je meer gaat wegen

dat is nou net het enige voordeel van die enorme marge
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #290 Gepost op: 04 oktober 2005, 13:43:09 »
Toen ik en BMI had van 19 had ik ook flinke bovenbenen.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #291 Gepost op: 04 oktober 2005, 13:54:49 »
ja, maarals je een bmi van 18.5 hebt en toch een vetrandje, dan zul je wel niet te licht zijn

Daarom heeft men ook twee alternatieve cijfers gemaakt: de verhouding tussen taille en heup én de vet/spiermassa. Het beste is dan om alle drie te doen. Maar voor de indicatie is elk van de drie ook goed te nemen.
Zou het ook kunnen zijn, dat degene met een vetrandje haast geen beweging heeft, noem maar eens iets: buikspieroefeningen? Of dat de vetcellen zich heel plaatselijk ophopen? Een BMI van 18,5 is wel erg weinig hoor. Dan kun je op andere plekken de knokigheid ook al wel zien, ribbetjes, schouders die uitsteken, heupen waarbij het bekken al is te zien, mager in het gezicht.
Een vetrolletje bij de buik zegt mij ook niet zo veel. Ik heb een tijdlang in huis een vrouw opgevangen met een eetstoornis. Hartstikke mager, maar wel bezorgd over het enige vetrandje op haar lijf, vlak onder de navel. Dat moest er ook nog af.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #292 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:10:19 »
die vriendin is net zo lang als ik, maar ik heb een BMI van 25, maar nu zijn allebei onze buiken geechood op buikvet (zij studeert geneeskunde en was bezig met een onderzoek waarvoor er een buikvetbepaling moest gebeuren en heeft mij als proefpersoon gebruikt) en we hebben precies evenveel vet

BMI heeft niet voor niets zo'n lage grens, want zij is niet te mager, ze is gewoon veel slanker gebouwd dan ik

overigens beweegt ze veel, en is ze niet knokig, en mijn ribben zijn ook zichtbaar (van enkele ribben ook de tussenruimte) en ik ben echt niet te mager
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #293 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:20:46 »
die vriendin is net zo lang als ik, maar ik heb een BMI van 25,

 en mijn ribben zijn ook zichtbaar (van enkele ribben ook de tussenruimte) en ik ben echt niet te mager
Dat kan ik mij voorstellen dat je niet te mager bent met een BMI van 25.
Overigens vind ik een vrouw die dichter bij de 25 zit aantrekkelijker dan die dichter bij de 18,5 zit. Het zou me niets verbazen als het merendeel van de mannen datzelfde vindt.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #294 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:27:58 »
Overigens vind ik een vrouw die dichter bij de 25 zit aantrekkelijker dan die dichter bij de 18,5 zit. Het zou me niets verbazen als het merendeel van de mannen datzelfde vindt.

Ik weet niet of dat ooit onderzocht is, maar het zou best kunnen. Maar ik vermoed ook dat de behoefte van vrouwen om slank te zijn weinig met 'aantrekkelijk zijn voor het andere geslacht' te maken heeft.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #295 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:30:19 »
Overigens vind ik een vrouw die dichter bij de 25 zit aantrekkelijker dan die dichter bij de 18,5 zit. Het zou me niets verbazen als het merendeel van de mannen datzelfde vindt.

Ik weet niet of dat ooit onderzocht is, maar het zou best kunnen. Maar ik vermoed ook dat de behoefte van vrouwen om slank te zijn weinig met 'aantrekkelijk zijn voor het andere geslacht' te maken heeft.
waar heeft dat dan wel mee te maken.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #296 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:32:43 »
Een BMI van 18,5 is wel erg weinig hoor.

Wat een gelul, dat kan zo zijn, maar er zijn ook zat gevallen waarbij dat niet zo is. Die index is niet meer dan een indicatie, maar aangezien er zoveel andere factoren ook een rol spelen is het veel te kort door te bocht door te stellen dat die grenzen zo absoluut zijn, mensen van niet-westerse komaf bijvoorbeeld voldoen al heel vaak niet aan de ideale waarden van de BMI index.
Ik vind een beetje unfair om mensen die onder of boven de index uit te komen zonder dat je weet hoe ze er uit zien, zonder dat je iets weet van hun eetgewoonten te vertellen dat ze te veel of te weinig wegen, en, om dan ook nog eens te suggereren hoe knap mannen ze wel of niet vinden, dat gaat wel heel erg ver hoor.
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2005, 14:36:23 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #297 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:35:31 »
waar heeft dat dan wel mee te maken.

Met het eigen geslacht (zichzelf en andere vrouwen dus). Vrouwen letten op elkaar.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #298 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:42:27 »
waar heeft dat dan wel mee te maken.

Met het eigen geslacht (zichzelf en andere vrouwen dus). Vrouwen letten op elkaar.
En met wat voor doel zouden vrouwen op elkaar moeten letten dan?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #299 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:46:48 »
Een BMI van 18,5 is wel erg weinig hoor.

Wat een gelul, dat kan zo zijn, maar er zijn ook zat gevallen waarbij dat niet zo is.
Nou, ik vind dat wel meevallen. Misschien zijn er wel mensen te vinden waar dat minder voor opgaat, misschien 5% of zo. Maar dan blijft het voor die andere 95% toch wel redelijk toepasbaar.
En dan gaat het om de eerste indicatie, inderdaad. Wat is daar unfair aan? Blijkbaar een gevoelige snaar. En er is toch niks op tegen om een voorkeur uit te spreken voor vrouwen die aan de bovenkant zitten van de gezonde marges.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken