Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #200 Gepost op: 10 november 2004, 12:54:50 »
Dat mag! En mag ik opmerken dat ik het helemaal niet uitsluit dat ik er volkomen naast zit? ;)

Dus je hield een heel verhaal met van alles terzijde wat niet terzake is, niet van belang is en er nu even niet toe doet, maar deze belangrijke informatie hield je achter?
« Laatst bewerkt op: 10 november 2004, 12:55:08 door Poek »

Fabian

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #201 Gepost op: 10 november 2004, 13:12:10 »
Ja  :D

Maar!

1. Het is aan de lezer om te bedenken 'oh, het is maar een schatting'.

en

2. Ik maakt er wel goed mee duidelijk dat de brunette een stukje steviger was dan de blondine, maar dat mij dat wel meer aansprak. Daar draait het om, toch?  :)

Kiwi

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #202 Gepost op: 10 november 2004, 13:16:54 »
2. Ik maakt er wel goed mee duidelijk dat de brunette een stukje steviger was dan de blondine, maar dat mij dat wel meer aansprak. Daar draait het om, toch?  :)

Maar dan had je dit bovenstaande ook gewoon kunnen schrijven. Toch? :P

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #203 Gepost op: 10 november 2004, 13:17:33 »
Het ideaalbeeld van dun is het mooist is zo'n onzin. Ik zag van de week een 'mannelijk' fotomodel op een internetsite, die kerel was ook hartstikke mager. En ook bij mannen in de modellenwereld is dat volgens mij een trend. Smaken verschillen, maar ik vind het geen porum.

Ik hou toch erg veel van mijn magere Toofje :heart:
Wat zijn bm(?) is weet ik eigenlijk niet.
Hoe reken je dat uit?
Das toch niet met zo'n rare vetmeter die je met je handen gestrekt voor je vast moet houden ofzo? Dat zag ik laatst iemand doen. raarrrr.
'fish are friends, not food!'

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #204 Gepost op: 10 november 2004, 13:20:04 »
2. Ik maakt er wel goed mee duidelijk dat de brunette een stukje steviger was dan de blondine, maar dat mij dat wel meer aansprak. Daar draait het om, toch?  :)

Is 22 sowieso niet ondergemiddeld, ondanks het 'stukje steviger'?

Of ben je gewoon aan het oefenen voor Michael Moore?

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #205 Gepost op: 10 november 2004, 13:21:13 »
Hoe reken je dat uit?

Je moet je gewicht delen door het kwadraat van je lengte.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Fabian

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #206 Gepost op: 10 november 2004, 13:26:47 »
2. Ik maakt er wel goed mee duidelijk dat de brunette een stukje steviger was dan de blondine, maar dat mij dat wel meer aansprak. Daar draait het om, toch?  :)

Is 22 sowieso niet ondergemiddeld, ondanks het 'stukje steviger'?


Hier in Groningen niet bij de studentes iig  :P

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #207 Gepost op: 10 november 2004, 13:31:54 »
Ik zit tussen de 20 en 21.  :o
En toch een buikje hoor... maar ik sluit me aan bij animal lover  :P

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #208 Gepost op: 10 november 2004, 13:36:34 »
Ik heb ook mijn twijfels bij die BMI. Je lengte alleen is niet genoeg om vast te stellen wat een goed gewicht zou zijn.

Het klinkt wel lullig van iemand met overgewicht, maar ik heb inderdaad een stevige bouw. Ik zie dat ook aan mijn moeder. Die is flink afgevallen, maar zal nooit slank worden. Als ik mijn streefgewicht zou hebben, zou mijn BMI nog 24 zijn. Dat zou aan de bovengrens van normaal zijn.

Er is ook een manier om je streefgewicht uit te rekenen waarbij gebruik wordt gemaakt van je polsomvang, maar ik weet de berekening niet meer. Die leek mij veel realistischer.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #209 Gepost op: 10 november 2004, 13:38:16 »
In Amerika schijnt de gemiddelde BMI van volwassenen tegenwoordig 28 te zijn...

Op het forum zit je met 22 rond het gemiddelde (dat 22 en een beetje is).
« Laatst bewerkt op: 10 november 2004, 13:42:46 door Poek »

Offline Sam

  • ******
  • 7.165
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #210 Gepost op: 10 november 2004, 14:38:49 »
Ik begrijp jullie niet hoor. BMI index gaat niet over de individuele cijfers en houdt rekening met je bouw.  En wat doen jullie? Jullie hebben het niet over de BMI categorieen, maar weer over de individuele cijfertjes. Terwijl die er juist helemaal niet toe doen! Als je een zware bouw hebt zit je bovenin die categorie, als je een lichte bouw hebt zit je onderin die categorie. Ik ben licht gebouwd, ik zit dus onderin de categorie "gezond gewicht", 20,7. Als je zwaarder gebouwd bent, zit je met je gezonde gewicht bovenin de categorie "gezond gewicht", tot 25. Het is nog steeds gezond en met 24 is het absoluut niet zo dat je "aan de bovengrens van normaal" zit. Je zit op een gezond gewicht, daar moet je naar kijken, en niet naar die 24. Jullie doen net of het gradueel is: 20 is gezonder dan 24, maar dat is echt kul.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #211 Gepost op: 10 november 2004, 14:41:47 »
Het spijt me zeer, maar mijn streefgewicht zou 72 kilo zijn. Als ik dat zou wegen, val ik zowat van de graat, maar zit toch aan de bovengrens van 'gezond'.

Het gaat mij dus niet om de cijfers, maar om het feit dat volgens mij die BMI juist GEEN rekening houdt met je bouw. Het is te algemeen.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #212 Gepost op: 10 november 2004, 14:57:50 »

Is 22 sowieso niet ondergemiddeld, ondanks het 'stukje steviger'?


22 Is heel netjes. Ik heb het al een geschreven, maar zelfs die 25 is nog hoog. Volgens Walter Willet (http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/index.html) neemt de kans op gewicht-gerelateerde klachten al toe vanaf 23.


Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #213 Gepost op: 10 november 2004, 15:02:17 »
Het gaat mij dus niet om de cijfers, maar om het feit dat volgens mij die BMI juist GEEN rekening houdt met je bouw. Het is te algemeen.

hmm, met mijn gewicht moet ik tussen de 48 en de 62 kilo wegen, ikzelf ben wat voller van bouw, met heupen en een kont en weeg 61 kilo
ik heb een vriendin die geen heupen oid heeft, en gewoon megaslank gebouwd is, maar wel even lang als ik, zij weegt dus 48 kilo

we zijn allebei gezond ook al verschillen we 13 kilo in gewicht, dus BMI houdt wel degelijk rekening met bouw, maar misschien alleen maar met algemene verschillen, of met een te kleine Confidence Interval, waardoor je toch gezond kunt ogen/voelen, maar volgens de BMI toch niet gezond bent
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #214 Gepost op: 10 november 2004, 16:27:27 »
Getraind of ongetraind scheelt een paar kilo maar je komt nooit van de categorie "gezond gewicht" in de categorie "veel te zwaar" door te veel te trainen ;)

Wel dus.
Deze meneer heeft buiten het seizoen een BMI van 35,8 en tijdens het seizoen 42,1.   :-X
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #215 Gepost op: 10 november 2004, 16:30:26 »
Getraind of ongetraind scheelt een paar kilo maar je komt nooit van de categorie "gezond gewicht" in de categorie "veel te zwaar" door te veel te trainen ;)

Wel dus.
Deze meneer heeft buiten het seizoen een BMI van 35,8 en tijdens het seizoen 42,1.   :-X

wow, heb je daarna zitten zoeken, of stond ie al bij je favorieten?  :P
Supercalifragilisticexpialidocious!

Kiwi

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #216 Gepost op: 10 november 2004, 16:34:57 »
Hihi, ik heb hem toevallig gisteren voor het eerst gezien, hij stond namelijk in de Metro met een heel verhaal erbij.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #217 Gepost op: 10 november 2004, 16:35:27 »
Mijn verloofde kwam er mee. Ik vond hem wel leuk en zeer toepasselijk.  ;D

Edit: ik hoor net van mijn verloofde dat die 42,1 net boven 'morbid obesity' is.  :o
« Laatst bewerkt op: 10 november 2004, 16:42:03 door nicky_too »
"AAAH!!"
"HMPF!"

Kiwi

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #218 Gepost op: 10 november 2004, 16:46:12 »
Hij schijnt tijdens wedstrijdperiodes zo weinig vet op z'n lichaam te hebben en zelfs zo weinig te drinken (om alle spieren maar goed uit te laten komen, en als hij veel drinkt houdt hij vocht vast) dat het gevaarlijk voor zijn gezondheid is.
Tsk, hij ziet er zo 'gezond' uit, maar te  gespierd zonder vet is dus ook niet goed.

Fabian

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #219 Gepost op: 10 november 2004, 16:50:04 »
Getraind of ongetraind scheelt een paar kilo maar je komt nooit van de categorie "gezond gewicht" in de categorie "veel te zwaar" door te veel te trainen ;)

Wel dus.
Deze meneer heeft buiten het seizoen een BMI van 35,8 en tijdens het seizoen 42,1.   :-X

wow, heb je daarna zitten zoeken, of stond ie al bij je favorieten?  :P

Vind je dat mooi?

@sam
Als je twee jaartjes aardig intensief bezig met bodybuilding bezig bent, dan zit je zo boven een BMI van 25-26.