Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.864
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #180 Gepost op: 01 oktober 2004, 09:28:57 »
ik ben geen man hoor, is mijn naam nog niet duidelijk genoeg?  :P

Dat weet ik ook wel hoor. Die opmerking over die bierbuik sloeg niet op jou.  :-X
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #181 Gepost op: 01 oktober 2004, 11:00:44 »
Ik denk hardnekkig dat een beetje reserve, hier -vooral in de winter, best nuttig is: als de griep je treft bijvoorbeeld, of zo en ter bescherming tegen koude.
Wat breken van botten betreft helpt spierweefsel natuurlijk meer, maar dat is voor veel oude mensen bijvoorbeeld moeilijk haalbaar.

Ik heb ook het idee dat ik als vrij dun persoon een stuk sneller aan het koukleumen ben dan mijn beter geïsoleerde medemens. Een laagje vet is ook erg goed bij het opvangen van mechanische impulsbelasting; niet voor niets zijn kerels die meedoen met sterkste-man-kampioenschappen enzo daar vaak ruim in voorzien.

Offline CJ

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #182 Gepost op: 03 oktober 2004, 18:52:59 »
Met mijn BMI van 22,98 valt best te leven. Alleen moet ik toegeven dat als ik meer zou sporten, ik meer spieren zou aankweken en dus meer zou wegen.
"spreken is zilver, zwijgen is goud"

Elsbeth

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #183 Gepost op: 04 oktober 2004, 16:21:19 »
Volgens bodyon ben ik voor mijn gezondheid niet te zwaar, maar cosmetisch gezien wel. En bedankt!! Zeg dan gewoon: "je kan nog net door de beugel, maar je bent eigenlijk gewoon niet om aan te zien". Hypocriete Barbiepoppen...







Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #184 Gepost op: 04 oktober 2004, 17:33:30 »
Ik ben een beetje afgevallen. Maar wel op de verkeerde plek, want ik had al geen enorme boezem!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #185 Gepost op: 04 oktober 2004, 17:42:05 »
 :Thumbsdown:

Tja, je bent een vrouw heh. Komt er het eerst aan op de buik en billen, maar gaat er bij de borsten dan weer af.
Life ain't fair.  :P

Danielle

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #186 Gepost op: 05 november 2004, 19:26:50 »
Andersom als je borstvoeding geeft  ;)

Debby

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #187 Gepost op: 06 november 2004, 15:43:46 »
Mijn BMI is 24. maar ik kan best leven met mijn 'vrouwelijke rondingen' :P

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #188 Gepost op: 08 november 2004, 10:17:02 »
Mijn BMI is 22 is dat nu al zwaar? Naja er mag wel iets af vind ik zelf.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #189 Gepost op: 08 november 2004, 10:28:06 »
Mijn BMI is 22 is dat nu al zwaar? Naja er mag wel iets af vind ik zelf.
Nee dat is niet zwaar. Het is een gezond bmi. Kijk maar eens op www.voedingscentrum.nl
Eet gezond & eet taartjes

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #190 Gepost op: 08 november 2004, 23:14:39 »
oh ja ik had niet goed gekeken. :-[ Oef dus er is nog hoop voor mij. Ik loop ook alweer tegen de 30. :-\  :P ;)

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #191 Gepost op: 09 november 2004, 13:24:52 »
Ben wat aangekomen ik heb nu een bmi van 20. Op zich ben ik wel tevreden alleen een beetje buikje,maar ja komen we weer bij de vrouwelijke vormen.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #192 Gepost op: 09 november 2004, 13:28:30 »
Vrouwelijke vormen zijn goed!




(voor vrouwen dan natuurlijk)

Fabian

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #193 Gepost op: 09 november 2004, 20:53:23 »
Mijn BMI is 22 is dat nu al zwaar? Naja er mag wel iets af vind ik zelf.

Ik was in de sportschool vanavond en daar waren twee meiden (ok, er waren er meer, maar die doen nu niet terzake).

De eerste had geschat eerder een BMI van 19 en de andere van 22. De tweede vond ik veel leuker!

Ok, de eerste was een blondine en de tweede een brunette, maar dat doet er even niet toe.

De tweede was trouwens ook ongeveer 1.65 en de ander 1.75, maar ook dat is even niet van belang.

En ze had een lange zwarte badstoffen sportbroek aan, wat erg sexy is, en de ander een stomme wielrennersbroek, maar dat allemaal ter zijde.

Bij BMI22 dacht ik van 'whoaaa, wabba wabba wabba!  :kwijl: ' en bij BMI19 dacht ik 'jeetje, jij hoeft helemaal niet op die hometrainer te gaan zitten. Ga jij maar eens wat meer friet en bonbons eten'.  (naja, iets in die trant dan)

Het ideaalbeeld van dun is het mooist is zo'n onzin. Ik zag van de week een 'mannelijk' fotomodel op een internetsite, die kerel was ook hartstikke mager. En ook bij mannen in de modellenwereld is dat volgens mij een trend. Smaken verschillen, maar ik vind het geen porum.

Als je dan toch bezig wilt zijn met je lichaam kun je beter gaan bodybuilden, om bijv. stevigere billen te krijgen, dan je (obsessief) te focussen op lijnen.

Dat laatste is algemeen opgemerkt hoor :)

Pom

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #194 Gepost op: 10 november 2004, 09:08:17 »
Weg met de obsessie voor gewicht of BMI! Iemand die goed getraind is en mooi strak is kan heel goed meer wegen dan een ongetraind zwabbelig persoon! Spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet.  :wortel:

Offline Sam

  • ******
  • 7.108
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #195 Gepost op: 10 november 2004, 11:03:57 »
De eerste had geschat eerder een BMI van 19 en de andere van 22. De tweede vond ik veel leuker!
Mag ik even opmerken dat ik het beslist griezelig vindt dat jij het BMI van mensen in een oogopslag kunt schatten? :roodmannetje:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.108
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #196 Gepost op: 10 november 2004, 11:15:24 »
Weg met de obsessie voor gewicht of BMI! Iemand die goed getraind is en mooi strak is kan heel goed meer wegen dan een ongetraind zwabbelig persoon! Spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet.  :wortel:
BMI is daar toch juist voor bedoeld, om van die obsessie met kilo's af te komen? Daarom heeft de BMI ook maar 4 categorieeen. Getraind of ongetraind scheelt een paar kilo maar je komt nooit van de categorie "gezond gewicht" in de categorie "veel te zwaar" door te veel te trainen ;)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Pom

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #197 Gepost op: 10 november 2004, 12:20:26 »
Weg met de obsessie voor gewicht of BMI! Iemand die goed getraind is en mooi strak is kan heel goed meer wegen dan een ongetraind zwabbelig persoon! Spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet.  :wortel:
BMI is daar toch juist voor bedoeld, om van die obsessie met kilo's af te komen? Daarom heeft de BMI ook maar 4 categorieeen. Getraind of ongetraind scheelt een paar kilo maar je komt nooit van de categorie "gezond gewicht" in de categorie "veel te zwaar" door te veel te trainen ;)

BMI zet je gewicht in relatie tot je lengte, meer niet. De obsessie die ik bedoel is het vasthouden aan een getal, in paats van je lichaam waar te nemen en voelen wat goed is.

Offline Sam

  • ******
  • 7.108
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #198 Gepost op: 10 november 2004, 12:43:33 »
Snap ik, maar BMI gaat dus ook niet om het getal maar om de schaal waar je invalt. Het gaat er niet om welk getal BMI je hebt, het gaat erom of je in de categorie goed gewicht, te zwaar of veel te zwaar valt. Daar is -ie voor ontworpen.

edit: Dat er dan mensen zijn zoals Fabian die kunnen zien of je binnen de categorie "goed gewicht" bij de 19 of de 22 hoort is natuurlijk een enge zaak :)
« Laatst bewerkt op: 10 november 2004, 12:50:58 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Fabian

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #199 Gepost op: 10 november 2004, 12:50:55 »
De eerste had geschat eerder een BMI van 19 en de andere van 22. De tweede vond ik veel leuker!
Mag ik even opmerken dat ik het beslist griezelig vindt dat jij het BMI van mensen in een oogopslag kunt schatten? :roodmannetje:

Dat mag! En mag ik opmerken dat ik het helemaal niet uitsluit dat ik er volkomen naast zit? ;)