Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #160 Gepost op: 25 september 2004, 09:09:02 »
Weegschalen liegen vaak dat ze barsten. Dat doet een spiegel niet. Vraag het aan de spiegel, Jerommeke, zoals in een bekend sprookje.
de tuin: dat ben ik

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #161 Gepost op: 28 september 2004, 20:06:48 »
mijn bmi is 19. t valt me op dat er veel vegatopianen binnen de 'gezonde' categorie vallen..
45% van de NLse bevolking is toch te zwaar?
Eet gezond & eet taartjes

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #162 Gepost op: 28 september 2004, 23:37:05 »
mijn bmi is 19. t valt me op dat er veel vegatopianen binnen de 'gezonde' categorie vallen..
45% van de NLse bevolking is toch te zwaar?

Ik zal heel graag onder de 30 zijn... volgende jaar toen ik stopte met roken, was ik tot 41 opgenomen.. nu ga ik naar de gym, en ik ben 39... binen 3 maanden.. dus...

...'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #163 Gepost op: 29 september 2004, 09:17:54 »
mijn bmi is 19. t valt me op dat er veel vegatopianen binnen de 'gezonde' categorie vallen..
45% van de NLse bevolking is toch te zwaar?
ik dacht 51% en nog wat meer in Drenthe,  maar zo goed heb ik dat artikel nou ook weer niet gelezen
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #164 Gepost op: 29 september 2004, 09:31:58 »
Als ik het me goed herinner was het zwaartekrachtsveld het zwakst net ten westen van Utrecht. Dus als je spontaan een paar gram wil afvallen moet je daarheen verhuizen.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #165 Gepost op: 29 september 2004, 09:35:29 »
* Christiaan hoort de natuurkundeleraar in hemzelf zeggen dat er een verschil is tussen massa en gewicht
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #166 Gepost op: 29 september 2004, 13:20:16 »
Een ding...

Vaak zien of horen wij publiciteit, écht "ongezonde" publiciteit door dieet producten
fabrikanten.

Vaak ook is overgewicht het resultaat van diëten.

als je BMI <30 is, ik denk dat het kan zo blijven

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Kiwi

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #167 Gepost op: 29 september 2004, 13:24:54 »
Het beste kan je BMI tussen 20 en 25 zitten. Maar het is wel zo dat je beter stabiel en iets te zwaar kunt zijn dan dat je constant aan het jojoën bent met je gewicht.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #168 Gepost op: 29 september 2004, 13:48:34 »
Volgens Walter Willet's boek neemt de kans op chronische ziektes al toe bij een BMI van 23 en hoger, maar omdat zoveel mensen dan overgewicht zouden hebben, hebben ze het iets verhoogd, naar 25 dus.

Willett, WC. Eat, Drink, and Be Healthy: The Harvard Medical School Guide to Healthy Eating. New York: Simon & Schuster. 2001.


Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #169 Gepost op: 29 september 2004, 20:15:33 »
" Volgens Walter Willet's boek neemt de kans op chronische ziektes al toe bij een BMI van 23 en hoger"...

dat is écht ziek

ze zeggen niet dat te magere mensen riskeren ook gezondheids problemen: meer botten breuken, minder weerstand tegen kou, minder weerstand tegen ziektes...

Wat zeggen ze niet is iemand met grotere e/o  zwarder botten kan wel, zonder problemen 5-20 kilos meer wegen...

Sorry omdat ik 't zo zegt, europa is écht een dikke 10 jaar achter Noord-Amerika.

10 jaar geleden was het ook zo, en nu, kijk hoeveel mensen zijn "gezakt" met hun diëten, en veel zwaarder dan vroeger

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #170 Gepost op: 29 september 2004, 20:17:24 »
Weegschalen liegen vaak dat ze barsten. Dat doet een spiegel niet. Vraag het aan de spiegel, Jerommeke, zoals in een bekend sprookje.

Juist: ik kijk mijn spiegel, en die zeg dat ik wat afgevalen sinds juni bent.

Ik weeg bijna nooit, alleen die cijfer maakt mij kaai depressief!!

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #171 Gepost op: 29 september 2004, 22:04:37 »
" Volgens Walter Willet's boek neemt de kans op chronische ziektes al toe bij een BMI van 23 en hoger"...

dat is écht ziek!

ze zeggen niet dat te magere mensen riskeren ook gezondheids problemen: meer botten breuken, minder weerstand tegen kou, minder weerstand tegen ziektes...

Wat zeggen ze niet is iemand met grotere e/o  zwarder botten kan wel, zonder problemen 5-20 kilos meer wegen...

Sorry omdat ik 't zo zegt, europa is écht een dikke 10 jaar achter Noord-Amerika.

Walter Willet IS een Amerikaan en het is toch echt zo.

Uit beter onderzoek blijkt dat magere mensen niet meer kans hebben op ziektes. Omdat rokers vaker dunner zijn (honger verdrijf je met roken) vielen zij ook in deze categorie, evenals chronisch zieken. Haal je deze mensen uit het onderzoek, dan krijg je heel andere resultaten:

Can You Be Too Thin?

It's certainly possible to be dangerously thin. Individuals with eating disorders such as anorexia nervosa and bulimia--and those with wasting diseases such as cancer, AIDS, and heart failure--can lose so much weight that they don't have enough energy or basic building blocks to keep themselves alive. What about people who are thin but don't have an eating disorder?

Some studies suggest that the connection between body mass index and premature death follows a U-shaped curve.This would mean that weighing too much--or too little-- isn't as healthy as some middle weight.

The main problem with this idea is that most of these studies included smokers and individuals with early but as-yet undetected chronic and fatal diseases.
Cigarette smokers as a group weigh less than nonsmokers, in part because smoking deadens the appetite. Potentially deadly chronic diseases such as cancer, emphysema, kidney failure, and heart failure can cause weight loss even before they cause symptoms and have been diagnosed

So low weights don't necessarily cause early death. Instead, low weight is often the result of illnesses or habits that may be fatal.
 
One way to untangle this chicken-and-egg problem in epidemiologic studies is to look only at nonsmokers and to ignore deaths in the first few years of follow-up. The most recent such efforts come from two large, long-term studies established by the American Cancer Society. Its first and second Cancer Prevention Studies included more than 1 million adults who were followed for at least 12 years.(34, 35)

They excluded smokers excluding smokers and those with a history of cancer or cardiovascular disease at baseline, or who developed a chronic disease in the first few years of follow-up. Both studies showed a clear pattern of increasing mortality with increasing weight. These data confirm similar observations from a 27-year follow-up of more than 19,000 middle aged men in the Harvard Alumni Study (36), a 16-year follow-up of 115,000 middle-aged women in the Nurses' Health Study,(37) and a 12-year follow-up of nonsmoking Seventh-day Adventists.(38)

According to the current Dietary Guidelines for Americans a body mass index below 18.5 falls outside the healthy range. But some people manage to live long, healthy lives with a low body mass index. Here's a good rule of thumb: If you've always had a low body mass index and your weight doesn't change, don't worry. But if you start losing weight and aren't dieting or trying to lose weight, schedule a visit with your doctor to figure out why this is happening.


http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/healthy_weight.html

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #172 Gepost op: 30 september 2004, 08:25:15 »
Volgens Walter Willet's boek neemt de kans op chronische ziektes al toe bij een BMI van 23 en hoger, maar omdat zoveel mensen dan overgewicht zouden hebben, hebben ze het iets verhoogd, naar 25 dus.

Willett, WC. Eat, Drink, and Be Healthy: The Harvard Medical School Guide to Healthy Eating. New York: Simon & Schuster. 2001.
Zo gaat het ook met kledingmaten! Omdat de gemiddelde mens dikker wordt, zijn veel kledingmaten 'meegegroeid'. Was 38 vroeger 'de ideale maat' , tegenwoordig is 34/36... en niet omdat smaken zijn veranderd (ok men houdt wel van ietsje dunner, maar dat scheelt echt niet 2 maten!)..! Een vriendin van mij, bmi 18 a 19 klein van stuk en dus heel slank liet een keer haar maten 'opmeten' en zij had het 'oorspronkelijke maatje 38' (op basis van de centimeters dus) terwijl ze in de meeste winkel een 34 moet hebben!  :o
« Laatst bewerkt op: 30 september 2004, 08:25:50 door piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #173 Gepost op: 30 september 2004, 13:15:52 »
Ik denk hardnekkig dat een beetje reserve, hier -vooral in de winter, best nuttig is: als de griep je treft bijvoorbeeld, of zo en ter bescherming tegen koude.
Wat breken van botten betreft helpt spierweefsel natuurlijk meer, maar dat is voor veel oude mensen bijvoorbeeld moeilijk haalbaar.
Magere mensen hebben een grotere kans op doorliggen, dan mensen met net wat meer. Bij veel meer wordt de kans weer groter.
de tuin: dat ben ik

Offline Sven

  • *****
  • 3.864
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #174 Gepost op: 30 september 2004, 14:51:27 »
Die hele BMI zegt ook lang niet alles hoor. Als je gespierd bent, dan klopt die index al niet meer omdat spieren zwaarder zijn dan vet. Je moet dan meer gaan kijken naar het lichaam zelf: bouw, onderhuids vet etc.

Zelf doe ik nu een dik jaar fitness: ik heb vet verloren maar ik ben wel 7 kg bijgekomen. Onderhuids vet is zo goed als afwezig bij mij. Ik heb een BMI van 22 (180m/72kg) en ik word nog wel eens als 'mager' bestempeld. 4,5 jaar geleden had ik een BMI van 19 (180m/60kg) en ik was echt lelijk mager en had er ook wel wat last van, maar volgens de BMI-index was ik perfect in orde. Het kan verkeren...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #175 Gepost op: 30 september 2004, 16:26:56 »
ik heb een BMI van 24.5 (op t randje dus), maar ik ben echt niet te dik, ik heb geen idee hoe t zit met mijn vetpercentage (hoewel, www.bodyon.nl vond in een pop-up dat ik wel een heel laag vetpercentage had, maar die mat t wel raar) en vraag me eigenlijk wel af hoe je dat kunt meten, en wat wel en wat niet goed is

maar ook voor mij geldt dat ik heel erg gespierd ben en dus zwaar, al mijn medekaratekavrouwen hebben ook een BMI van boven de 24
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sven

  • *****
  • 3.864
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #176 Gepost op: 30 september 2004, 16:41:04 »
Ik heb eens ergens anders gelezen dat de BMI-schaal niet geldt voor bodybuilders en athleten, net omdat ze meer spieren hebben. Femme en haar clubgenoten hoeven dus niet bang te zijn.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #177 Gepost op: 30 september 2004, 16:54:26 »
bij ons allemaal is de BMI nog net in orde hoor

je hebt ook een tailleindex, daar doe ik t wel goed op, want ik heb een middelomtrek van 70 geloof ik
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sven

  • *****
  • 3.864
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #178 Gepost op: 30 september 2004, 17:39:18 »
je hebt ook een tailleindex, daar doe ik t wel goed op

Rond je taille zitten geen spieren die enorm in volume toenemen. Daar zit meestal vet. Bij afgetrainde mannen is de taille vaak kleiner bij gebrek aan een bierbuik. ;)
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #179 Gepost op: 01 oktober 2004, 09:26:14 »
ik ben geen man hoor, is mijn naam nog niet duidelijk genoeg?  :P
Supercalifragilisticexpialidocious!