Vegatopia Forum

Bizarre combinaties

Kiwi

Re:Bizarre combinaties
« Reactie #120 Gepost op: 14 april 2005, 16:25:10 »
broodjes kaassouflé...

Dat doe ik ook wel eens. Ik vind het niet eens zo'n gekke combinatie eigenlijk (maar dat vind je meestal niet van de dingen die je zelf combineert). Waarom zou je wel een broodje kroket kunnen eten, en niet een broodje kaassoufflé?

Tjeerd

« Reactie #121 Gepost op: 21 april 2005, 21:15:10 »
Als onbijt:
Havermout met rozijnen, appel en een lik pindakaas en/of Tahin...Mmmmm..:)

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: 21 april 2005, 21:32:32 »
Als onbijt:
Havermout met rozijnen, appel en een lik pindakaas en/of Tahin...Mmmmm..:)

Welkom op het forum! Stel je je nog even voor in de voorsteldraad?
Eet gezond & eet taartjes

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #123 Gepost op: 12 juni 2005, 09:40:29 »
Aardbeien op brood met wat olijfolie en peper, zou dat wat zijn?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

« Reactie #124 Gepost op: 12 juni 2005, 11:09:56 »
Peper schijnt wel de smaak van de aardbeien op te halen, dus probeer het eens zou ik zeggen!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #125 Gepost op: 12 juni 2005, 11:14:06 »
Peper heb ik al wel eens met aardbeien gecombineerd ja, maar ik twijfel nog een beetje over de olijfolie...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

« Reactie #126 Gepost op: 12 juni 2005, 11:16:42 »
Dan probeer je het gewoon toch eerst met 1 aardbei? Als het niks is; jammer dan. Als het wel wat is; eet de rest van de aardbeien ook met olijfolie en peper, en laat het ons even weten!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #127 Gepost op: 12 juni 2005, 11:46:07 »
Barbaar! Die verschrikkelijk lekkere zelfgekweekte aarbeien verkrachten met nutteloze toevoeging... als het nou waterbommentjes van de suup zouden zijn had je me niet horen miepen, maar deze aarbeitjes zijn zo verschrikkelijk lekker.

Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #128 Gepost op: 12 juni 2005, 11:59:04 »
Barbaar! Die verschrikkelijk lekkere zelfgekweekte aarbeien verkrachten met nutteloze toevoeging...
Dat weet je dus niet.

Overigens zat ik ook al als dit beviel te denken aan een aardbeien-munstaus voor bij spaghetti, maar dat zal ik voor jouw gemoedsrust dan wel doen met el cheapo aardbeien.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #129 Gepost op: 12 juni 2005, 12:42:56 »
Het werkt! Net zo goed als met tomaten :D

En het heeft dan nog een beetje zout nodig.

Offline Indira

• 520
« Reactie #130 Gepost op: 13 juni 2005, 10:21:40 »
Ook wel peper en zout op watermeloen, of balsamico op de aardbeien.
Za Zemiata!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #131 Gepost op: 14 augustus 2005, 18:05:30 »
uit IJsland heb ik chocolade gekregen, een soort m&m's (of eigenlijk lijken ze nog meer op Maltezers voor wie die kent) en die chocoladebolletjes zijn gevuld met drop. Erg vreemd. Vegetarische drop, dat wel.
,,,,فلافل

daltonhoeksteen

« Reactie #132 Gepost op: 14 augustus 2005, 19:02:07 »
broodjes kaassouflé...

Dat doe ik ook wel eens. Ik vind het niet eens zo'n gekke combinatie eigenlijk (maar dat vind je meestal niet van de dingen die je zelf combineert). Waarom zou je wel een broodje kroket kunnen eten, en niet een broodje kaassoufflé?

helemaal lekker, broodje kaasoufle met pinda saus !
Verder brood met patat is inderdaad errrg lekker.Ik moest er eerst erg aan wennen maar vind het nu heerlijk.In Engeland noemen ze dit butty's('k weet niet of ik het goed schrijf)Beetje wit brood met gezoute boter en dan patat!!Heerlijk helemaal met daarop daddy's saus of HP saus hmmm...

Trouwens over Engelse producten gesproken ..kennen julie Crumpets? Is niet echt raar maar wel errrg lekker..zoort van rond broodje met gaatjes wat je ini de toaster moet doen.Ik eet het altijd met (veg.) cheddar (of stilton)en alfalva
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2005, 20:22:01 door daltonhoeksteen »

Online Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #133 Gepost op: 22 november 2005, 16:21:25 »
In het kader van bizarre combinaties: wat denken jullie van het recept van vandaag? Zou dit echt iets smakelijks opleveren? Klinkt in ieder geval wel spannend, maar hoe kom je er op.
Citaat
Afrikaanse ananas-stoofpot
Dit heb je nodig: 1 grote ui, 2 tenen knoflook, 1 el olie, 400 g gesneden boerenkool, 1 groot blik ananas, 3 el pindakaas, 1 tl Tabasco, verse koriander.

Zo maak je dit gerecht: Pel en snipper de ui en knoflook. Bak de ui en knoflook een paar minuten in de olie. Snij de ananas in kleine stukjes. Voeg de ananas en het sap bij de ui zodra ie glazig is. Breng het geheel aan de kook. Leg er de boerenkool op, doe het deksel op de pan en laat zo 5 minuten stoven. Roer af en toe door. Voeg dan de pindakaas, Tabasco en koriander toe en laat nog 5 minuten zachtjes stoven. Bestrooi het gerecht met stukjes pinda en ringetjes bosui en serveer met rijst of couscous.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #134 Gepost op: 22 november 2005, 16:25:57 »

Ze durven wel hoor.... zoveel Tabasco erdoor.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #135 Gepost op: 22 november 2005, 17:53:21 »
Ik kocht van de week een pot Helman's mayonaise. Er staat er recept op de pot voor een chocoladecake.. in het recept gaat 250 ml mayonaise  :o Brrrrr.
,,,,فلافل

« Reactie #136 Gepost op: 22 november 2005, 18:02:57 »
Ach ja, de Engelse keuken.
Ik dacht altijd dat worteltjestaart alleen maar in grappen bestond, maar carrot cake is toch wel één van de meest gangbare soorten gebak.
En om heel eerlijk te zijn, vind ik het nog niet eens zo erg vies...
« Laatst bewerkt op: 22 november 2005, 18:03:43 door Gal@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #137 Gepost op: 22 november 2005, 18:06:17 »
Ik kocht van de week een pot Helman's mayonaise. Er staat er recept op de pot voor een chocoladecake.. in het recept gaat 250 ml mayonaise  :o Brrrrr.

Daar hadden ze het in de Volkskrant ook al over! (en het resultaat was vooral geschikt om uit te delen aan kleine kinderen zonder uitontwikkeld smaakgevoel...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #138 Gepost op: 22 november 2005, 18:10:38 »

Daar hadden ze het in de Volkskrant ook al over! (en het resultaat was vooral geschikt om uit te delen aan kleine kinderen zonder uitontwikkeld smaakgevoel...

Oh ja? Die heb ik niet. Schreef Sylvia Witteman er iets over? Dat vind ik wel iets voor haar.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #139 Gepost op: 22 november 2005, 18:13:22 »
Oh ja? Die heb ik niet. Schreef Sylvia Witteman er iets over? Dat vind ik wel iets voor haar.

Nee, het was niet Sylvia Witteman (want die was er vandaag, en het was gisteren of eergisteren). Ik kan het voor je uitknippen en opsturen, als je dat leuk vindt!
This is between me and the vegetable!