Een relatie als Kiwi, dat is iets dat maar zelfden voorkomt, denk ik. Dat je echt álles van mekaar geweldig vind.
Hoho, heb ik dat ergens gesuggereerd? Natuurlijk hebben wij ook wel dingen waar we ons aan storen bij de ander. En die dingen weten we ook van elkaar, we spreken dat wel uit. Het verschil is echter dat we daar gewoon over praten als dat een keer nodig zou zijn en er geen ruzie over zoeken. Ik vind het namelijk niet de moeite waard om daar ruzie over te zoeken, of om elkaar die dingen te blijven verwijten. Het leven is al zo kort, dan kun je beter genieten van de leuke dingen dan blijven zeuren of mokken over de minder leuke!
Wat ik dan weer niet helemaal begrijp is dat Sam en Kiwi zo'n moeite doen om Tubbs te overtuigen?
Overtuigen? Ik probeer te begrijpen waarom iemand een (naar ik aanneem) leuke relatie zou verpesten door keer op keer een onderwerp aan te halen waarvan je weet dat er ruzie over komt. En ik snap aan de andere kant ook niet dat je koste wat kost in een relatie wilt blijven als je het zó niet eens bent met iets wat je partner doet. Maar goed, dit is hoe ik het interpreteer, volgens Tubbs overdrijf ik het allemaal (al wil hij ook niet verder uitleggen hoe die dialoog dan gaat en hoe zo'n conflict dan ontstaat).
Dan heb ik dat dan fout begrepen, Kiwi... Inderdaad, je probeert erover te praten. Maar soms loopt praten wel uit in ruzie. Dan is het moeilijk, laat je het onderwerp staan, of ga je erover door omdat het voor jou belangrijk is. Gelukkig heb ik dat zelf nog niet echt meegemaakt, dat we er helemaal niet uitgeraakten.
En volgens mij snap jij wel meer van Tubbs niet
En das niet erg, toch? Ik ook niet, hoor. Maar in een stukje van zijn punt kan ik best inkomen. Net zoals ik snap wat jij wil zeggen, door te zeuren en klagen en ruziemaken een goede relatie verbrodden slaat op niks.
Maar toch, eerlijkheid moet me doen bekennen... Soms wil ik heel hard roepen 'ik
haat de stank van je sigaret en dat je mij daarna wilt zoenen en dat dat in allemaal je kleren kruipt en dat je jezelf langzaamaan doodmaakt en dat ik later kans heb dat ik naast je vroege sterfbed kan zitten terwijl jij de longen uit je lijf hoest'
Dat doe ik wel niet, maar ik zou het soms wel willen, eigenlijk.
We hebben al een middenweg, trouwens. Hij doet het zo min mogelijk, liefst niet in mijn bijzijn, hij mag mij niet alleen laten waar ik geen volk ken om te gaan roken (zoals op restaurant en zo) en eigenlijk altijd buiten. Ruzie is er zelden nog over.
Ach ja, ik denk niet dat veel mensen
bewust een conflict opzoeken. Al zijn er wel. Maar die snap ik niet goed. Tubbs, als jij er toevallig wel zo eentje bent, we wachten hier allemaal op uitleg
En anders, ja dan was er een stom misverstand. En het maakt toch niet uit hoe dat is gekomen, als het maar ophoud, nee?