Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #420 Gepost op: 20 november 2008, 00:36:01 »
Ik ben vegetarier van voor het nepvlees en als het echt naar vlees moet smaken of erop lijken, koop ik het nog steeds niet. Want ik wil geen vlees vervangen en het moet er al helemaal niet naar smaken. Nooit anders dan vegetarisch gekookt Ik ben helaas een heleboel verleerd. Notengehakt, vegaburgers van broodkruimels.....kwijt. Heb nog wel een recept voor je van vegetarische jus als je wilt.
Kinderen opvoeden lijkt mij een enorme klus en volwassenen opvoeden is vrijwel onmogelijk. Het beste is dan misschien elkaar te gedogen in zo'n kwestie en er een non-item van te maken.
de tuin: dat ben ik

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #421 Gepost op: 20 november 2008, 06:07:31 »
Bij ons (5 personen) zijn mijn dochter en ik de enigen die vega eten. ik heb nooit geprobeerd de rest te overtuigen ook vega te gaan eten en de anderen hebben mijn dochter en mij nooit iets in de weg gelegd wat betreft onze keus. Ik kook gewoon verschillende dingen en ik maak ook vlees klaar. Leven en laten leven ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #422 Gepost op: 20 november 2008, 19:57:04 »
,,,,فلافل

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #423 Gepost op: 21 november 2008, 00:10:43 »
FF vervolg op het hele verhaal: Manlief had meegelezen, en vond dat ik hem afschilderde als een of andere debiel.. Bij deze: Dat is hij natuurlijk niet, heeft alleen andere denkwijze dan ik. Uiteindelijk veel gepraat en een beetje geruzied en hij gaat zich een beetje meer aanpassen aan mijn behoeftes!! Geweldig!! Op voorwaarde dat ik hem geen tofu serveer... nou dat wordt een eitje, (figuurlijk dan) want ik houd zelf niet van tofu en de kids ook niet.. (vind het programma de Tofu's trouwens wel erg leuk, lekker over de top!).
Dat kookboek lijkt me idd leuk, ik ga eens kijken of ik die bij Bol kan vinden..
Bedankt allemaal!! :D

Boek is besteld
« Laatst bewerkt op: 21 november 2008, 00:19:17 door Eefje1976 »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #424 Gepost op: 21 november 2008, 20:36:35 »
Debiel...dat zie ik zo niet. Ik zat wel aan "oppervlakkig, onverschillig, in die trant" te denken, tenminste ten aanzien van zo'n item en aanverwante. De wereld is daar vol van, hoor. Hier zijn o.a. de uitzonderingen, t.a.v. dit item tenminste dan. Ik begrijp dat niet goed en ik zal dat denk ik ook nooit echt begrijpen.
de tuin: dat ben ik

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #425 Gepost op: 27 november 2008, 18:24:34 »
Ik zag geen overdreven beschrijving van je man. Ik kan me best voorstellen, dat er een soort strijd plaatsvindt. En dat in die strijd soms dingen "harder" worden gezegd, dan feitelijk bedoeld is.

Helaas kan ik je ervaring niet delen, ik heb teveel vega's om mij heen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #426 Gepost op: 01 december 2008, 10:42:55 »
Met een allesvanhetbeestlustende/liefhebbende/etende vriend en ik als vegetarier kozen wij voor de middenweg. Was goed te doen, had weinig impact op ons leven want hij at enkel in het weekend mijn vegetarische maaltjes. Langzaamaan waren we steeds vaker ook doordeweeks samen en at hij zo nu en dan biologisch vlees. Nu we fulltime samenleven en ik een vaste plaats achter het fornuis heb, eten we altijd vegetarisch. Het is zelfs zo dat ik zo nu en dan opper om langs de biologische slager te gaan zodat hij wat kan inslaan maar nee, dat wimpelt hij altijd af ;D. Hij eet wel zo nu en dan vlees op zijn brood ( biologisch) en als we wat bestellen ofzo, neemt hij soms de vleesvariant. Gaat ongemerkt steeds meer de vegakant uit en dat vind ik wel zo prettig. Blijf erbij, als hij vlees wil, dan gaat ie zijn gang maar. Eventuele kinderen gaan vegetarische voeding krijgen, in ieder geval in den beginne. Willen zij wat anders, dan geldt voor hen hetzelfde als voor paps.

Als je eenmaal de draai hebt gevonden in de vegetarische keuken, dan is zelfs tofu te eten  ;) Succes met het bewandelen van de gulden middenweg!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #427 Gepost op: 01 december 2008, 10:48:01 »
Er was of is trouwens een kookboekje waar op linker- en rechterpagina een carnivore en vegetarische versie staat van het grotendeels zelfde gerecht. Maar ja: de naam zit ergens achter een rolluikje in een achterkamertje van de bovenste verdieping in een hoekje van mijn klutshoofd achter een stofnest in een muizegat....
de tuin: dat ben ik


Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #429 Gepost op: 01 december 2008, 11:03:35 »
Het boekje is binnen (al lang eigenlijk) en is best leuk, moet er nog wel uit koken om een echt oordeel te vellen.
Tweedehands via Bol.com, dus helemaal top!!
Ondertussen maken we er geen strijd meer van!! Ik kook en eet soms vlees en hij eet dus ook soms vlees, en soms niet..
Ik hoefde laatst al geen rookworst meer bij de vega stamp te doen!!
Ik merk dat mijn dochter ook steeds bewuster wordt (ze is 9), al is ze natuurlijk wel selectief!! De worst bij het avondeten is zielig, maar de salami van papa voor op brood is wel lekker.. (komt toch van hetzelfde varken..) maar het is goed dat ze het weten. Mijn dochter van 2 doet vrolijk een varken na en eet lekker door..  Ze zijn trouwens gek op nepvlees!! Burgers en zo!
Ik probeer wel zoveel mogelijk dierlijke toevoegingen te vermijden, bijvoorbeeld gelatine. dat vind ik zo'n onzin dat dat in bepaalde voedingswaren zit... Er zijn zulke goede alternatieven.
FF een mijlpaal benoemen: Laatst kookten we samen en hij maakte notengehakt!! Superleuk!! Wel mislukt, maar lag niet aan hem... Samen bezig zijn is gewoon leuk!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
de tuin: dat ben ik

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #431 Gepost op: 21 januari 2009, 20:31:38 »
Ik moet toch ff mijn doorbraak vermelden... Ik ben over naar bijna helemaal vega!! Ik heb me voorgenomen om alleen nog vlees te eten als ik bij een ander eet en het zit in het gerecht verwerkt (soep ofzo) als het los is neem ik het niet. En thuis ook niet. Dat betekent dat ik nu dus al 2 weken helemaal vega ben!! Soms moeilijk.. Als ik bij de patiënten zit die eten en er is soep over..... op het moment dat ik zelf ook snak naar iets.. Ik moet zeggen dat ik de geur al minder lekker vind.. Ik was dol op spekjes, maar nu vind ik die ranzig ruiken.
De rest van het gezin (man en 3 kids) hebben de keus vooraf.. kiezen soms een vegaburger, soms vlees, en soms hebben ze geen keus en is het gewoon vega (zo'n 2 keer in de week).
Het voelt goed, ik ben er wel heel druk mee in mijn hoofd, hadden jullie dat ook in het begin?
t'lijkt wel een obsessie.. :D

Schanulleke

Re:Mijn man is anti..
« Reactie #432 Gepost op: 22 januari 2009, 17:51:21 »
Het voelt goed, ik ben er wel heel druk mee in mijn hoofd, hadden jullie dat ook in het begin?
t'lijkt wel een obsessie.. :D

Ik herken het wel. Ik probeer sinds eind oktober zoveel mogelijk veganistisch te eten en te leven (in ieder geval binnen de vier muren van mijn eigen huis). Pas nu begint het wat rustiger te worden in mijn hoofd. Er komt zoveel op je af. Etiketten lezen, mensen het hoe-en-wat duidelijk maken, vreemde ingredienten uit de bio-winkel uitproberen, posten op Vegatopia ;)... Ik stond ermee op en in ging ermee naar bed. Af en toe werd ik er gewoon gek van. Gelukkig merk ik dat het gewoon wordt, ik heb het nu meer bij vlagen.

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #433 Gepost op: 07 maart 2010, 19:35:22 »
Mijn vriend eet vlees, ik ben vegetarier. Nu is het sowieso nog geen probleem, we wonen allebei nog bij onze ouders. Ik eet af en toe weleens daar, en dan maakt zijn moeder voor mij wat apart, of laat ze het vlees eruit ofzo. Als hij hier eet krijgt hij gewoon vlees want niet iedereen hier is vegetarier.
Hij zou nooit vegetarier worden want hij houdt teveel van vlees, en dat vind ik prima. Nou ja, ik vind het wel jammer, het zou natuurlijk helemaal makkelijk zijn als hij ook vegetarier was, maar het is zijn eigen keuze :p. Hij heeft laatst een vegetarische maaltijd voor me gekookt (zelfs hier er nog een topic over geopend voor recepten :p) en dat was wel heel lief ^^
Als ik op kamers ga en hij komt eten zal ik ook wel vlees voor hem maken denk ik... niet elke keer als het vaak is, of ik vraag hem of hij het zelf even wil doen, want ik vind het niet leuk om vlees te maken ofzo, maar toch. Mochten we over een aantal jaar gaan samenwonen zal ik er maar aan moeten wennen. Al zal ik dan misschien wel gaan proberen om hem subtiel richting af en toe vegetarisch te krijgen... een keer een omelet ofzo, en nepgehakt door de lasagne merk je bijvoorbeeld ook niet...

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #434 Gepost op: 09 maart 2010, 11:33:10 »
Jodellof is mijn vrouw ook vegetariër en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een partner te hebben die vlees eet - we hebben nu al genoeg aanvaringen over haar incidentele vis ;) Respect voor de mensen die het wél kunnen opbrengen; leven en laten leven is iets teveel 'the whole bloody point' om voorbij te laten gaan in een partner die je graag mag ...

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #435 Gepost op: 09 maart 2010, 21:04:12 »
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die het niet zouden kunnen accepteren als hun vriend/vriendin vlees eet... Als je nou echt van iemand houdt, zou je dan weg gaan bij diegene alleen omdat hij/zij vlees eet? Lijkt me wel vreemd...

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #436 Gepost op: 09 maart 2010, 21:39:11 »
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die het niet zouden kunnen accepteren als hun vriend/vriendin vlees eet... Als je nou echt van iemand houdt, zou je dan weg gaan bij diegene alleen omdat hij/zij vlees eet? Lijkt me wel vreemd...

Het heeft waarschijnlijk te maken met (sorry) "normen en waarden".
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #437 Gepost op: 10 maart 2010, 09:15:55 »
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die het niet zouden kunnen accepteren als hun vriend/vriendin vlees eet... Als je nou echt van iemand houdt, zou je dan weg gaan bij diegene alleen omdat hij/zij vlees eet? Lijkt me wel vreemd...

Wie heeft het over weggaan? Als de liefde wederzijds is lijkt er me genoeg speelruimte om je partner op te voeden ....

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #438 Gepost op: 10 maart 2010, 10:50:53 »
ja en dan doe je allebei een stap naar elkaar toe...  ;) (wat niet inhoudt dat ik weer vl33s ga eten!!)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Kiwi

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #439 Gepost op: 10 maart 2010, 10:54:02 »
Precies! Als de liefde wederzijds en groot genoeg is is er speelruimte. Ruimte voor een compromis dus, niet om je partner jouw keuzes op te dringen.