Er is gewoon helemaal niets goeds en positiefs aan vlees eten.
Ik zou een wereld zonder katten toch een minder fijne plek vinden hoor. Of bedoel je: carnivoren mogen gerust vlees blijven eten, maar omnivoren niet? Dan kun je je afvragen of de oorspronkelijke eigenaar van het vlees het iets uitmaakt of het door een omnivoor of carnivoor gegeten wordt.
Mogen, mogen, mogen.... ik heb niets over mogen gezegd...
Een kat heeft geen mogelijkheden tot het maken van een morele overweging dus je kunt ze niet kwalijk nemen dat ze vleeseten, alhoewel ik het prachtig zou vinden als dat vegetarische kattenvoer betaalbaar en gemakkelijk te krijgen zou zijn. :-)
Katten zijn amorele eters, geen immorele eters. Geldt trouwens ook voor mensen die niet beter weten dan dat je vlees behoort te eten om gezond te blijven. Het geldt niet voor mensen die rare grappen over niet meer loeiende biefstukken gaan zitten maken als ze bij je aan tafel belanden en zien dat je gegrilde parpika met tempeh zit te eten.
Een mens is weldegelijk in staat een morele afweging te maken en een moreel goed aan doen geen dieren te eten.
@LL de Ling, @Toler@ñt e.a.
Wat die holocaust/WO-II vergelijking van eerder betreft: dat was niet bedoeld om aanstoot te geven of de boel hier op scherp te zetten. Ik vind het wel vreemd dat er een taboe rust op het maken van dit soort vergelijkingen, maar wel begrijpelijk dat men het hier liever niet heeft, omdat sommigen het te ver vinden gaan. Daar waar ik holocaust heb gezegd kan "genocide" gelezen worden.