Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #400 Gepost op: 28 april 2008, 19:30:46 »
De omnivorische vriend van mijn dochter logeert hier wel eens een weekje. Hij heeft dus pech. In ons huis komt geen vlees etc.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #401 Gepost op: 28 april 2008, 20:08:35 »
De omnivorische vriend van mijn dochter logeert hier wel eens een weekje. Hij heeft dus pech. In ons huis komt geen vlees etc.

 :thumbsup:

Paola

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #402 Gepost op: 29 april 2008, 11:59:57 »
Mijn man eet minder vlees, sinds ik veganistisch ben gaan eten. Ik kook veganistisch en doe daar wat vlees (www.natuurvlees.nl) bij naar wens. Leuk genoeg zijn de avonden dat hij mee eet met mijn hap, hij ook lekker gegeten heeft.

Ik zie het niet als een probleem, zolang het vlees dat onze deur binnenkomt maar van goed behandele dieren komt.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #403 Gepost op: 29 april 2008, 16:54:28 »


Ik zie het niet als een probleem, zolang het vlees dat onze deur binnenkomt maar van goed behandele dieren komt.

Uiteindelijk gaat het allemaal en altijd om dieren die geslacht worden om als voeding te dienen, hetgeen eigenlijk overbodig is. Maar goed.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #404 Gepost op: 06 mei 2008, 14:21:50 »


Ik zie het niet als een probleem, zolang het vlees dat onze deur binnenkomt maar van goed behandele dieren komt.

Uiteindelijk gaat het allemaal en altijd om dieren die geslacht worden om als voeding te dienen, hetgeen eigenlijk overbodig is. Maar goed.

En uiteindelijk zijn relaties ook overbodig, toch? :P Voor sommige mensen verhoogt vlees eten nou eenmaal de kwaliteit van leven, dat is hun keuze. Iedereen heeft zwaktes. On topic: mijn nieuwe vriend is ook omnivoor, maar als ik bij hem eet kookt-ie vegetarisch :D. (en zeurt maar een klein beetje, maar dat krijg ik er ook nog wel uit ;))

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #405 Gepost op: 06 mei 2008, 15:21:32 »
Optimist  ;)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #406 Gepost op: 12 mei 2008, 12:59:14 »
Gisteren geBBQd met familie van mijn vriend.
Zijn moeder zei ineens tegen mij "zijn smaak is wel erg veranderd, sinds hij bij jou is". Ik (werkelijk verbaasd): "echt, hoezo dan?"
Zij: "hij eet veel minder vlees en veel meer groentjes"

Ik merkte tijdens de BBQ op dat vriendje 7 van de door mij gemaakte vegetarische satéstokjes at, en maar 1 saté met vlees. Hij vond de mijne lekkerder :)

Trots. :)

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #407 Gepost op: 12 mei 2008, 22:45:30 »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #408 Gepost op: 13 mei 2008, 11:30:43 »
...dat vriendje 7 van de door mij gemaakte vegetarische satéstokjes at, en maar 1 saté met vlees. Hij vond de mijne lekkerder :)

Trots. :)

receptje?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #409 Gepost op: 13 mei 2008, 14:18:21 »
...dat vriendje 7 van de door mij gemaakte vegetarische satéstokjes at, en maar 1 saté met vlees. Hij vond de mijne lekkerder :)

Trots. :)

receptje?

Oh, ik maakte drie verschillende saté's > zie 'wat eten we vandaag' draad!

Heb "t even gecopy-pastet:

- spiesjes van gemarineerde tofu (ketjap-zonnebloemolie-look-ui-peper) met eveneens gemarineerde aubergine, courgette en groene paprika
- spiesjes van vegetarische balletjes van Vivera (die op de BBQ idd nogal droog, maar nog te eten, werden) met verse ananas, gele paprika en ui
- spiesjes van deze twee door elkaar, aangevuld met baby-mais (die hard en droog werd op de BBQ) (ik had deze eerst kort moeten koken denk ik ??)

- champignons met geprakte blauwe kaas met snippertjes ui en een walnoot bovenop.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2008, 14:20:15 door IneN »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #410 Gepost op: 14 mei 2008, 12:24:13 »
merci!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #411 Gepost op: 14 mei 2008, 17:55:34 »


Ik zie het niet als een probleem, zolang het vlees dat onze deur binnenkomt maar van goed behandele dieren komt.

Uiteindelijk gaat het allemaal en altijd om dieren die geslacht worden om als voeding te dienen, hetgeen eigenlijk overbodig is. Maar goed.

En uiteindelijk zijn relaties ook overbodig, toch? :P Voor sommige mensen verhoogt vlees eten nou eenmaal de kwaliteit van leven, dat is hun keuze. Iedereen heeft zwaktes. On topic: mijn nieuwe vriend is ook omnivoor, maar als ik bij hem eet kookt-ie vegetarisch :D. (en zeurt maar een klein beetje, maar dat krijg ik er ook nog wel uit ;))

hier hetzelfde, en hij vind het vegetarische eten heerlijk! Zeuren is er hier dus niet bij. O en hij vind het trouwens ook heel leuk vegetarische recepten te leren :)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Mijn man is anti..
« Reactie #412 Gepost op: 18 november 2008, 13:52:25 »
Ik zou graag wat meer vegetarisch willen eten. We eten nu zo'n 2 keer in de week vegetarisch. En de rest van de week matige hoeveelheden biologisch vlees, nog geen 300 gr met ons 5-en per dag.
Maar mijn man wil gewoon echt niet!! >:(
Hij vindt het onzin, het hele milieubewuste leven vindt hij eigenlijk maar niets...  Want het milieu gaat toch wel naar de knoppen en dan sterven we vanzelf uit, heeft de natuur alle kans en tijd zich te herstellen..
Deze discussie leidt tot niets. Dat we grotendeels biologisch eten, maakt hem niet veel uit, daar heeft hij geen last van, maar dat ik hem verplicht vegetarisch te eten vindt hij niet kunnen (ik kook namelijk meestal).
Ik word er een beetje moedeloos van... En ik wil niet eens fulltime vegetariër worden.. Af en toe een stukje bio-vlees (dus geen lap van 500 gram..)vind ik geen probleem. Ik wil de kinderen wel laten opgroeien met het idee dat er alternatieven zijn.
Zijn hier mensen die ook zoveel tegenstand krijgen? Ik krijg de neiging om te radicaliseren.... ;D .Nee hoor, dat past niet bij me..


Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #413 Gepost op: 18 november 2008, 13:57:54 »
Mja, erg lastig. Maar volgens mij heb je met 2 dagen veggie en de rest van de dagen biologisch vlees een goede compromis te pakken. Hij kan jou niet verplichten elke dag met vlees te koken.
Ik denk dat hij even in een fase zit (de nee-fase).  :P

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #414 Gepost op: 18 november 2008, 17:00:00 »
Ik heb een tijdje zo gekookt, dat er voor niet-vegetarische partner vlees in te voeren was. Had toen vrijwel tijd en maakte van elke maaltijd veel werk. Hij taalde bijna niet naar vlees. Een of twee keer per week braadde hij zelf iets voor er bij na een tijdje.
Je uitsloven op lekker vegetarisch koken zal in ieder geval helpen, als geld het probleem niet is. Maar het probleem lijkt breder. Dat kan heel moeilijk gaan worden, zo'n radicaal andere kijk op dingen.
Het zou voor mij onoverbrugbaar zijn denk ik, als iemand kennelijk niet vol van verwondering en bewondering voor alles wat leeft is. Heel wat mensen zien het ook niet. Ik vind het armoe, maar goed: zo zullen die betreffende mensen het niet beleven. Die staan dan bij een Toyoto 203 te kwijlen of bij een prachtig doelpunt. Ik denk dan: mooie plantenbak en wat voor grasmengsel zou dat zijn, wat zoveel kan hebben?
de tuin: dat ben ik

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #415 Gepost op: 18 november 2008, 23:27:09 »
 :heehee: mannen kijken naar voetbal, vrouwen naar de kontjes en lovelocker naar... het gras! ;D

maar goed, mijn vriend snapt het ook niet, maar hij respecteerd het wel. dat heb ik hem ook gezegd. je moet het niet snappen, ik snap ook niks van bepaalde dingen die belangrijk zijn voor jou (hij kan er niet tegen dat ik de deur van de toilet laat openstaan, jawel  :dork:) maar ik respecteer dat het voor jou belangrijk is.(tja, ik heb het na veel gezucht en gekreun geleerd dat het lawaai dat zo'n doorspoelbak maakt vréééééselijk is).

misschien kan je het zo aanpakken? misschien vind hij voetbal ofzo wel de wereld, en zoals gezegd, wie begrijpt dát nu ??? ;)

oké, ik overgeneraliseer. ik beken om een vreselijke seksist te zijn   :angel:

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #416 Gepost op: 18 november 2008, 23:49:28 »
Hij vindt het onzin, het hele milieubewuste leven vindt hij eigenlijk maar niets...  Want het milieu gaat toch wel naar de knoppen en dan sterven we vanzelf uit, heeft de natuur alle kans en tijd zich te herstellen..

'k Kan je niet echt van dienst zijn met advies.  Dat iemand niet 100% vegetarisch wil eten kan ik nog begrijpen, maar zo'n mening ten opzichte van milieubewust leven kan er bij mij echt niet in.  En het kan er bij mij nog minder in dat iemand die kinderen heeft die houding aanneemt.  Want hij is dus blijkbaar van mening dat kinderen in het algemeen en jullie kinderen in het bijzonder geen recht hebben op een leefbare en gezonde aarde.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #417 Gepost op: 19 november 2008, 01:21:32 »
Lastig, Eefje. Op zich vind ik twee keer per week vegetarisch en verder biologisch vlees al een zeer bewuste levensstijl! Je zou, om de lieve vrede te bewaren, daar op dit moment maar gewoon tevreden mee kunnen zijn.

Wat ik niet helemaal begrijp: is je man een principieel vleeseter ('vegetarisme is onzin, want alles gaat toch naar de kl*ten') of vindt hij vegetarisch eten gewoon 'niet zo lekker'? Als het laatste het geval is, is extra je best doen als je vegetarisch kookt (en minder goed je best als je niet-vegetarisch kookt  :heehee:) een optie.

Lijkt me in ieder geval een onderwerp om eens bij een goed glas wijn met je man te bespreken. Onenigheid in een relatie over zaken die - voor jou in ieder geval, blijkbaar - nogal wezenlijk zijn, lijkt me niet zo gezond. Tot zover de relatietherapeut  ;).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #418 Gepost op: 19 november 2008, 10:39:48 »
Ik houd inderdaad deze middenweg maar een tijdje aan, zonder er een hot issue van te maken. Voor mezelf en de kids voer ik het iets verder door, door bijv op brood geen vlees te doen. (doet manlief natuurlijk elke dag wel..) en vega kaas en snoep te kopen. Ik denk dat ik meer bereik door glimlachend mijn ding te doen dan er elke keer weer (bijna)ruzie om te krijgen. Hij wordt feller en ik ook...
Hij vindt nep-vlees echt smerig, ben ik zelf ook niet zo dol op, maar als ik een lekker uitgebreid kook zonder vlees hoor ik hem niet. Als ik de tijd heb doe ik dat dus. Ik ben wel heel open over vlees naar de kinderen toe, benoem gewoon dat het een kip is die daar ligt, of een stuk koe. Het lijkt ze overigens niet zo veel te doen.....
(maar mam, een hamburger is toch geen vlees???? ???)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Mijn man is anti..
« Reactie #419 Gepost op: 19 november 2008, 11:43:25 »
Hij vindt nep-vlees echt smerig, ben ik zelf ook niet zo dol op, maar als ik een lekker uitgebreid kook zonder vlees hoor ik hem niet.
Kijk, daar hebben we al een begin. Je kunt als vegetariër prima zonder nepvlees (ik ben er ook geen liefhebber van). Gewoon zorgen dat je regelmatig peulvruchten of noten gebruikt of eet (pistachenootjes zijn bijvoorbeeld een prima borrelhapje). Inspiratie voor recepten vind je genoeg op de Vegatopia Pagina's (klik 'Vegatopia' in het menu boven het Forum) en in de draad 'Wat eten we vandaag'.

Maar houd voorlopig maar de gulden middenweg aan, zou ik zeggen. Radicaliseren wordt al genoeg gedaan in Nederland  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch