Quote:
|
Op 2001-08-17 09:29, schreef Jan: Heb ik iets gemist? Wat is er gebeurd dat je zo op stang heeft gejaagd?
|
|
Jan,
Excuses voor mijn ongenuanceerde reactie van de afgelopen week op de thread “Als je vriend of vriendin vlees eet.” Neem deze reactie maar met de nodige korrels zout.
Ik worstel de laatste 6 maanden nogal met mijn gevoelens die mij meer parten spelen dan de maaltijd zonder vlees. Aan dat laatste ben ik ondertussen wel gewend.
In het begin van mijn deelname aan het Vegatopiaforum voelde ik mij niet bepaald prettig. Er heerste toch een bepaalde vijandige sfeer jegens de vleeseter. Ook vroeg ik mij af of er bepaalde ongeschreven regels bestaan voor de vegetariër. In de beginperiode beschouwde ik het bijvoorbeeld als “not done” om mijn collega’s bij een bijzondere gelegenheid op worstenbroodjes te trakteren. Na de reacties van andere forumleden gelezen te hebben, in het bijzonder die van jou, begrijp ik dat hiervoor geen regels gelden. Tsja, en wie ben ik dan om te bepalen dat een traktatie alleen kan bestaan uit appelflappen.
Dit is slechts een van de vele dilemma’s waarmee ik de laatste tijd worstel.
Bovendien hebben mijn vrouw en ik fikse discussies gehad (en nog) over de ethische bezwaren die er kleven aan het consumeren van vlees.
Jan,
Ik zal je eerlijk vertellen dat er respect van de vleeseter bestaat voor de vegetariër. Ik heb het aan den lijve ondervonden. Maar of Utopia bestaat is weer een ander verhaal.
Groetjes,