Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Offline Marit

  • **
  • 55
  • Geslacht: Vrouw
    • Marits Stekkie
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #380 Gepost op: 07 januari 2008, 12:24:45 »
Inderdaad, dat moet iedereen zelf weten. Ik zou het nooit doen en zie het dan niet als iemand belemmeren in zijn keuzevrijheid, mijn partner heeft tenslotte dan ook de keuze om niets met mij te willen beginnen of, als er al wat is, weg te gaan. Ik verplicht niemand tot iets, niet tot vegetarisme en niet tot een relatie met mij  ;)


zosten

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #381 Gepost op: 19 januari 2008, 14:14:57 »
Iedereen spreekt hier over vrijheid en keus?
Dat vind ik ook wel maar niet als het dieren betreft.

Maar heeft het dier dat doodsangsten moest doorstaan een keuze?
Die moet wel voor jullie z'n leven afstaan hé!

Nee ik ben geen fanatieker maar 'k wil gewoon dat jullie er eens bij nadenken.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #382 Gepost op: 20 januari 2008, 10:12:57 »
Citaat
Iedereen spreekt hier over vrijheid en keus?
Dat vind ik ook wel maar niet als het dieren betreft.

Maar heeft het dier dat doodsangsten moest doorstaan een keuze?
Die moet wel voor jullie z'n leven afstaan hé!

Nee ik ben geen fanatieker maar 'k wil gewoon dat jullie er eens bij nadenken.

Aangezien dit een forum voor vegetariërs is, denk ik dat de meeste mensen hier daar wél bij nadenken, vrienden en partners zijn echter ook belangrijk! Er is een verschil tussen 'er niet bij nadenken' en anderen dwingen er constant, de hele tijd aan te denken. Op mij zou dat bovendien averechts werken ;)

sinner

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #383 Gepost op: 03 februari 2008, 16:50:50 »
(lozen die Richard, en voortaan alleen mensen toelaten met een IQ van minstens 120)
De liefdes die ik een vega-hap heb voorgezet, zijn tot nu toe (na verloop van tijd) allen gillend weggerend. Je kunt je in een relatie wel aanpassen aan een ander, maar ik denk dat een vegetarische levensstijl een dusdanige invloed heeft, dat je het daar wel een beetje over eens moet zijn.
Net als met het geloof.

Natuurlijk kun je grenzeloos respect voor elkaar hebben, maar als het vegetarisme een basisprincipe in je leven is, denk ik dat respect alleen niet genoeg is. Hoeveel respect is ook voor mijn liefde heb, ik ga echt geen karbonades paneren. Sorry.

mij ex eet alleen vis en dan alleen buiten de deur, in mijn huis komt geen dood dier!!
Daar had zij vrede mee en ik kon er ook mee leven op deze manier.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2008, 19:53:24 door Sander »

Blackpurplegreen

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #384 Gepost op: 11 april 2008, 00:03:19 »
Mijn vriend at jarenlang vlees tot mijn grote verdriet. Hij mocht het zelf klaarmaken etc. want ik raak geen dood dier aan. Wèl kocht hij meestal biologisch vlees. Maar toch...

Tot hij op een dag belde en zei dat hij leuke boodschappen had meegenomen. Hij kwam thuis met een tas vol vegetarische dingen waarvan ik de meeste niet eens lust. Toen ik hem even nietbegrijpend aankeek vertelde hij dat hij zich nu bij de vega's schaart en stopt met vleeseten. Je kunt je misschien wel voorstellen hoe blij ik was!

Blackpurplegreen

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #385 Gepost op: 11 april 2008, 00:08:32 »
Je kunt je misschien wel voorstellen hoe blij ik was!
En nog ben overigens!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #386 Gepost op: 11 april 2008, 16:45:52 »
Wij zijn ook blij.  :D
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Helen

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #387 Gepost op: 16 april 2008, 22:09:15 »
Aangezien mijn vriend zich tot de carnivoren schaart hoef ik hem bij voorkeur geen vega-food voor te zetten. Ook al vergeet ik een heel enkele keer gewoon het vlees. En ja, verder ik maak het wel voor hem klaar. Kan hier heel uitgebreid uitleggen waarom wel enzo, maar heel kort door de bocht ligt mijn grens nog heel dicht bij mij zullen we maar zeggen. Alles op z'n tijd.
Ik ben dus allang blij dat hij heel keurig vraagt of dat 'nepvleesje' in de koelkast bij de spinazie van vandaag moet (wanneer hij kookt dus). En hij bakt dat dan heel schattig speciaal voor mij op  :akiss:, samen met zijn vleesje in hetzelfde pannetje in de Croma  :-\. Heb ik (vooralsnog) geen problemen mee.
Weet trouwens iemand of Croma vegetarisch is? Vast niet he?

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #388 Gepost op: 17 april 2008, 06:26:28 »
Volgens mij kan je Croma onder dezelfde producten scharen als andere bakproducten (Blue Band enzo). Dus dan wel vegetarisch (geen dier voor dood), maar niet veganistisch, want er zitten wel dierlijke bestanddelen in (melk?).
Croma is iig wel vies. Ik wil je aanraden gewoon in de roomboter te bakken, of in een neutrale olie.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Helen

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #389 Gepost op: 21 april 2008, 11:43:06 »
Heb van 't weekend dat recept dat in de draad over noten in het ete staat met spinazie en kikkererwten en pistachenoten gemaakt (met spaghetti erbij).....: hij vond het heerlijk. Heb niks gehoord over "waar ligt het vlees verstopt?" :D

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #390 Gepost op: 24 april 2008, 13:48:25 »
Volgens mij kan je Croma onder dezelfde producten scharen als andere bakproducten (Blue Band enzo). Dus dan wel vegetarisch (geen dier voor dood), maar niet veganistisch.

Blue Band is volgens mij niet vegetarisch. Het bevat mono- en diglyceriden (waarvan ik overigens niet nagevraagd heb op ze dierlijk of plantaardig van aard zijn).

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #391 Gepost op: 24 april 2008, 15:28:37 »
Het is maar net hoe strak je de definitie vegetarisch hanteert natuurlijk  :)
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #392 Gepost op: 25 april 2008, 10:50:24 »
Ik heb er op zich ook geen problemen mee vlees klaar te maken, ik word alleen wel doodmoe van dat gezanik als er eens een keer...
Dan heeft hij zich tijdens de lunch al volgestopt met vis en als er dan 's avonds geen vlees is dan is het meteen: waar is het vlees en ik vind vlees wel lekker hoor. Doodmoe word ik ervan  >:(.

Overigens heb ik nu wel besloten geen 'echte' vissen meer klaar te maken. Daar word ik te onpasselijk van  :pukey:
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #393 Gepost op: 25 april 2008, 13:03:41 »
Ik heb er op zich ook geen problemen mee vlees klaar te maken, ik word alleen wel doodmoe van dat gezanik als er eens een keer...
Dan heeft hij zich tijdens de lunch al volgestopt met vis en als er dan 's avonds geen vlees is dan is het meteen: waar is het vlees en ik vind vlees wel lekker hoor. Doodmoe word ik ervan  >:(.

Als hij het zo lekker vind, dan kan hij het toch ook wel zelf even in de pan gooien of gaat dat in tegen de traditionele rolverdeling ofzo?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #394 Gepost op: 25 april 2008, 16:10:56 »
"echte" vissen?

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #395 Gepost op: 25 april 2008, 16:45:12 »
'Echte' vissen zijnde vissen met alles erop en eraan en geen filet oid

En ik ben ... en hij is dus de werkende, dus maak ik op weekdagen in principe het eten klaar (logisch lijkt mij). In het weekend kookt hij weer.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #396 Gepost op: 25 april 2008, 17:35:23 »
'Echte' vissen zijnde vissen met alles erop en eraan en geen filet oid

En ik ben ... en hij is dus de werkende, dus maak ik op weekdagen in principe het eten klaar (logisch lijkt mij). In het weekend kookt hij weer.

Oh, zó 'echte vissen' (brr).
Ik vind overigens dat koken ook op weekdagen door partner gedaan mag worden, indien hij vlees bij de maaltijd verwacht en jij deze (liever) niet klaarmaakt. Maar dat is volledig jouw keuze, natuurlijk.
Ik zou er toch een issue over maken met mijn man, en dit uitklaren, ipv mij er altijd (al dan niet innerlijk) over op te hoeven jagen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #397 Gepost op: 25 april 2008, 18:41:29 »
Ik heb er op zich ook geen problemen mee vlees klaar te maken, ik word alleen wel doodmoe van dat gezanik als er eens een keer...
Dan heeft hij zich tijdens de lunch al volgestopt met vis en als er dan 's avonds geen vlees is dan is het meteen: waar is het vlees en ik vind vlees wel lekker hoor. Doodmoe word ik ervan  >:(.
Hmmm, ik vind dat je je man al meer dan genoeg tegemoet komt door regelmatig (blijkbaar zeer regelmatig) vl33s te bereiden. Dan is het een beetje onhebbelijk dat hij klaagt als er een keertje geen dood dier op tafel danst. Een relatie is een kwestie van geven en nemen.

Probeer je man zo af te richten dat hij blij is als er wèl vlees is. Of nog beter: zorg ervoor dat de vegetarische maaltijden veel lekkerder zijn dan de niet-vegamaaltijden.

Nog een idee: een blik h@mbl0kjes op tafel, naar believen toe te voegen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #398 Gepost op: 25 april 2008, 19:52:46 »
Toch typisch. Ik hoor het ook wel van collega's, die niet eens vegetarier zijn, maar niet persé elke dag vlees hoeven en ook wel eens een leuk/lekker vegetarisch recept tegen komen, die hebben dan ook zo'n man thuis die gelijk begint te zeuren dat er geen vlees in het eten zit. Bij één collega hadden ze thuis zelfs afgesproken om een aantal keer per week vegetarisch te eten, omdat elke dag vlees toch helemaal niet nodig en gezond was. En dan toch iedere keer weer gezeur.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #399 Gepost op: 26 april 2008, 18:18:37 »
Mijn vriend, die hier straks drie maanden komt wonen, eet ook vl33s. Dat komt er vast ook vl33s in de koelkast te liggen. Als hij vlees wil eten maakt hij het altijd zelf klaar en verder eet hij graag mee van mijn vegetarische maaksels. Ik verwacht vooralsnog dus geen problemen op dat vlak.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan