NinaV, ik vind het ook erg en zou ook nooit een partner willen die wel vlees at. Voor mij is dat een zeer belangrijk punt.
Mensen worden daar wel eens kwaad om maar dat begrijp ik niet eerlijk gezegd. Iedereen heeft zo zijn punten, anders zou je wel iedereen als partner kunnen hebben en dat is niet zo. Dus heeft iedereen zijn wensen en grenzen. Op fundamentele aspecten moet een partner in dezelfde lijn denken, gelijke normen en waarden hebben.
Ik wilde overigens nooit een vriend maar liep toevallig iemand tegen het lijf en het klikte.
Vrienden/ kennissen die niet vega zijn heb ik geen problemen mee. Op een verjaardag plakjes worst voorbij zien komen vind ik niet je van het maar ik kan ermee leven. Met uit eten gaan wordt altijd rekening met mij gehouden (geen herkenbaar vlees: bloederig, botjes oid). Als dat niet zo zou zijn, prima maar dan kom ik niet, hoeft ook niet want je MOET toch niet mee? En anderen MOETEN geen rekening met je houden, dan maak je zelf de keus of je dat wilt of niet, ik wil het dus niet