Er is meer dan alleen maar internet om informatie te vinden hoor.
Eelco, wij zijn er meer dan 18 jaar geleden mee begonnen.
We waren al een lange tijd vegetarisch en we snapten toen nog niet hoe het kwam dat we steeds dikker werden? Dat kon toch niet? We aten toch niets van vlees? Nadien wisten we wel beter natuurlijk. Gewoon door het gebruik van zuivel.
Hoe we daartoe gekomen zijn? We waren allebei dik en ongezond en vooral veel moe, puisterig, slap en lusteloos. Daarbij hadden we iedere eind van het jaar zware griep. Dat was onze kerstvakantie dan. Vrouwke wilde terug haar normaal gewicht hebben en zich iig weer beter voelen. Dus begon ze zonder veel te kennen anders te eten. Ze at toen alleen maar gevarieerde groetjes en fruit. Ook soya produkten. En wat bleek? Na 7 maanden was ze zomaar evntjes 28 kg afgevallen. Geen sport, geen diëet, geen maagringen. Dat gaf onze doorslag dat zuivel en vlees alleen maar je lichaam ophoopt met vetten en teveel aan eiwitten. Ook haar losse zware gezwel op haar schouder was bijna zo goed als verdwenen. Iig niet meer zo zichtbaar.
Dat gaf in feite de doorslag. Pas nadien, na het lezen van boeken en internet en contact met anders denkende mensen leerde we meer en meer kennen. We wisten destijds niet eens wat veganisme was. Destijds gaf ik ook allerlei opmerkingen in de trend van "nie overdrijven hé?" Of "zo wil ik toch niet leven!" Maar zonder het te beseffen eiglk waren we er ook mee bezig.
Velen zitten hier te zeuren en te zeveren en allerlei drogredenen te verzinnen om toch maar hun gewoontes te kunnen verder zetten in de vorm van biovlees. Vlees blijft vlees, je doodt er dieren mee en je veroorzaakt er ellende mee en het kost teveel aan energie. Het is PURE VERSPILLING en leed. Vervelend toch dat ze alleen lezen wat ze willen lezen. Het verschil is gewoon dat wij het hebben ondervonden. De beste stuurlui staan aan wal. Wie kan het beter weten dan diegene die het al jaren doet en zelf ondervindt? Als je maar 3 maand bezig bent dan zou ik ht begrijpen maar na 18 jaar? Wat hypocriet betreft? bvb: je hebt diëtisten die je gaan vertellen hoe je moet vermageren en er zelf dik uitzien. Wie gaan ze geloven dan? Juist de diëtist omdat ze een titeltje hebben en die mensen halen het ook uit boeken en internet hoor! Maar diegene die het aan de lijve hebben ondervonden? Ah, dat zijn zeurkousen en overdrijvers, niet? Wij weten best wat het was om zoals iedereen te eten, of hoe het was om vegetarisch te eten en wat het verschil NU is om plantaardig te eten. Plantaardig eten is gewoonweg het gezondst. Daar ben je voor gemaakt.
De laatste keer dat wij ziek waren was 18 jaar geleden ( hopelijk blijft het zo). Ok je kan ook iets krijgen door andere omstandigheden maar voeding is een v d belangrijkste redenen van ongezond zijn! Het komt er telkens op neer dat wij als mensen verkeerd bezig zijn en plantaardig moeten eten. Nee we hebben totaal geen tekorten! Damned dat wordt hier weer veel te lang!
Dus steun op je minst je partner als hij of zij iets wilt proberen. En doe het op een positieve manier. Je zal het zelf ondervinden! Laat die vooroordelen weg!
Btw Volgens een artikel in EOS (juni) kost 1 ltr melk +990ltr drinkbaar water! Sommigen gaan natrlk meteen denken die is gek hé? hahahha ik gek? dan zeg ik nog niets over de gigantische verspilling om 1 kg vlees te kunnen produceren! Of het nu bio is of niet.... doei...
en zeurt er nu lekker maar op los héhéhé!