Als mijn vriend bij mij eet, krijgt hij vegetarische hap. Als hij vlees wil eten is dat prima, maar dan moet hij het zelf kopen. Ik heb één keer geprobeerd vlees voor hem te halen, maar toen ik in de winkel bij het vleesschap stond, wist ik niet meer wat ik nou moest, ik werd er gewoon verdrietig van.
Als ik bij hem eet (hij woont nog bij zijn ouders) kookt zijn moeder, die maakt dan meestal een vegaburger of wat extra groente voor me, in een apart pannetje. Dat is nooit een probleem geweest.
Soms vraag ik me wel eens af hoe het zou gaan als we samenwonen. Maar aangezien dat nog wel een tijdje zal duren, wil ik me daar nog niet te druk om maken, dat zien we dan wel weer.
Mijn beste vriendin komt ook wel eens eten, zij neemt dan meestal voor zichzelf een vleesje mee (net zoals ik een vegaburgertje voor mezelf meeneem als ik bij haar eet).
Vlees doe ik trouwens in dezelfde pan als mijn nepvlees. Het scheelt een beetje afwas en ook een gaspitje. Zolang het vlees is dat niet druipt, bloedt of mijn veganepvlees anderszins vies/vlezig maakt, vind ik dat acceptabel.