Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #260 Gepost op: 26 mei 2005, 09:01:15 »
Op een ander topic hier staat een link naar www.vegashopping.nl, daar heb ik eens zitten kijken en ik zag iets van een kaasvervanger, chreese ofzo. Volgens mij ook nog in verschillende smaken. Misschien is dat iets om te gebruiken?

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #261 Gepost op: 26 mei 2005, 09:39:00 »
Vleesvervangers zijn al lastig, maar een vleeseter een kaasvervanger voorzetten lijkt me vragen om moeilijkheden. Zelfs veel vegans vinden het niet lekker... Gelukkig zijn er veel veganistische maaltijden die heel lekker zijn, denk aan couscous, noedels, rijst met roerbakgroente, curries soepen etc. Dat zijn allemaal gerechten waar van origine al geen kaas in zit, dus mist je vriend niets! Als overgang zou je er ook voor kunnen kiezen om alleen kaas met plantaardig stremsel te gebruiken, dat is al weer een stap beter dan kaas met dierlijk stremsel en je kunt toch je huidige recepten blijven maken.
Bij ons thuis is het zo dat ik kook, en dat is meestal veganistisch, en zolang het maar lekker is maakt het mijn vriend niet uit dat er geen kaas in zit. Hij is vegetarier maar drinkt wel veel melk en eet kaas. Ik moet er wel op letten dat ik bij het boodschappen doen niet vergeet melk en ei voor hem te kopen. Omdat ik het zelf niet meer gebruik heb ik de neiging het te vergeten...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #262 Gepost op: 26 mei 2005, 09:42:32 »
Ja, ik ging er ook eigenlijk van uit dat die kaasvervanger lekker is. Zag er best ok uit op het plaatje.......

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #263 Gepost op: 26 mei 2005, 09:44:25 »
Voedselfotografie is 1% waa... nee, het is gewoon 100% bedrog.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #264 Gepost op: 26 mei 2005, 10:36:55 »
Kaasvervangers zijn meestal :pukey:, maar dat terzijde.

Misschien moet jouw vriend zich eens losmaken van het traditionele gezinsmodel waarin de vrouw altijd kookt, en dan kan hij zelf lekker iets met kaas maken.

Kiwi

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #265 Gepost op: 26 mei 2005, 10:40:15 »
Ja, maar allebei je eigen potje moeten koken is ook niet zo praktisch. :-\ Of ze moet alsnog met hem mee-eten, en dat wil ze ook niet als er kaas doorheen zit.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #266 Gepost op: 26 mei 2005, 10:43:11 »
M. en ik koken meestal gerechten waarbij kaas optioneel is, omdat ik geen (amper) kaas eet en hij wel. Dus bijv. parmezaanse kaas voor over risotto/pasta/e.d. apart houden en pas op het bord toevoegen. Als we pizza maken of een ovenschotel, is zijn helft gewoon met kaas en de mijne zonder.
Werkt prima :loveys:
Eet gezond & eet taartjes

Ivy

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #267 Gepost op: 26 mei 2005, 11:18:23 »
Kaasvervangers zijn meestal :pukey:, maar dat terzijde.

Misschien moet jouw vriend zich eens losmaken van het traditionele gezinsmodel waarin de vrouw altijd kookt, en dan kan hij zelf lekker iets met kaas maken.

ik moet kaasvervangers nog gaan proberen...
Mijn vriend heeft absoluut geen standaard gezinsleven in zn hoofd, en kookt net zo vaak als ik.. wordt nu alleen wat lastiger..

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #268 Gepost op: 26 mei 2005, 16:32:04 »
Ik denk dat de makkelijkste oplossing is vegetarisch gestremde kaas te gebruiken (wat Sam ook al noemde). Eet je nog steeds hertstikke vegetarisch, en is vriendlief ook blij met de kaas.
Woon je in Nederland? In de suoermarkten heb je De Groene Koe (is wel alleen jonge kaas geloof ik); in natuurwinkels zijn er allerlei soorten vegetarisch gestremde kaas te vinden.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Ivy

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #269 Gepost op: 28 mei 2005, 12:41:51 »
mn vriend en ik hebben het al bijgelegd.. (hij kan nooit lang boos op me blijven ;))
Maar ja ben nog niet lang helemaal vega dus weet niet of het in de toekomst meer problemen geeft.
Ik zal is naar die groene koe kijken. Bij de AH hebben ze die biologische kaas, maar die is wel duur.
Het probleem zit ook in van die kant en klare mixen voor groente en gehakt van knor ofzo.. tja daar zit de kaas al in
Maar we komen er wel uit.. Zijn iig niet van plan om met aparte pannetjes te gaan koken (behalve bij vlees maar dat deden we al). Ik ga gewoon zoveel mogelijk op zoek naar vegetarisch gestremde kaas en kaasachtige dingen.. en hopen dat het goedkomt :)

briana78

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #270 Gepost op: 09 juni 2005, 22:25:34 »
Ik ben van mening dat het 'handiger en makkelijker' is in een relatie wanneer beide vegetarisch zijn of beide vleesetend. Het voorkomt frustraties en dubbel koken.

Dus ik kijk eigenlijk met het zogenaamd op zoek zijn naar een persoon die dezelfde intresse c.q. Voorkeur heeft als ikzelf, vegetarisme :) en daarbij het allerbelangrijkste het 'klikken' tussen twee mensen, dus mocht diegene waar je verliefd op wordt geen vegetarier zijn dan denk ik als ik echt van die persoon hou dat ik het dan wel voor lief neem.

Kiwi

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #271 Gepost op: 02 juli 2005, 19:09:13 »
G. zei toevallig ook vorige week dat hij het niet erg zou vinden om thuis 100% vegetarisch te leven. Nu doet hij dat al bijna, de keren dat hij thuis vlees eet zijn in de loop der jaren steeds zeldzamer geworden, maar dat komt omdat ik gewoon niet altijd vlees voor hem klaarmaak. En nu wil hij daar dus voortaan uit eigen beweging van af zien. :D
Als we uit eten gaan naar een niet-vegetarisch restaurant zal hij nog wel vlees eten, en op zijn brood wil hij voorlopig ook nog wel vleeswaren mee, maar het begin is er! :D

Na wat discussie vannacht en vanmiddag heeft G. besloten om thuis ook vegetariër te worden! :D Dus geen vlees meer, geen vleeswaren meer mee op brood, alleen buitenshuis zal hij (heel misschien) nog een enkele keer vlees eten. Maar het is alweer een stap de goede kant op; geen dooie beesten meer in mijn koelkast!! :smaail:

Tamara

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #272 Gepost op: 02 juli 2005, 19:54:20 »

Citaat
Na wat discussie vannacht en vanmiddag heeft G. besloten om thuis ook vegetariër te worden! :D Dus geen vlees meer, geen vleeswaren meer mee op brood, alleen buitenshuis zal hij (heel misschien) nog een enkele keer vlees eten. Maar het is alweer een stap de goede kant op; geen dooie beesten meer in mijn koelkast!! :smaail:

YIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEE-Joepie :cheer:

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #273 Gepost op: 02 juli 2005, 19:59:59 »
Hoera voor G.! :D
Ik heb altijd wel geweten dat-ie het in zich had, zo'n sympathieke man... ;)

mijn koelkast!!
Pas nou op, nu moet je hem wel tevreden houden hè! Jullie koelkast! :P
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Kiwi

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #274 Gepost op: 02 juli 2005, 20:13:00 »
Hoera voor G.! :D
Ik heb altijd wel geweten dat-ie het in zich had, zo'n sympathieke man... ;)

 :yes: :heart:

Citaat
mijn koelkast!!
Pas nou op, nu moet je hem wel tevreden houden hè! Jullie koelkast! :P

De enige keer dat hij in die koelkast komt is om bier te pakken, dus dan mag ik toch wel van mijn koelkast spreken vind ik. ;)

Aiko

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #275 Gepost op: 02 juli 2005, 20:44:42 »
Nu nog Vegatopia-lid worden en mag hij weer mee naar uitjes!

Kiwi

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #276 Gepost op: 02 juli 2005, 20:48:25 »
Dat kan niet, er zit altijd iemand anders achter de pc. :hypocrite:

edit: en vega-zijn is nooit een voorwaarde geweest om mee te mogen met uitjes, alleen een Vegatopia-lidmaatschap :P
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2005, 20:52:20 door Kiwi »

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #277 Gepost op: 03 juli 2005, 09:40:38 »
Wat goed Kiwi en G. natuurlijk ook!  :thumbsup:

Catwoman

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #278 Gepost op: 04 juli 2005, 23:50:27 »
Ben veggie en heb nu bijna 2 maanden een relatie met een vleeseter. Helemaal begrijpen doet hij natuurlijk niet, maar hij respecteert mij wel. Als ik af en toe eens kook, dan is het veggie. Iets van vlees meebrengen uit de winkel, tot daaraan toe, maar bakken mag hij zelf doen. Ik wok er dan wat groenten bij en dan is iedereen content  :). En anders warmt hij zelf een van die vieze diepvriesmaaltijden op in de microgolf.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #279 Gepost op: 08 juli 2005, 03:19:56 »
Ik heb nu sinds een half jaartje een superlieve vriend :D die na de eerste week dat we wat hadden vegetarier geworden is  ;D  :O
[size=0,2](Wie had nou kunnen denken dat ik nog is wat met een vleeseter zou beginnen??!:clown:... wist ik veel dat zulke schatjes ook in staat waren tot het eten van vlees :P )[/size]
Maar vanmiddag liepen we door de stad en was ie gewoon aan het watertanden toen ie een spare-rib restaurantje zag  :o  :o  :o
Hij zegt steeds maar hoeveel hij het mist.. dus ik maar op zoek naar de beste vega-alternatieven om te voorkomen dat ie weer vlees gaat eten :scaredblue:

Wel lastig hoor, als principes zo ver uit mekaar liggen.. Ik was er bijna zeker van dat ik hem zou overtuigen en dat hij ook veggie zou blijven maar zelf zegt ie er niet zo zeker van te zijn.. ow ow ow  :eh:  
Ik hoop er maar het beste van :nosmile: , en mocht hij weer vlees gaan eten hoop ik er mee om te kunnen gaan  ::).. want ik wil wel bij hem blijven ookal voelt hij zich minder betrokken bij de dieren dan ik   :-\
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2005, 06:18:29 door maud »