Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #220 Gepost op: 25 september 2004, 21:51:52 »
Ik had ooit (tien jaar geleden) een vriendje die alles deed wat ik ook deed. Zwarte kleding dragen, tattoo nemen, javaanse jongens 3/4 roken, bepaalde muziek luisteren maar ook....vegetarisch worden. Wel eng al zag ik dat pas ietsje later. De dag nadat ik het uitmaakte, ging hij weer vlees eten. Ik heb er hartelijk om gelachen.
Ikzelf vindt het persoonlijk heel eng en onaangenaam als mensen zich zo afhankelijk opstellen. Daar heb ik een natuurlijke afkeer van.

Maar Kwipsel, in jouw vriendje´s geval is het misschien gewoon het laatste zetje wat hij nodig had. Dat zetje hadden wij allemaal ooit nodig toch?
Maar jij kunt zelf het beste zijn persoonlijkheid inschatten.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #221 Gepost op: 28 september 2004, 00:38:46 »
Het is niet zo dat hij alles doet wat ik doe. En hij zei ook dat hij er zelf al langer over nadacht. Maar hij zegt ook dat hij het doet voor mij. En ik vind dat soort dingen nogal beangstigend. MIsschien omdat ik dan denk dat hij dat soort dingen ook van mij verlangt en zo ben ik zelf niet. Ik zou niet zo snel zoiets doen als vegetarier worden voor een ander. dat is een beslissing die je maakt voor jezelf. Ik vind het natuurlijk wel erg leuk als hij het zou worden. Hoef ik niet meer te walgen als hij vlees zit te eten en me daarna wil zoenen (like that`s gonna happen :P).
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #222 Gepost op: 28 september 2004, 16:35:33 »
Mijn ex-vriend is een enorme vleeseter, tot op het provocatieve af. Maar erger nog was z'n hang naar junkfood op de meest vreemde tijdstippen. Ik hoop in ieder geval dat ik hem wat dat laatste betreft een klein beetje de goede kant op heb kunnen loodsen.

SanderV

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #223 Gepost op: 28 september 2004, 19:20:48 »
Woon bij vader, moeder en broertje, alledrie vleeseters alleen van mn moeder hoeft het niet zo. Vaak kook ik, dan moeten ze zelf maar voor vlees zorgen, meestal kookt mn moeder dan vlees apart voor mn vader en broertje. Mn moeder en ik vinden het best jammer dat de rest er per se altijd vlees bij wil, maar zo werkt het ook.

remco

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #224 Gepost op: 19 oktober 2004, 14:50:20 »
Bij ons thuis ben ik de enigste vegetarier.
Mijn vrouw en dochter eten vlees...
Maar daar heb ik niet zoveel problemen mee, iedereen moet doen wat hij voelt dat het beste voor hem is...

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #225 Gepost op: 19 oktober 2004, 15:14:39 »
Sinds een week of vijf heb ik een nieuw vriendje en hij is niet vegetarisch, maar bij mij eet hij wel vegetarisch en het meeste vindt hij lekker.  :D
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #226 Gepost op: 20 oktober 2004, 21:03:57 »
Citaat
Wat eten we vandaag?:
Quinoa met een prutje van "greek style shoarma", ui, knoflook, courgette, tomatenstukjes en een salade.
En wat zei mijn vriend (die al bijna geen vlees meer eet omdat ik het niet klaarmaak :-X)?
"het is héérlijk, schat, echt zalig!" ???
Nou, hij vind dat ik lekker kan koken, maar het woord "heerlijk"is wel een heel groot compliment :D
Wilde ik ff delen....er is hoop!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Reza

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #227 Gepost op: 20 oktober 2004, 22:59:32 »
sommige mensen kunnen het zich niet voorstellen dat iemand vegetarisch is.
op school reageerde een vriend van me ook al zo raar, we gingen naaar de snackbar en hij vroeg waarom ik geen kroket of zo nam, dus ik uitgelegt dat ik vegetarisch bent, dat begreep hij al niet, hoe kan iemand nou zonder vlees en vervolgens kan hij moeilijk lopen doen met zijn kroketje voor me ogen houden enzo.
of ik gillend ga weg rennen of zo, ik ben er niet bang voor ik eet het alleen niet.  ???


Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #228 Gepost op: 21 oktober 2004, 11:49:16 »
Een vriend zei je? Mensen die gelijk zo flauw gaan lopen doen vind ik opeens niet sympathiek mee!
Gewoon snel afkappen zo'n gesprek, schiet je meestal miks mee op.....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Jojoy

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #229 Gepost op: 23 oktober 2004, 16:10:41 »
Hoi!
Al mijn vrienden en vriendinnen zijn vleeseters. Ik stoor me er niet aan. Zolang hun niet met mij in discussie gaan waarom ik vegetarier ben, laat ik ze ook gewoon in hun waarde. Met mijn exvriendjes en mijn huidige vriend is het hetzelfde verhaal. Ik kook graag maar dan is het gewoon vegetarisch. Als hun koken hoef ik geen vlees en bak ik soms mijn eigen burgertje of we houden het vlees apart. Een stukje vlees in de pan doen voor mijn vriend is niet mijn favoriete bezigheid, maar dat doe ik dan ook niet vaak. Bij echt gehaktballen draaien is toch echt mijn grens. Mijn kinderen zou ik wel gewoon opvoeden met vlees. Persoonlijk vind ik wel dat het belangrijk is voor hun groei. Willen ze later vegetarier zijn, prima! Dat is hun eigen keus, net als ik mijn keus ook vrijwillig heb gemaakt.
Groetjes Jolies

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #230 Gepost op: 03 november 2004, 15:01:44 »
Mijn vriend vindt het heel normaal dat er bij mij geen vlees gegeten wordt en als ie dat wil moet ie het zelf maar kopen en maken. Hij eet gewoon vegetarisch mee en vindt het lekker. We hebben de term partime vegetarier maar aan hem gegeven.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #231 Gepost op: 03 november 2004, 15:03:38 »
We hebben de term partime vegetarier maar aan hem gegeven.

flexitariër   :O
Eet gezond & eet taartjes

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #232 Gepost op: 05 november 2004, 10:21:12 »
 :D Ben benieuwd wat zijn reactie is op zijn nieuwe bijnaam ;)
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #233 Gepost op: 07 november 2004, 23:10:02 »
Ook mijn vriend is niet vegetarisch en wij maken hier helemaal geen probleem van. Hij houdt ontzettend veel van vlees en ik niet punt. We zien het gewoon alsof we allebei een andere smaak hebben. Ik zou hem ook zeker niet willen overhalen. Dit is mijn eigen keuze geweest. Hij vertelde me ooit voordat hij wist dat ik vegetarisch was dat hij er niet van houdt als hem een mening wordt opgedrongen. Dit is trouwens ook iets wat ik slecht kan verdragen. Ik zou het niet erg vinden als hij uit eigen beweging vegetarisch zou worden. Bijv. doordat hij dit zelf een goed idee vindt, vanuit eigen principes. Dit zie ik hem trouwens nooit doen maar hypothetisch gezien. ;) Verder zie ik hierin totaal geen problemen. We houden wat dat betreft gewoon allebei rekening met elkaar. Dat is iets wat je sowieso moet doen in een relatie.
« Laatst bewerkt op: 07 november 2004, 23:12:51 door Ona »

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #234 Gepost op: 08 mei 2005, 23:00:26 »
Dit is eigenlijk een edit van mijn vorige bericht. Ik wist even niet waar ik dit bericht het beste kon plaatsen maar...
Mijn vriend heeft 2 weken geleden van het 1 op het andere moment besloten om vegetarier te worden. :o :o
Dit had ik dus nooit van hem verwacht, vleesliefhebber als ie is. Hij doet het ook geheel uit eigen beweging. Stiekem ben ik er best wel een beetje blij mee en ben ik ook trots op hem. ;D

Hij houdt dit nu dus al 2 weken moeiteloos vol. Slechts 1 keer was het  vlees zwak ehm was het even moeilijk toen hij bij de snackbar oog in oog stond met een kroket. Ik heb hem toen uitgelegd dat er hele lekkere groentekroketten bestaan die mi minstens even lekker zijn (want wat zit er nou voor een vlees in een vleeskroket).
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2005, 23:03:52 door Ona »

Elsbeth

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #235 Gepost op: 08 mei 2005, 23:26:45 »
So he! Wat grappig!  :) En, vind je het een verschil nu (behalve met koken)? Heb je ook meer waardering ofzo voor 'm? Of is er 'iets' tussen jullie verandert?

Mijn vriend eet vlees (graag), maar geen problemen, we redden ons prima! Scheelt wel dat we niet samen wonen en veel buiten de deur eten natuurlijk.

Kiwi

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #236 Gepost op: 09 mei 2005, 09:49:34 »
G. zei toevallig ook vorige week dat hij het niet erg zou vinden om thuis 100% vegetarisch te leven. Nu doet hij dat al bijna, de keren dat hij thuis vlees eet zijn in de loop der jaren steeds zeldzamer geworden, maar dat komt omdat ik gewoon niet altijd vlees voor hem klaarmaak. En nu wil hij daar dus voortaan uit eigen beweging van af zien. :D
Als we uit eten gaan naar een niet-vegetarisch restaurant zal hij nog wel vlees eten, en op zijn brood wil hij voorlopig ook nog wel vleeswaren mee, maar het begin is er! :D

Tamara

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #237 Gepost op: 09 mei 2005, 14:08:15 »
 :D

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #238 Gepost op: 09 mei 2005, 14:32:33 »
Citaat
Mijn vriend heeft 2 weken geleden van het 1 op het andere moment besloten om vegetarier te worden.
Grappig. Dus als iedere vegetarier of veganist een vleesetende vriend/vriendin neemt... dan lukt het nog misschien wel om de nederlandse samenleving vegetarisch te krijgen :D
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #239 Gepost op: 09 mei 2005, 14:33:58 »
Grappig. Dus als iedere vegetarier of veganist een vleesetende vriend/vriendin neemt... dan lukt het nog misschien wel om de nederlandse samenleving vegetarisch te krijgen :D

Die romance met Magic Aura snel afkappen dus!