Leuke vraag. Ik woon nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend. Ik ben in het begin vegetarisch geweest en kookte dan ook meestal vegetarisch. Als hij eens kookte was dat ook vegetarisch.
Zo gaandeweg ging ik wat vaker vlees eten. Dit was omdat ik erachter kwam dat er een biologische veehouderij in de buurt zat. De enige reden waarom ik geen vlees at was toen dat ik het walgelijk vond hoe er met beesten in de bio industrie word omgegaan. Ik vond het dus nog wel lekker!
Sinds een paar maanden ben ik steeds minder vlees gaan eten, gewoon omdat ik het idee naar vond.
Nu ik helemaal vegetarisch ben respecteerd mijn vriend dit volledig. Sinds hij mij kent is hij wat meer over de gang van zaken in de bio industrie gaan nadenken en staat dan ook helemaal achter de keuze van een duurder stukje biologisch vlees.
Ik kook tegenwoordig eigenlijk alleen maar vegetarisch en als hij er echt om vraag bak ik een biologisch stukje vlees voor hem.
Ik vind het erg fijn dat hij zo nadenkt over wel/niet vegetarisch, bio-industrie of biologisch. Reageert in ieder geval niet zoals heel veel mannen, namelijk: "zo'n wortel die uit de grond getrokken wordt, da's toch ook bruut! ha ha ha...."
Als we kinderen zouden krijgen denk ik dat we het kind wel vegetarisch opvoeden. Over alle aspecten zijn we het namelijk wel eens. Hij wil alleen nog vlees eten omdat hij het écht lekker vind en het niet zou willen missen. Kinderen die gewoon zo opgevoed worden missen het dus niet.
Ik ben best blij met mijn mannetje
Groetjes! Laura