Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #160 Gepost op: 17 maart 2004, 00:03:21 »
tja, euh... t'is... hij wil geen vriendin die vegan is. Vindt ie erg vervelend met eten en zo, hij vindt het ook onzin, begrijpt het niet.:-\  

Ach, dan was ie vast niet de liefde van je leven.

boris

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #161 Gepost op: 19 maart 2004, 21:29:42 »
ik ben bang dat als ik een meisje een stuk vlees zie eten ik gelijk afknap.

Wemba

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #162 Gepost op: 22 maart 2004, 21:47:58 »
Mijn partner is veganist. Ik denk niet dat ik met een niet-veganist zou kunnen leven. Dat zou voor mij niet goed zijn, maar vooral voor mijn partner denk ik niet.  :D

Danielle

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #163 Gepost op: 29 maart 2004, 16:49:20 »
Ik zou respect verliezen voor mijn manneke als hij vlees zou eten. Doet ie gelukkig niet, al voor we een relatie kregen dus ook niet voor mij maar omdat hij er zelf ook achter staat. Maarja mijn manneke is perfect hè?  :P

elfjuh

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #164 Gepost op: 31 maart 2004, 15:53:53 »
Ik zou respect verliezen voor mijn manneke als hij vlees zou eten.

Mijn vriend is een vleeseter en daar heb ik GEEN problemen mee. Ik zou het liever anders zien, maar dat zijn vooral praktische zaken(en natuurlijk mijn eigen principes

. Ik vind het echt grote onzin om minder respect te hebben voor iemand, omdat hij of zij vlees eet. Eigenlijk zeg je dan dat een deel van jouw liefde voor hem bestaat uit zijn vegetarier zijn. Dan vraag ik me af hoe diep de liefde zonder dat zou zitten :-\

Misstries

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #165 Gepost op: 31 maart 2004, 17:09:38 »
Mijn geweldige lief is pescotarier (zo schijnt dat te heten) Hij eet zo nu en dan vis.
naast zijn vele andere kwaliteiten kookt hij ook de beste vegetarische stamppotten die een mens ooit at. en dat terwijl ik ten diepste niet echt van stamppot houd.




Wemba

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #166 Gepost op: 31 maart 2004, 17:21:32 »
naast zijn vele andere kwaliteiten kookt hij ook de beste vegetarische stamppotten die een mens ooit at.
Recept graag!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #167 Gepost op: 31 maart 2004, 21:00:28 »
Post het recept dan maar in de stamppottendraad in KOKEN.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #168 Gepost op: 31 maart 2004, 21:03:16 »
Eigenlijk zeg je dan dat een deel van jouw liefde voor hem bestaat uit zijn vegetarier zijn.

Tuurlijk, het vegetarier zijn is toch ook een deel van hem?

Danielle

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #169 Gepost op: 01 april 2004, 16:35:44 »
Ik vind het echt grote onzin om minder respect te hebben voor iemand, omdat hij of zij vlees eet.
Ik vind dat meer dan logisch. Hoe kun je respect hebben voor het feit dat iemand meewerkt aan die dierenmishandeling?
Citaat
Eigenlijk zeg je dan dat een deel van jouw liefde voor hem bestaat uit zijn vegetarier zijn. Dan vraag ik me af hoe diep de liefde zonder dat zou zitten :-\
Ik ben van mening dat je niet met iedereen een relatie zou kunnen hebben. Je 'ziet' wat in de persoon. Dat zijn heel veel dingen, dingen die jij belangrijk vindt, ook het feit dat hij net als ik moralen heeft.  Ik bewonder dat in mijn vriend. Dit en nog vele andere dingen. Zonder die bewondering ontstaan ergenissen en daar vloeit bij mij geen liefde uit voort.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #170 Gepost op: 03 april 2004, 16:09:15 »
Twee weken geleden was mijn vriendje er een aantal dagen en ik heb alleen vegetarisch gekookt en hij had er helemaal geen problemen mee.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

elfjuh

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #171 Gepost op: 06 april 2004, 13:09:46 »

Ik ben van mening dat je niet met iedereen een relatie zou kunnen hebben. Je 'ziet' wat in de persoon. Dat zijn heel veel dingen, dingen die jij belangrijk vindt, ook het feit dat hij net als ik moralen heeft.  Ik bewonder dat in mijn vriend. Dit en nog vele andere dingen. Zonder die bewondering ontstaan ergenissen en daar vloeit bij mij geen liefde uit voort.

Natuurlijk kun je niet met iedereen een relatie hebben, maar waarom zou jou partner dezelfde moralen moeten hebben als jij. Is er geen sprake van minder respect als je andere normen en waarden niet accepteert?

Een vriend van mij( dus niet mijn vriend) eet wel vlees, maar minimaal omdat hij tegen de overproductie is. Je kan niet zeggen of hij of ik nou gelijk heeft. Wie heeft ooit bedacht dat wij vegetariers de wijsheid in pacht hebben. Iedereen moet leven naar wat hij/zij het beste vind, maar als het er op neer komt is alles een mening en is geen levensstijl absoluut goed of fout. Heb dus respect voor alles en iedereen om je heen, behalve de mensen die jou niet met respect behandelen( en nou niet gaan zeggen dat het niet met respect behandelen van mensen ook een levensstijl kan zijn he ;D)

Elsbeth

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #172 Gepost op: 06 april 2004, 14:13:22 »
Wie heeft ooit bedacht dat wij vegetariers de wijsheid in pacht hebben. Iedereen moet leven naar wat hij/zij het beste vind, maar als het er op neer komt is alles een mening en is geen levensstijl absoluut goed of fout. Heb dus respect voor alles en iedereen om je heen, behalve de mensen die jou niet met respect behandelen

Het idee dat wij 'de wijsheid in pacht hebben', zoals je dat zo mooi zegt, overheerst naar mijn mening ook een beetje. Ik kan er echt wel mee leven als mijn vriendje vlees eet. Na het eten denkt híj dat ík hem geen kus wil geven, i.v.m. vleesgeur/smaak/whatever, maar ik denk daar niet eens bij na, haha echt schattig. Ach een laatst aten we pizza en hoefde die van mij niet meer en hij at 'm echt met alle liefde v/d wereld op en het was heerlijk (terwijl meneer per se vlees wil en allemaal dingen die ik erop had gedaan 'eigenlijk' niet lusste). Daar kan ik dan weer om lachen. Het is inderdaad een eigenschap van iemand, vega of niet vega zijn. Maar ik moet geen partner hebben die op mij lijkt: we kunnen beter enorm verschillend zijn! Veel leuker!
« Laatst bewerkt op: 06 april 2004, 14:14:23 door Elsbeth »

elfjuh

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #173 Gepost op: 06 april 2004, 15:59:10 »
Maar ik moet geen partner hebben die op mij lijkt: we kunnen beter enorm verschillend zijn! Veel leuker!

Inderdaad. Van verschillen kun je ook leren. Het is makkelijk om iemand te respecteren als hij precies zo is als jij, maar de uitdaging is juist iemand die anders is en handelt te respecteren en om van hem te houden.

Ik mis vaak( dus uitzonderingen daargelaten) bij vegetariers de kritische kijk naar zichzelf. Ik ben ervan overtuigd dat ik op een manier leef die goed is VOOR MIJ en waar ik achtersta.

Maar respect is niet dat je wil dat iedereen er dezelfde waarden op na houdt als jij. De verschillen tussen mensen maken het leven juist zo mooi. Iedereen is uniek en heeft zijn eigen mening(hoewel sommigen deze niet uiten) en wij zouden die moeten respecteren, net als dat zij onze waarden moeten respecteren.

Sorry lees mijn stukje over en besef dat ik flink offtopic ben gegaan. Maar moest het even kwijt.

El Calvo

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #174 Gepost op: 07 april 2004, 19:38:50 »
Maar ik moet geen partner hebben die op mij lijkt: we kunnen beter enorm verschillend zijn! Veel leuker!

Inderdaad. Van verschillen kun je ook leren. Het is makkelijk om iemand te respecteren als hij precies zo is als jij, maar de uitdaging is juist iemand die anders is en handelt te respecteren en om van hem te houden.


Een nobel en respectabel standpunt!

De praktijk is echter dat voor veel vegetariers vlees gewoon a-f-s-c-h-u-w-e-l-ij-k is, qua geur dan. Je mag dan verschillend zijn, allemaal erg interessant, maar als die verschillen uitkomen op alledaagse praktische zaken die voor 1 of beide personen vervelend zijn dan is dat mooi wel een dik minpunt opeens...

En dan heb ik nog niet eens een partner, en spreek ik alleen over de bedrijfslunch met gehaktballen op woensdag en soep met ballen op vrijdag. Vreselijk!  ;D

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #175 Gepost op: 07 april 2004, 19:53:42 »
Het is makkelijk om iemand te respecteren als hij precies zo is als jij, maar de uitdaging is juist iemand die anders is en handelt te respecteren en om van hem te houden.  

Jamaar waarom zou het niet makkelijk mogen zijn? ;)

Ik zou zelf best kunnen leven met een vleesetende partner, en hem kunnen respecteren en van hem kunnen houden, maar als ik mag kiezen, heb ik toch liever een vegetariër. Dan kan de "uitdaging" me gestolen worden.

elfjuh

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #176 Gepost op: 08 april 2004, 10:33:35 »
Ik vind het gewoon zonde om iemand die je heel leuk vind en die jou een geweldig gevoel geeft af te wijzen, omdat hij over sommige dingen anders denkt.

Ik geef toe praktisch gezien is het met een vegetarier makkelijker. Maar als het om liefde gaat is het soms zo zonde om de makkelijkste weg te kiezen. Liefde gaat om gevoel en dat gevoel ga ik niet afwijzen, omdat "the object of my affection" een vleeseter is. Ik hou van hem om honderden dingen en daar doet het feit dat hij wel vlees eet niks aan af.
« Laatst bewerkt op: 08 april 2004, 10:35:20 door elfjuh »

Kiwi

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #177 Gepost op: 08 april 2004, 10:40:56 »
Ik vind het gewoon zonde om iemand die je heel leuk vind en die jou een geweldig gevoel geeft af te wijzen, omdat hij over sommige dingen anders denkt.

Ik geef toe praktisch gezien is het met een vegetarier makkelijker. Maar als het om liefde gaat is het soms zo zonde om de makkelijkste weg te kiezen. Liefde gaat om gevoel en dat gevoel ga ik niet afwijzen, omdat "the object of my affection" een vleeseter is. Ik hou van hem om honderden dingen en daar doet het feit dat hij wel vlees eet niks aan af.
Daar ben ik het helemaal mee eens!!
Als ik van te voren had mogen kiezen op wie ik verliefd ging worden had 'vegetariër' bij de gewenste goede eigenschappen gestaan, maar ik heb het feit dat hij wel vlees eet (al is dat minimaal tegenwoordig) op de koop toe genomen en we zijn nu al 14 jaar erg gelukkig met elkaar .

Offline Belle

  • **
  • 38
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #178 Gepost op: 08 april 2004, 10:48:12 »
Die vent van mij eet vlees.
Gelukkig eet hij ook graag vegetarisch, hij houdt van eten en wil alles wel proberen, dat scheelt.
Wat minder is, en dat is weer eens een understatement ;D : dat hij soms om 23.00 nog wel eens de behoefte heeft om spek te bakken.
:pukey:
Geloof me, een raampje open zetten werkt echt niet tegen die ranzige lucht. En we hebben geen deur in de keuken...
Ook uren soep trekken met rottend en stinkend vlees erin vindt hij leuk.
Ik niet.
Daar staat wel tegenover dat hij zelf ook nieuwe vegetarische recepten verzint en maakt voor me.

Ik vind het jammer dat hij vlees eet, niet erg, ieder zijn eigen keus. Alleen weet hij dat als hij spare ribs heeft zitten breken en klauwen, hij uit mijn buurt moet blijven :)
:bye:

Ambertje

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #179 Gepost op: 09 april 2004, 23:49:32 »
Ik heb geen partner, maar mijn beste vriend is -dank zij mij :) - veg geworden.