Iemand zal uit zichzelf voor het vegetarisme kiezen dat wel, maar zo te horen staat je vriend er toch enigszins voor open, tenminste hij heeft er toch moeite mee om in herkenbare lappen vlees te prikken toch? Wellicht gaat ie overstag als je samen met hem een slacht/bio-industrievideo bekijkt? Zo veel mogelijk info opvragen bij div. organisaties over de productie van vlees (CIWF, Wakker Dier etc.) dus informeren, inlezen en zelf gaan kijken. Educate to Liberate!
Hallo Toby,
Die industrie video's zijn niet nodig... Ik heb het live en wel bij mijn ouders thuis (niet zo als de bio-industrie maar wel emotioneler). Omdat mijn vader en moeder een afkeer hebben van alles wat maar met bio-industrie te maken heeft houden ze hun eigen koeien en kippen (en de rest van de santamekraam). mijn vader koopt dan 1x in de zoveel tijd , voor een appel en een ei, een paar koetjes die op de markt als oud vuil worden achter gelaten. Die komen vervolgens bij ons op stal en ze worden verzorgt en verwend. De hele zomer gaan ze naar de wei... Al goed... Kortom die koeien komen als zwervers en worden weer helemaal opgelapt. Zodat na een jaartje of 2, 3 alle hormonen eruit zijn en dan gaan ze naar een 'diervriendeljike slager' (bestaan die?). Oke, ik moet toegeven; mijn vader en moeder steken er veel tijd in om deze koeien nog een goed leven te geven... Het leven waar ze recht op hebben, zegt mijn moeder dan. Maar eindigd dat dan in het slachthuis?!
je begrijpt dat dit toch wel emotioneel kan worden. Elk weekend als wij bij mijn ouders thuis komen staan die koeien om de hoek in de stal. Als je binnenkomt word je met luid geloei onthaald. Je kunt ze gewoon aaien en krabben, ze zijn gewoon lief! Dit is toch verschrikkelijk! Elke keer weer, stal leeg, weg lieve koe... En wat betreft de kippen... Dat vind ik vieze beesten, blah! Maar ondanks dat hebben ze wel het recht om te leven. En als ze samen met de pauwen aan het ouwehoeren zijn zijn ze best nog wel grappig (vooral als het ge-ijzeld heeft).
Dus... mijn mannetje word al genoeg gestraft denk ik... Ik moet alleen een ander woord voor vegetarisch hebben...
Groetjes, Ebeth