Om te beginnen wil ik wel stellen dat ik zelf nooit zou proberen iemand "mee te krijgen". Ieder zijn meug, zeg ik altijd maar.
Maar ik heb een vleesetende verloofde en die eet thuis gewoon met mij mee (vegetarisch) en dat was vrij simpel te realiseren.
Ik kook gewoon lekkere vegetarische dingen, in het begin nog met vleesvervanger bijv. En zo af en toe maak ik iets echt bijzonders (dan sta je dus een paar uur in de keuken).
Wat ook helpt is hem erbij betrekken, lekker samen koken. Is nog gezellig ook, maar niet voor iedereen weggelegd. Je moet er maar zin in hebben.
Ik koop geen vlees en weiger het klaar te maken, dat helpt ook. Hij vindt het zelf te veel moeite om dat alleen voor hem in huis te gaan halen.
Soms zoeken we voor een hele week recepten uit samen. Dan heb je ook meteen een boodschappenlijst voor de hele week. Omdat ik hem erbij betrek komt er altijd iets op tafel wat we allebei lekker vinden. Zo kijk je uit naar het eten elke dag en wordt het een gezellig samen zijn (al dan niet samen koken ook).
En voor mijn vleesetende vrienden: laten merken hoe lekker iets zonder vlees is. Ze komen allemaal graag terug!
groeten,
Nicky