Vegatopia Forum

Vegetarier en christen

Offline Daphne

• 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarier en christen
« Reactie #220 Gepost op: 17 december 2006, 22:01:23 »
Wat ben ik blij om te horen dat ze er tijd aan hebben besteed :)
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

proud-veggie

« Reactie #221 Gepost op: 24 januari 2007, 16:08:44 »
Ik ken genoeg christenen die vegetarier zijn. Ze gaan echter niet naar de kerk. Het hele geloof in god is natuurlijk de keuze aan iedereen, maar mijn mening erover is dat ik dat hele bijbel gebeuren verafschuw. Ze beweren dat mensen een ziel hebben en dieren niet. En dat een mens meer is als een dier. En god bedanken voor je eten hoeft ook niet want je moet er behoorlijk hard voor werken. Als je geen geld zou hebben heb je ook geen eten. Zo simpel is dat. Dus niet god bedanken voor je eten, maar jezelf.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #222 Gepost op: 24 januari 2007, 16:35:55 »
Een van de voornaamste strijders voor dierenrechten in Nederland (of misschien wel de voornaamste) is overigens ook een behoorlijk gelovige christen. Om precies te zijn een zevendedagsadventist. Draakje kent haar wel.

Sterker nog, alle prominente zevendedagsadventisten blijken vegetarier.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #223 Gepost op: 24 januari 2007, 18:11:50 »
Ze beweren dat mensen een ziel hebben en dieren niet.
Ehm, nee.

De kerk zegt dat mensen een onsterfelijke ziel hebben en dieren niet, omdat dieren niet naar het evenbeeld van God zijn geschapen. Maar dieren hebben dus wel een ziel.

Omdat hun ziel dus sterfelijk is, zouden dieren niet na hun dood moeten wachten op de apocalyps om naar de Hemel te gaan, want het is niet zeker of de dieren wel gaan. Aan de andere kant wordt er dan een hele nieuwe schepping gedaan, dus er zullen waarschijnlijk wel dieren in de hemel zijn.

Wat lijk ik nu goed op de hoogte hè. Maar toevallig hoorde ik pastoor Roderick hier gisteren over.
Supercalifragilisticexpialidocious!

« Reactie #224 Gepost op: 24 januari 2007, 18:13:22 »
Wat lijk ik nu goed op de hoogte hè. Maar toevallig hoorde ik pastoor Roderick hier gisteren over.

Dat kan geen toeval zijn, dat moet de Heer zo gewild hebben.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #225 Gepost op: 24 januari 2007, 19:38:34 »
Al vaker gezegd: in de Bijbel staat voor iedereen wat hij wil lezen. Adam en Eva waren vegetarier tot de duivel hen verleidde.De os en de ezel waren het dichtst bij Jezus in de kribbe. Noach redde van elke diersoort er twee.  Jezus liep op het water om de vissen niet te storen. En dan hebben we niet te vergeten: St. Franciscus, onze held die kon praten met dieren.
de tuin: dat ben ik

Offline Grote Grutjes

• **
  • 89
« Reactie #226 Gepost op: 06 augustus 2010, 16:39:43 »
Al vaker gezegd: in de Bijbel staat voor iedereen wat hij wil lezen. Adam en Eva waren vegetarier tot de duivel hen verleidde.De os en de ezel waren het dichtst bij Jezus in de kribbe. Noach redde van elke diersoort er twee.  Jezus liep op het water om de vissen niet te storen. En dan hebben we niet te vergeten: St. Franciscus, onze held die kon praten met dieren.

Mosterd na de maaltijd, maar dat staat toch niet in de Bijbel? Het is wel van belang een beetje trouw aan de Schrift te blijven. Evenals die os en die ezel trouwens, die komen in het verhaal van de geboorte van Jezus niet voor. De os en de ezel zijn geïntroduceerd door, jawel, Franciscus.

SilkenTofu

« Reactie #227 Gepost op: 24 augustus 2010, 02:41:15 »
Ik ben vegetariër, christelijk en baseer me qua niet vlees willen eten op het leed van de dieren, op genesis 1:29, op gij zult niet doden, het rentmeester zijn van de aarde, de liefde (die niet samengaat met doodmaken), vlees slecht voor de gezondheid, vleesproductie slecht voor de aarde en ga zo maar door, maar het is dus ook deels een christelijke gedachte.

Wist je dat Marianne Thieme christen is?

« Reactie #228 Gepost op: 24 augustus 2010, 15:01:30 »
Wist je dat Marianne Thieme christen is?

Zevendedagsadventist ja, is genoegzaam bekend op dit forum en wel vaker besproken; hierboven wordt er zelfs ergens aan gerefereerd. Wat mij betreft is het geen sterke aanbeveling (voor partij of vegetarisme), maar dat heb ik met wel meer zaken als motieven uit religieuze overwegingen geput worden. Ieder zijn meug, en iedere bijdrage tot een leefbaardere wereld is natuurlijk lovenswaardig.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #229 Gepost op: 24 augustus 2010, 17:59:27 »
Antoinette Hertsenberg idem.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #230 Gepost op: 24 augustus 2010, 22:36:35 »
Adam en Eva waren vega.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #231 Gepost op: 25 augustus 2010, 01:48:14 »
Toch vraag ik me dan af... als ze nou die slag opgegeten hadden, zaten we dan nog in t paradijs  :footinmouth:
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #232 Gepost op: 25 augustus 2010, 02:06:31 »
Ja, hoor. Of nee. Of ja. Goede vraag. Ze konden theoretisch gezien misschien wel de slang niet opeten, want ze waren veggie. Maar ze hadden er misschien wel een mooie handtas van kunnen maken. Er staat niks in de bijbel denk ik over ze maakten geen handtassen uit mekaar, de leeuw en het lam enzo die dieren die naast mekaar leefden.

Ik vraag mij dan af of er in de bijbel echt staat dat het een appel was, of dat dit maar later is toegevoegd, en dat het eerder verboden vrucht was ofzoiets. Ik moet maar eens gaan slapen, ik begin mij rare dingen af te vragen...  ::)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #233 Gepost op: 25 augustus 2010, 02:10:09 »
Valt wel mee, want volgens mij was het in de oerversie inderdaad geen appel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #234 Gepost op: 25 augustus 2010, 15:35:54 »
Wat dan wel? Een vijg? Dat zou het vijgenblad verklaren wat je ook altijd ziet afgebeeld.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #235 Gepost op: 25 augustus 2010, 19:38:45 »
Pas op, je moet niets achter het vijgenblad zoeken.

« Reactie #236 Gepost op: 25 augustus 2010, 20:04:09 »
Pas op, je moet niets achter het vijgenblad zoeken.

Maar daar vind je de verboden vruchten...
William Shatner

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #237 Gepost op: 25 augustus 2010, 22:13:47 »
Toch vraag ik me dan af... als ze nou die slang opgegeten hadden, zaten we dan nog in t paradijs  :footinmouth:
Heerlijk die beeldspraak.

Yoko

« Reactie #238 Gepost op: 21 september 2010, 13:41:04 »
Adam en Eva waren vega.
Helemaal mee eens!

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #239 Gepost op: 24 juli 2011, 20:51:32 »
Een boek moet je niet vertellen hoe jij je leven moet leven. Laat dat jouw EIGEN hart bepalen. Het boek hoeft niet gelijk te hebben, het is ooit geschreven door een of meerdere personen.

Het komt er op neer. Als er staat dat je van een brug af moet springen, doe je dit dan ook.