Ach, ik ken het wel, ik koop ook graag verse kruiden, en laat mij af en toe graag eens gaan met bospaddenstoelen, speciale kaasjes of andere exotische iets duurdere ingrediënten. Maar dat mag van mijzelf, want ik spaar veeeeeel uit door mijn verder eetpatroon. En het is bovendien een luxe die we ons kunnen veroorloven, staat samen op het lijstje met af en toe een broodje kopen als lunch ipv zelf boterhammetjes te maken, als uit eten gaan in een goed restaurant, een keertje afhaaleten. Dat kost ook veel in vergelijking met koken.
Anders moet je nog eens 'goedkoop' koken voor hem. Je proeft het verschil toch enorm, vind ik, niet bij alles, maar bij sommige dingen is het echt hemelsbreed, zet hem maar eens een tomaat mozarella ofzo voor met ingrediënten van mindere kwaliteit, hij zal snel anders piepen.
Neenee, maak er maar geen strijd van, maar toch, stom voorbeeldje, maar sommige dingen zijn hun geld nu eenmaal waard.
Die 'moeite' dat snap ik wel, ik heb een beetje hetzelfde probleem gehad. Het is een vicieuze cirkel, wel. Als F. gaat winkelen, neemt hij ook altijd 'het verkeerde' mee, en dan zucht ik eens. En dan doe ik het de volgende keer liever zelf. Maar de laatste tijd heb ik minder tijd, dus moet hij wel regelmatig gaan, en het lukt steeds beter. Je moet ook een beetje je weg leren kennen in die dingen. En mannen winkelen niet graag (niet dat ik zo dol ben op boodschappen, maar in vergelijking met F. wél) Enfin, snap je wat ik bedoel? Na een paar keer gaat het vast makkelijker. Ook al kan ik nog steeds niet 'groente' op m'n lijstje zetten, de aantallen en de merken hoeven niet meer opgeschreven te worden, hij komt gelukkig niet meer thuis met de goedkoopste tomaten, zover is hij ondertussen al...