Ik ben vegetarier (en behoorlijk
) ook ga ik vaak naar de kerk en nu vormt dat een constant conflict, want (ik weet niet wie van jullie bijbels min of meer op de hoogte is) daar bestaan nogal wat tegenstrijdige meningen over.
Hoewel de bijbel een interessant boek is als je het over eten hebt, (bezie de spijswetten) lijkt het zo te zijn dat in het begin de hele schepping vega was en dat dit ook weer zo zal zijn in de toekomst. Een andere mening, met een 25 paginadik studieobject van internet ondersteund
, is dat je als christen onmogelijk vega kunt zijn, dat dat niet samen gaat.....Nou verander ik dat niet al zouden er 100 boeken het tegendeel bewijzen, maar wat vinden jullie. Ook is mijn mening dat juist als je jezelf christelijk noemt (wat al de nodige sores met zich mee brengt want zo netjes hebben christenen zich door de eeuwen heen niet gedragen) absoluut ANTI bio industrie moet zijn. dat is toch een blamage, een godsgruwelijk fenomeen.
Mijn vraag dus. Zijn er onder jullie forumvega(n)s ook mensen die christelijk zijn, waren of willen worden?
En hoe ga je om met je eetgewoonten in een gemeenschap als een kerk...
Ik hoop op reactie!!...nee smacht!