Vegatopia Forum

Waar erger je je aan in restaurants?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Waar erger je je aan in restaurants?
« Gepost op: 21 februari 2004, 13:23:25 »
Een paar jaar terug heb ik een enquête gehouden in Vegatopia over restaurant-ergernissen. Ik ben benieuwd of er sindsdien veel veranderd is en daarom herhaal ik 'm nu.

Laat horen wat je ergert in de enquête op de voorpagina van Vegatopia (helemaal onderaan) en licht je keuze hier eventueel toe. Staat jouw ergernis er niet tussen? Ook dat kun je hier melden.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2004, 16:09:38 door Sander »

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Wat ergert je in restaurants?
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2004, 13:34:55 »
Nee, mijn ergernissen staan er niet bij...
Met stip op nummer 1: te weinig verlichting! Vinden veel mensen waarschijnlijk romantisch en gezellig, dineren bij kaarslicht, maar ik ben er allergisch voor. Ik zie graag wat ik eet.
Ergernis 2: als ze in restaurants gerechten vegetarisch noemen, maar dan niet weten wat dat inhoudt. En dus (uit onwetendheid, hoop ik altijd maar) wel runderbouillon, oestersaus, gelatine enz. in hun 'vegetarische' gerechten verwerken.
Stiekem toch een banaan!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat ergert je in restaurants?
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2004, 16:52:30 »
Ik kan (bijna) alles hebben in een restaurant zolang de bediening maar vriendelijk is. Dat kan, behalve eten dat ronduit VIES is, alle irritatie goedmaken.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

ellen

Re:Wat ergert je in restaurants?
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2004, 16:55:43 »
In een restaurant mag het bestek of servies echt niet vies zijn.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2004, 18:10:20 »
Wereldwijd is de Nederlandse horeca berucht vanwege onbeschoft, onvriendelijk en onbekwaam personeel.
Terecht.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2004, 18:59:03 »
vervelend personeel vind ik zo irritant. Weinig vega gerechten, hoge prijzen, altijd druk, dat weet je vaak als je naar een restaurant gaat (tenzij een ander het uitzoekt). Dat ze vervelend personeel hebben, zetten ze nooit op de menukaart erbij.
Ook heel naar: restaurants waar de kakkerlakken over de muur van het restaurant kruipen  :pukey:
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2004, 19:01:20 »
Ook heel naar: restaurants waar de kakkerlakken over de muur van het restaurant kruipen  :pukey:

Daar heb je instanties voor, die zo'n restaurant kunnen laten sluiten...

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2004, 19:15:13 »
Ook heel naar: restaurants waar de kakkerlakken over de muur van het restaurant kruipen  :pukey:

Daar heb je instanties voor, die zo'n restaurant kunnen laten sluiten...

 :nooo: die zeggen 'oh ja da's een bekend probleem. tja ze zitten daar ook met allemaal restaurants naast elkaar in oude panden. Misschien gaan we nog een keer langs'.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2004, 20:36:11 »
de chocolade terreur bij de toetjes

in sommige restaurants hebben ze geeneens toetjes zonder chocolade in hun naam
maar de laatste 6 keer ofzo dat ik uit eten ging (dit speelt dus sinds laatste kerst) vond ik onverwachts chocoladesaus, chocoladevlokken etc op mijn toetje, en dat terwijl ik altijd de dingen bestel waarvan ik denk dat zelfs mensen die wel van chocola houden, daar geen chocola op willen (denk aan yoghurt met honing en nootjes)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2004, 22:37:01 »
Ik vind bijna alles wat er staat wel irritant, behalve dan trage bediening wanneer daar een goede reden voor is.

Andere gasten zijn ook vaak een bron van ergernis voor mij. Soms heb ik last van plaatsvervangende schaamte bij gedrag van bepaalde restaurantbezoekers.

Elsbeth

Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2004, 23:45:23 »
Andere gasten zijn ook vaak een bron van ergernis voor mij. Soms heb ik last van plaatsvervangende schaamte bij gedrag van bepaalde restaurantbezoekers.

Ja, mensen die bellen bijvoorbeeld. AARGH! Kom op, uit eten gaan is een sociaal gebeuren, zet die mobiel dan uit!! Ik snap dat écht niet  ???

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #11 Gepost op: 24 februari 2004, 09:55:15 »
Met sigaretten rokende mensen in restaurants heb ik lang niet zoveel moeite als met figuren die sigaren gaan zitten roken, bahbah!
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2004, 10:09:24 »
Met sigaretten rokende mensen in restaurants heb ik lang niet zoveel moeite als met figuren die sigaren gaan zitten roken, bahbah!

Ik heb laatst een sigarenroker die pal achter me zat bestookt met deodorant. Het verdreef in ieder geval de penetrante lucht  :)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #13 Gepost op: 24 februari 2004, 10:15:56 »
Met sigaretten rokende mensen in restaurants heb ik lang niet zoveel moeite als met figuren die sigaren gaan zitten roken, bahbah!

oohja, dat is zo smerig
en het zijn natuurlijk oude mannetjes, die veel eerder gaan eten dan ik, en dan als ze klaar zijn, dan steken ze die sigaar op, maar de rest van het restaurant begint dan net

zou je als restauranteigenaar de sigaren niet mogen verbieden? want zelfs rokers vinden het erg vies
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #14 Gepost op: 24 februari 2004, 10:27:25 »
Ik heb laatst een sigarenroker die pal achter me zat bestookt met deodorant.

 :thumbsup:

Overigens kunnen sigaren best lekker ruiken, maar NIET TIJDENS HET ETEN!!
“it's strange how life makes sense in time...”

ellen

Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #15 Gepost op: 24 februari 2004, 11:25:43 »
Met sigaretten rokende mensen in restaurants heb ik lang niet zoveel moeite als met figuren die sigaren gaan zitten roken, bahbah!

Ik heb laatst een sigarenroker die pal achter me zat bestookt met deodorant. Het verdreef in ieder geval de penetrante lucht  :)

mmm. Ik vind mensen met te veel parfum op ook heel vervelend.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2004, 11:34:47 »

mmm. Ik vind mensen met te veel parfum op ook heel vervelend.

Klopt, en een overdosis deodorantspray is ook niet zo prettig. Maar ik spoot het in zijn richting, dus had ik er zelf geen last van. Hij blies tenslotte ook zijn rook in mijn richting, dus dat was een gevalletje oog om oog, tand om tand, stank om stank  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #17 Gepost op: 24 februari 2004, 14:07:29 »
zou je als restauranteigenaar de sigaren niet mogen verbieden?

er zijn er wel die verzoeken die dingen uit te laten.
,,,,فلافل

Toeps

Re:Waar erger je je aan in restaurants?
« Reactie #18 Gepost op: 07 maart 2004, 21:54:53 »
Ik haaaaat het als je iets vegetarisch besteld, waar dan toch vlees bij zit. Dan zeg je dat, en dan komen ze even later terug, hebben ze gewoon het vlees er uit getild of zo.
Op vakantie was dat vaak. In Turkije. Die lui snappen er echt niks van. Bestel je een ontbijtje, met kaas en tomaat en zo, zonder vlees... Kun je nog precies zien waar het vlees heeft gelegen. Die dingen werden namelijk gewoon massaal vantevoren klaargezet...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:dierlijke producten in "vegetarisch" eten
« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2004, 21:10:19 »
Misschien kan je beter zeggen veganist te zijn? Dan ben je een soepele veganist in plaats van een stricte vegetarier.