Mag ik dan concluderen dat je alleen maar vegetarier bent als het je even zo uitkomt?
Nee, dat mag je niet, maar het illustreert wel je verdomde kortzichtigheid. Er zijn ook vegetariers die het bloed niet vanonder de nagels van andersdenkenden halen, en die zijn even goed vegetarier. Ga eens even in de echte wereld staan, en dan zul je misschien beseffen dat jouw principes en zeker de manier waarop je ze ten berde brengt niet heiligmakend zijn.
Jij noch Draakje zijn de nieuw gekomen Messias dus misschien moet je je daar maar naar gedragen...
Dat geroep van je, over wat ik allemaal wel ben of niet ben, daar sta ik toch echt boven hoor en daar ga ik dus niet op in, behalve dan dat je best wat meer respect mag tonen voor andermans mening in een discussie. De manier waarop je mij antwoord, vind ik onder de maat.
Ik pas hier gewoon de definitie van fundamentalisme toe, zoals die omschreven is in wiki, die erop neer komt dat iedereen die vegetarier is vanwege zijn/haar normen en waarden een fundamentalist is. En daarom nogmaals, als jij een andere definitie hebt, geef die dan.
Wat jij misschien niet weet is dat in onze cultuur men al meer geneigd is om van onze gewoonten af te stappen, zo zullen vele mensen er ongetwijfeld geen probleem inzien dat zij geen handje wil schudden. Maar in een aantal regio's/landen zijn gewoonten nog altijd het belangrijkst. Dus ik kan mij inbeelden dat het niet respecteren ervan veel meer kwetst dan hier.
Wat jij misschien niet weet is dat ik in meerdere andere culturen vrijwilligerswerk heb gedaan en zulke problemen nog nooit ben tegengekomen. Mensen begrijpen het in het algemeen vrij snel en passen zich ook gewoon aan. Daar zijn wij als Nederlander heus geen uitzondering in.