Vegatopia Forum

Kindervriendelijke restaurants

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
Kindervriendelijke restaurants
« Gepost op: 13 januari 2004, 23:01:32 »
Op ouders online is nu de mogelijkheid om kindervriendelijke restaurants in te vullen en een eetgids te winnen. http://www.ouders.nl/mpri2004-restaurants.htm

Naar aanleiding daarvan is het misschien een leuk idee om al je goede of minder goede ervaringen met het uit eten gaan met kinderen hier in deze draad neer te zetten.

Persoonlijk ben ik het meest geïnteresseerd in de vegetarische restaurants. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om S mee te nemen naar Samtosa? Ze heeft het nog steeds over restaurants en wil weer naar een restaurant toe, wil restaurantje spelen, vraagt als we langs een restaurant lopen wat voor eten ze daar hebben (chinees, mexicaans, spaans etc.) enzovoorts enzovoorts. Wie heeft er tips voor deze eet en kookgek in de dop en andere kinderen van vegatopians?
:witch2:

Offline Carla

• 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kindervriendelijke restaurants
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2004, 13:17:37 »
Persoonlijk ben ik het meest geïnteresseerd in de vegetarische restaurants. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om S mee te nemen naar Samtosa? Ze heeft het nog steeds over restaurants en wil weer naar een restaurant toe, wil restaurantje spelen, vraagt als we langs een restaurant lopen wat voor eten ze daar hebben (chinees, mexicaans, spaans etc.) enzovoorts enzovoorts. Wie heeft er tips voor deze eet en kookgek in de dop en andere kinderen van vegatopians?

Ik denk dat het heel erg aan het kind ligt waar je haar wel/niet naar mee kan nemen.
Maar zolang ze nog klein en onberekenbaar zijn zou ik zelf niet veel meer gokken dan een pannenkoekenhuis, poffertjeskraam of snackbar met tafeltjes...........
Of heel misschien (maar dan alleen met C van 3 jaar en 3 maanden en niet met de baby er ook nog bij) een simpel eethuis waar je snel kan eten en dan ook nog wat spulletjes meenemen om haar bezig te houden. Maar nu ik dat zo typ vind ik dat alweer zo stresserig klinken (zie al helemaal voor me hoe dat uit de hand zou kunnen lopen, met geirriteerde blikken van andere gasten....) dat ik daar geloof ik niet eens aan zou beginnen...........

Groetjes,
Carla

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2004, 18:08:52 »
Wij hebben met de kinderen hier fijn gegeten.
Kindermenu's ook mogelijk.
http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=7;action=display;threadid=4969
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline bart

• 2.585
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2004, 19:54:24 »
De McDonalds! Daar hebben ze een ballenbak en shit, en het eten smaakt er nergens naar en je hoeft er niet op te kauwen, dus kinderen vinden het fantastisch. Bovendien is het een uitstekende gelegenheid voor je dochter om in contact te komen met etnische minderheden!

It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2004, 23:30:16 »
* Artemis pakt bartje bij z'n nekvel en vouwt hem dubbel zodat hij met zijn mond z'n *-is niet geschikt voor vertoning op een openbaar forum* opeten, nieuwe culinaire uitdaging voor bartje.

:bigeyes: Macd

Wat info voor ouders die serieus de Mac overwegen als plaats waar je kunt eten.

Even duidelijk maken, S is een min of meer keurig opgevoed meisje dat geen nare trekjes vertoont in restaurants, netjs op haar plek blijft zitten en niet met voedsel gooit. Verder zou ik, als ouder die weet dat kinderen vervelend kunnen worden als het laat is, vroeg naar een restaurant gaan en zorgen dat ze geen andere mensen hindert. Hier gaarne geen discussies over vervelende kinderen, daar zijn andere plekken voor. Hier liever alleen tips. Dank u.
:witch2:

Offline bart

• 2.585
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2004, 13:25:40 »
Vrouwen en humor...
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Jasper

• 338
    • Jasper M - virtuele expositie
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2004, 14:12:30 »
Als kind vond ik een tijdje de Mac waanzinnig leuk als locatie voor feestjes. Het stikt er van de felle opzwepende kleuren, je krijgt van die nutteloze plastieken prulletjes als je een heel menu bestelt, én je mag spelen in de ballenbak. De ballenbakfascinatie ging overigens wel snel over toen ik zag hoeveel kinderen ballen pakten, er lustig op los kwijlden, en ze weer teruggooiden in de bak.

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2004, 08:42:37 »
Ik heb weliswaar geen kind, maar bij De Grote Griek in Dordrecht hebben ze een speciale plek ingericht voor kinderen. Als ze dan genoeg hebben van aan tafel zitten, kunnen ze daar heen in plaats van rondrennen. Er zit meestal ook een meisje die kan schminken, er is een tv (meen ik) en een hoop speelgoed. De kids zier er altijd erg blij uit naderhand, dus het zal wel leuk zijn.  ;D

Ze hebben daar overigens maar twee vegetarische (hoofd)gerechten, maar die zijn dan ook errug lekker!

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Anya

• 737
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2004, 14:19:40 »
Even duidelijk maken, S is een min of meer keurig opgevoed meisje dat geen nare trekjes vertoont in restaurants, netjs op haar plek blijft zitten en niet met voedsel gooit. Verder zou ik, als ouder die weet dat kinderen vervelend kunnen worden als het laat is, vroeg naar een restaurant gaan en zorgen dat ze geen andere mensen hindert. Hier gaarne geen discussies over vervelende kinderen, daar zijn andere plekken voor. Hier liever alleen tips. Dank u.

Als dat het geval is, denk ik dat je haar overal mee naartoe kunt nemen, hoor. Zeker als ze er zelf interesse voor toont. Mijn ouders namen me vanaf mijn 2e mee naar "deftige" restaurants en dat gaf nooit problemen. Overloop de menukaart met haar en vraag voor de zekerheid aan het personeel of er geen ingrediënten die ze niet lust (bv. scherpe kruiden) gebruikt zijn in het gerecht dat ze kiest. Als je daarop let, zie ik niet in waarom je haar niet naar bv. Samtosa zou kunnen meenemen.

Offline Viz

• 395
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2004, 17:27:25 »
Het kinderkookcafé!

In Amsterdam zit een hele leuke, waar ook veel studenten bij vrijwilligen, maar volgens mij zitten ze ook wel in andere plaatsen.
Vanaf 5 jaar kan je daar met 'High tea' meedoen, met dingen bakken enzo. Vanaf 8 jaar kunnen de kids ook samen een echt diner klaarmaken en ook zelf serveren aan de/hun eigen gasten. :)

kijk voor amsterdam op:
http://www.kinderkookkafe.nl
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2005, 09:59:23 door Sånde® »
'fish are friends, not food!'

eur

« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2005, 18:43:44 »
Ha

De nieuwe site van het kinderkookkafe is:

http://www.kinderkookkafe.nl

Aiko

« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2005, 22:13:37 »
In hoeverre is dat vegetarisch specifiek?
Een mate van nul...?
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2005, 22:14:31 door Aiko »

Offline Anya

• 737
« Reactie #12 Gepost op: 23 april 2005, 21:16:31 »
Vorige week zondag ben ik naar een Lentefeest (= vrijzinnige versie van de Eerste Communie) geweest in Pirateneiland, een recreatiecomplex met feestzalen van verschillende grootte: echt een aanrader voor kinderfeestjes of familiefeesten met veel kinderen. Je krijgt een feestzaal toegewezen, Pirateneiland verzorgt een buffet en drank, en terwijl de volwassenen rustig in de feestzaal kunnen blijven, kunnen de kinderen in een soort binnenspeeltuin in piratenthema spelen en deelnemen aan spelletjes; er zijn genoeg animators (verkleed als piraat) om op hen te letten. Er waren genoeg opties voor mij bij het "gewone" buffet en er kan ook een vegetarisch buffet geregeld worden. Het gaat om erg traditionele en vooral kindvriendelijke kost.

Voor de geïnteresseerden:
Pirateneiland
Kribbestraat 12
2000 Antwerpen
03 213 50 60
pirateneiland@pandora.be

Tijmetje

« Reactie #13 Gepost op: 23 april 2005, 22:50:37 »
Ik ben ooit eens in een kinderkookkafe in Rotterdam geweest (10 jaar geleden ongeveer). Was wel leuk, geloof ik. Over vegetarisch kan ik weinig zeggen, ik at toen nog alles.
Ik heb wel een kinderkookkafe kookboek gehad in die tijd. Twee paginas met recepten voor een bepaalde maand. April was helemaal oranje, en ik geloof dat september geheel vegetarisch was.