Vegatopia Forum

Plofdieren

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Plofdieren
« Gepost op: 07 januari 2004, 22:40:47 »
Dankzij Wouter Klootwijk hebben we nu de term plofkip. In een chat rees de vraag of de huidige bio-industrieel gefokt varkens, die geslacht worden als ze nog big zijn, ook geen plofvarkens zijn.
Tevens had ik de vraag hoe we aan de eieren voor plofkippen komen. Van de kuikenmoederdieren. Maar als uit die eieren plofkuikens komen, moeten die moederdieren toch ook plofkippen zijn, hoe kunnen die dan die eieren leggen?
Die vraag kun je ook stellen over de eventuele plofbig natuurlijk.



En tevens heeft Sjon zo een groot aantal nieuwe woorden om mee te laten doen aan woord van het jaar 2004. ;D
:witch2:

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Plofdieren
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2004, 00:27:09 »
We spreken big gewoon op zijn engels uit en plofbig is overbodig. Verder zou ik graag het Vlaamse(of was het nu Zuidafrikaanse?) dwangkip ingevoerd zien. Er moet ook nog een woord komen voor koeien die nooit in een wei komen ??? Knoeien?
de tuin: dat ben ik

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Plofdieren
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2004, 00:31:41 »
Er moet ook nog een woord komen voor koeien die nooit in een wei komen ??? Knoeien?

Geweiloze koeien.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Plofdieren
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2004, 12:27:24 »
Plien, tijdens het sporten mij over de plofdieren gebogen. Dit heb ik voor de diverse dieren in de bio-industrie bedacht:
de bulkkoe, de sipkip, het kwijnkonijn en de kwakkeleend.
Voor de "boeren" die deze dieren houden: het nertsfiguur, de varkenspester en de boehman.
Voor de consument die bij oa. de kiloknaller komt: de koopjesheuler. Die koopt vooral in de sofmarkt. De een vind ik sterker dan de andere.
de tuin: dat ben ik

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Plofdieren
« Reactie #4 Gepost op: 09 januari 2004, 13:54:31 »
... Verder zou ik graag het Vlaamse(of was het nu Zuidafrikaanse?) dwangkip ingevoerd zien. ...

Plofkip is toch beter, klinkt dynamischer en zo.

Kjellyboy

Re:Plofdieren
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2005, 15:35:36 »
plofkip??? :O

Marizzie

Re:Plofdieren
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2005, 18:50:54 »
Plofkip. Ik schiet steeds in de lach van dat woord, terwijl het helemaal niet zo grappig is.